New Student

5.1K 526 4
                                    

Setelah pulang, Hoshi menonong je masuk bilik. Langsung toleh belakang dah.
" Apsal tu?" Soal S.coups yang berada di ruang tamu.
" Entah. Datang bulan kot" Jawab Hyejin selamba.
" Ke gaduh dengan noona?" Dino yang turut berada disitu menyoal.
" Takde lah. Kitorang jumpa Changkyun ehh silap I.M tadi" Balas Hyejin.
" Your childhood friend?" Ujar S.coups terkejut.
" I.M? Sama dengan nama member Monsta X" Pantas Wonwoo berkata.
" Hah? Artis?" Iphone6 dikeluarkan dari poketnya lantas Hyejin terus mencari maklumat tentang I.M.
" Betul lah dia artis" Gumam Hyejin perlahan.

Flashback
" Hyejin-ah, Changkyun nak jadi artis besar nanti. Lepas Changkyun jadi artis, Changkyun nak kahwin dengan Hyejin" Ujar I.M malu-malu.
" Ehh! Kau apahal nak kahwin dengan dia? Dia girlfriend aku lah!" Tiba-tiba terdengar suara kecil mencelah.
" Tipu!"
" Betul lah!"
" Sa.. sampai.. ha.. hati Hyejin" Air mata mula bertakung. I.M berlari keluar dari halaman rumah Hyejin lantas balik ke rumahnya sambil melalak. Frust katakan xD
" HOSHI! Kau ni kan tak baik lah menipu" Tegur si kecil Hyejin.
" Mana ada. Aku gurau je. Dia tu yang sikit-sikit nak nangis. Anak mak betul" Hoshi mencebik bibir tanda menyampah.
" Lepas ni kau kena mintak maaf dengan Changkyun"
" Mati hidup semula aku takkan buat. Dah lah, bosan main dengan kau. Seungcheol hyung!!!" Hoshi berlari masuk ke dalam rumah untuk mencari 'abang kesayangannya'.

End Flashback

" Hoshi, boleh tak kau diam? Cikgu dah masuk tu" Hyejin menegur Hoshi yang sedang melalut apa ke benda entah.
" Potong mood betul lah kau ni"
" Harini kita ada pelajar baru" Sebaik sahaja Puan Yoo berkata seorang jejaka masuk ke dalam kelas. Serentak itu terdengar jeritan-jeritan dari para gadis.
" Annyeonghaseyo. Im Changkyun imnida. Just call me I.M" Sekali lagi kelas itu gamat dengan jerita para gadis yang teruja. Hyejin turut mendongak apabila mendengar nama itu. Berderau darahnya melihat I.M. Tiba-tiba dia terasa tidak sedap hati.
" Omo~ Hyejin!" I.M yang sedar dengan Hyejin berkata excited.
" Tolong lah sedar aku wujud dia sebelah Hyejin" Ujar Hoshi.
" Oh. And Hoshi" I.M berkata dengan nada yang agak menyakitkan hati sesiapa sahaja yang mendengarnya.
" I.M kamu boleh duduk di belakang Hyejin" Puan Yoo bersuara lantas memulakan kelas.

*KRINGGGGG~*
" HYEJIN! Jom rehat sama-sama" I.M berkata.
" Eh yang kau terkinja-kinja macam beruk terlepas zoo asal?" Memang nak je I.M cili-cili mulut jahat Hoshi.
" Pftt. Kau ni tak habis-habis dengki dengan aku kan" I.M bertanya dengan sinis.
" Buang masa je aku dengki dengan kau" Balas Hoshi. Haa sudah! Diorang dah mula dah! Hyejin bermonolog.
" Ye lah. Aku kan hensem!" I.M mula naik basikal kayuh sendiri (peribahasa baru xD).
" Hensem lagi atuk aku -..-"
" Can you guys stop it?! Nak rehat je pun" Akhirnya Hyejin menarik tangan kedua-duanya. Hoshi disebelah kanan manakala I.M disebelah kiri.
" Korang duduk sini! Biar aku pegi beli makanan" Hyejin berkata lantas meninggalkan kedua lelaki itu. Sekembalinya Hyejin dari membeli makanan, suasana disitu bagaikan di medan perang. Tak habis-habis berperang mulut dua 'ekor' ni.
" Kalau korang tak berhenti, aku sumbat roti ni dalam mulut sorang-sorang" Kedua-dua lelaki itu memandang sesama sendiri.
" I'M SERIOUS!" Akhirnya mereka terdiam. Fuhh.. aman dunia.
" Lepasni aku nak pegi bilik guru..." Belum sempat Hyejin menghabiskan kata-katanya, I.M sudah memotong.
" Aku temankan!"
" Ehh. Apsal plak? Aku temankan. Selalunya kau pegi dengan aku kan?" Hoshi berkata.
" Sebab dia selalu pegi dengan kau lah, dia nak ajak aku teman. Dia dah muak tengok muka kau!" I.M membalas.
" Kau ni kan mulut puaka betul! Kau tau tak Hyejin cukup menyampah tengok muka kau. Dah dekat 6 tahun hilang lepastu muncul balik" Giliran Hoshi berkata.
" Ek ehh kau ni kan.."
" Wait, mana Hyejin?" Akhirnya kedua-dua lelaki itu baru sedar bahawa sudah 10 minit Hyejin meninggalkan mereka berdua.
" Hyejin.. tunggu!" Serentak mereka berdua mengejar Hyejin.



Yeayy update. Keep vote and comment readers. Saranghae ♥

Living With Seventeen (SEVENTEEN's Hoshi)Where stories live. Discover now