Last Kiss

4.1K 406 32
                                    

Finally! Today is the day! Hari terakhir Hyejin dia bersama Seventeen. Selepas ini, dia akan pergi jauh, jauh dari semua orang. Tiket kapal terbang yang dipegangnya ditatap lama.

Seoul - Canada
10.00 Am

Tiada siapa pun yang tahu tentang pemergiannya ini. Yang mereka tahu Hyejin hanya tidak tinggal bersama mereka lagi. Dia hanya akan pulang ke rumah ibu bapanya. Hyejin memang tiada niat untuk memberitahu sesiapa pun termasuklah Seungcheol sekalipun.

" Adik, apa kata adik tinggal je terus kat sini?" S.coups muncul di muka pintu.

" Gila ke apa?" Hyejin cuba bergurau.

" Betul lah"

" Mana boleh. Kan dalam perjanjian kita cuma 3 bulan. Lagipun adik nak lupakan 'dia'. Adik taknak terus nangis untuk dia. Adik nak mula hidup baru" Hyejin membalas. Matanya berkaca. Bila-bila je air matanya boleh jatuh membasahi pipi.

" Kalau tu keputusan adik, oppa terima. Tapi.. adik jangan menyesal dengan keputusan adik" S.coups berkata. Hatinya berbelah bahagi. Hyejin ingin lupakan Hoshi? Kalau lah Hyejin tahu apa yang Hoshi buat tu demi dia.

" Adik takkan menyesal.. Never!" Yakin Hyejin menjawab. Kesiannya mereka. Belum sempat mereka bahagia, mereka sudah ditimpa dugaan. Belum sempat mereka bersama, mereka sudah terpisah. Hyejin, oppa akan selalu doakan agar Hyejin dan Hoshi akan ditakdirkan bersama suatu hari nanti. Gumam S.coups perlahan. Cukup perlahan.

" Jom lah kita keluar. Kesian diorang. Diorang kan dah buat Goodbye Party untuk adik. Mesti diorang dah lama tunggu" Tangan abangnya ditarik keluar.

" Uri Hyejin!" Sebaik Hyejin keluar dari biliknya, tubuhnya dipeluk member Seventeen.

" Hey hey! Hyejin bukan nak pergi sekarang. Tak payah la menangis" Hyejin tergelak apabila melihat ada member yang menitiskan air mata.

" Sama je. Noona tetap akan tinggalkan kitorang" Seungkwan, Seventeen's crybaby berkata sayu.

" Alah korang ni. Hyejin balik rumah parents kitorang je. Bukan jauh pun. Nanti kita melawat lah dia. Dah-dah tak payah nak nangis sangat. Kan Hyejin?" Pertanyaan dari S.coups itu tidak Hyejin jawab. Dia hanya tersenyum hambar. Maaf oppa, Hyejin akan pergi jauh. Jauh dari semua orang.

*****

Tersenyum Hyejin melihat gelagat Seventeen yang pelbagai itu. DK dan Seungkwan sedang menyanyi. Jun dan Minghao pula menari mengikut rentak nyanyian mereka. Oh tidak ketinggalan Jiyoon dan Hoshi yang turut berada di situ. Kehadiran mereka tidak pula diendahkan Hyejin. Sudah lali dia melihat kemesraan mereka.

" Main Truth or Dare nak?" Tiba-tiba sahaja Dino memberi cadangan.

" Itu permainan budak-budak lah!" Hyejin membantah.

" Best jugak kan? Jom! Semua kena main. Tiada bantahan! Surat menyurat tidak akan dilayan" Woozi memberi arahan. Akhirnya semua terpaksa bersetuju. Mereka semua duduk dalam bentuk bulatan. S.coups memutarkan botol yang berada di hadapannya. Ternyata botol tersebut berhenti berpusing tepat pada Jeonghan.

" Truth or Dare?!" Serentak semua brrtanya.

" Because I'm man, I'll choose Dare!" Dengan yakinnya Jeonghan menjawab.

" Aku cabar kau kiss pipi Woozi!"

" WTF! KENAPA MESTI AKU?!"

" KISS! KISS! KISS!" Akhirnya pipi Woozi menerima ciuman daripada Jeonghan.

" Euwwwww! Yuckss!" Woozi berlari ke dapur lantas dibasuh pipinya sambil mencarut (HAHAHAAHAHAHAHHA).

Setelah botol itu diputar sekali lagi, ia berhenti tepat ke arah S.coups.

Living With Seventeen (SEVENTEEN's Hoshi)Where stories live. Discover now