" Ahhhhhhh!"
" Hyejin! Kau okay?" Hoshi bertanya kepada Hyejin yang jatuh ke dalam lubang yang agak dalam itu.
" Hoshi.. tolong aku. Kaki aku sakit" Bergenang air matanya kerana menahan sakit.
" Sini, pegang tangan aku! Aku akan tarik kau" Hoshi menghulurkan tangannya. Hyejin menyambut huluran itu dengan harapan Hoshi dapat mengeluarkannya dari situ. Setelah berhempas pulas menarik Hyejin, akhirnya dia berjaya. Hoshi menghela nafas berat.
" Kau makan apa hah pagi tadi? Nasib baik tak patah tangan aku" Bebel Hoshi.
" Pabo! Sepatutnya kau tanya aku, aku okay tak? Ada sakit kat mana-mana tak? Bukannya membebel macam ni!" Air mata mula bergenang. Entah kenapa harini dia emosional sangat.
" Alolololo. Takyah lah nangis. Kau asal yang emo sangat ni? Kau mengandung ke?" Mulut longkang Hoshi memang mintak penyepak.
" Bodoh kau tu simpan sikit eh untuk anak kau nanti!"
" Correction! Anak KITA" Hoshi tersengih gatal.
" Kalau aku ikat kau kat pokok ni then tunggu sampai harimau makan kau pun okay gak enn" Hyejin sudah mula melenting.
" Ceh nak berjalan pun payah, ada hati nak ikat aku -..-" Balas Hoshi.
" Dah meh sini piggyback kau. Kurus lah aku kalau hari-hari kena piggyback kau" Ujar Hoshi.
" Tolong tu biar ikhlas sikit eh! Alaa anggap je lah kau tengah bersenam" Hyejin berkata. Dia memanjat ke belakang Hoshi.
" Kejap! Kita datang dari arah mana tadi? Seungcheol Oppa and Wendy Unnie pegi mana?" Hyejin bersuara panik. Mana taknya, semua jalan dalam hutan ni sama je. Dia pun dah confuse.
" Hoshi, kau ingat tak kita datang dari arah mana tadi?" Hyejin menyoal.
" Tak. Kau lah, sibuk heret aku tadi. Mana lah aku sempat tengok kita jalan arah mana" Hoshi menjawab.
" HABIS KITA NAK BUATPA SEKARANG NI? KITA NAK PEGI MANA? MACAM MANA KALAU ADA BINATANG BUAS? OMO~ AKU TAKNAK MATI!" Panik Hyejin bersuara. Mukanya seakan-akan hendak menangis.
" Kita try dulu cari jalan keluar. Kalau tak jumpa, aku yakin nanti diorang akan cari kita" Hoshi berkata.
" Habis kalau malam macam mana?" Hyejin mula berfikiran macam-macam.
" Alaa jangan lah takut. Aku kan ada?" Balaa Hoshi. Aku kan ada? Ayat itu bergema di telinga Hyejin. Tanpa disedarinya, dia tersenyum bahagia." Kita rehat kat sini dulu. Aku rasa kita memang tak dapat cari jalan keluar. Lagipun dah nak malam ni" Hoshi berkata. Hyejin mengangguk setuju. Sudah lah dari tadi Hoshi yang piggyback dia.
" Em Hoshi, lepas ni kau takyah lah piggyback aku lagi. Aku rasa kaki aku dah okay sikit" Ujar Hyejin.
" Kau takyah nak tipu aku lah. Macam mana kaki kau boleh okay sedangkan kau tak pegi jumpa doktor lagi? Kau pikir terseliuh tu boleh sembuh sendiri?" Bebel Hoshi. Dia tahu Hyejin sengaja berkata sedemikian kerana kasihan akan dirinya.
" Alaaaa betul lah. Kaki aku dah okay. Aku boleh ja.."
" Kau cakap lagi sekali, aku kiss kau!" Pantas Hoshi memotong percakapan Hyejin. Mendengar sahaja perkataan 'kiss' Hyejin pantas menzip mulutnya. Dia kenal sangat dengan Hoshi, berpegang pada kata-kata. Sudahlah mereka duduk berdua sahaja dalam hutan ni. Erk?! Berdua? Dalam hutan? Entah kenapa Hyejin mula membayangkan adegan yang tak sepatutnya terjadi.
" Tak! Hoshi bukan macam tu" Hyejin bermonolog. Untuk mengelak dari apa-apa terjadi, Hyejin mula mengesot ke tepi.
" Kau takut aku apa-apakan kau ke?" Hoshi yang perasan dengan perlakuan Hyejin itu tergelak kecil.
" Hah? Err.. takde lah!" Hyejin menafi. Dia menggeleng-gelengkan kepalanya.
" Pabo! Kalau aku nak apa-apakan kau dah lama aku buat" Balas Hoshi. Hyejin terdiam dua saat. Betul jugak cakap Hoshi. Aishhh asal lah aku bodoh sangat. Oh ya mesti readers hairan kan macam mana diorang boleh hidup elok je tanpa makanan? Sebenarnya petang tadi Hoshi ada lah cari buah-buah yang boleh diorang makan. Maklum lah Hoshi kan peminat setia Law Of The Jungle (Hakhak pandai-pandai je author ni xD xD).
Sedang asyik Hyejin menyampah dengan cerita author yang mengarut ni, tiba-tiba sahaja dia terasa ada tangan yang melingkari pinggangnya. Tangan sapa lagi kalau bukan Kwon Soonyoung.
" Wa.. wait.. a.. apa ka.. kau nak.. bu bu.. buat ni?" Tergagap-gagap Hyejin bertanya.
" Aku bukan nak ambik kesempatan, aku tau kau sejuk. Dari tadi kau asyik gosok tapak tangan je. Dah la kau tido lah. Aku janji, aku takkan buat apa-apa" Balasan dari Hoshi itu membuatkan Hyejin tergamam. (Author terasa nak berfangirling lah pulak xD). Hyejin mula merasai sesuatu. Entah kenapa dia.. dia rasa.. selamat dalam pelukan lelaki itu. Akhirnya matanya kian memberat dan akhirnya dia terlelap dalam pelukan sahabatnya.Agahahhahahaha xD Finally updateㅋㅋㅋ Tinggal seminggu je lagi cuti sekolah. Author dah makin tua hukhuk. Otw 16 dah pun. Anyway, vote and comment for this chapter. Saranghae ❤
YOU ARE READING
Living With Seventeen (SEVENTEEN's Hoshi)
De TodoChoi Hyejin iaitu adik kepada Choi Seungcheol ataupun S.coups seorang leader kepada 12 orang manusia paling susah untuk dikawal. Degil dan perangai mengalahkan budak-budak. Berbalik kepada Hyejin, dia telah dipaksa oleh abangnya untuk menjadi 'maid'...