Part20

325 41 13
                                    

Serba salah menyelubungi diri Jimin , Suga dan J-Hope .

Patutkah mereka memberitahu apa yg terjadi kepada Bobby sekarang ? Tetapi Rap Mon awal2 lagi sudah mengingatkan mereka supaya tidak memberitahu Eunhi apa yg terjadi kepada Bobby sekarang .

Tetapi , apa yg patut mereka jawab apabila Eunhi sudah pun bertanya mengenai Bobby?

Jimin terus mendail nombor Rap Mon dan keluar dari bilik Eunhi.

Jimin : Hello ?

Rap Mon : Wae Jimin ?

Jimin : Apa kitorang nk jawab nie ?? Eunhi dh start tanya pasal Bobby. Nak jawab apa nie ??

Rap Mon : Jinjja ? Kejap lagi aku dtg ke sana . Bye

- Panggilan dimatikan -

Jimin masuk semula sebaik sahaja menamatkan panggilan .

"Kau ckp dgn siapa ?" soal J-Hope.

"Rap Mon . Kejap lagi dia dtg tolong kita jawab soalan Eunhi" jawab Jimin dlm keadaan berbisik .

Dimana Bobby sekarang ?
Eunhi masih menanti jawapan dari dari mereka bertiga .

"Kenapa diorang nampak gelisah ? Kenapa J-Hope mcm sedih ? Bobby okay je kan ?"

Beberapa minit kemudian , Rap Mon baru sahaja tiba . Lalu terus ke arah Eunhi dan duduk di sebelahnya .

"Eunhi. Kau okay kan ?"

"Okay je . Bobby mana ?"

Riak muka Jimin berubah semula . Rap Mon memandang Jimin yg sudah tak senang hati itu . Rap Mon mengambil nafas sebelum memberitahu keadaan sebenar Bobby sekarang .

"Sebelum aku bagitahu nie , aku nak tanya . Kau sayang Bobby?"

Eunhi mengangguk .

"Tapi lepas aku cakap nie , kau jgn nangis . Boleh tak ?"

Eunhi kurang pasti tetapi dia mengangguk juga .

"Kau ingat kan Bobby cedera masa selamatkan kau ?"

Eunhi mengangguk lagi .

"Dia pun masuk kat hospital nie juga . Sbb peluru menembus ke belakang dia . Memang tak kena mana2 organ tapi ......" Rap Mon jeda sebentar .

"Tapi apa ?" tidak sabar Eunhi mendengarnya .

"Tapi dia hilang banyak darah sbb dia lambat diberi rawatan lepas terkena tembakan . Jadi , dia koma"

Suga sudah tidak tahan lagi dan akhirnya terduduk lalu menangis di situ juga .

Jimin dan J-Hope terus mendapatkan Suga dan menenangkannya . Itu baru Suga Kalau V? Mujur juga V belum sedar lagi . Mata Eunhi berkaca .

"Dia ada kat sini lagi tak ??" soal Eunhi.

"Err .... Tak ...." ayat tergantung . Tidak sanggup Rap Mon menghabiskan ayatnya .

"Habis tu dia kat mana sekarang ?" Eunhi masih menahan air matanya .

Dia tidak mahu menangis di hadapan Rap Mon kerana Rap Mon awal2 lagi sudah memberitahu jangan menangis sebaik sahaja mendengar berita ini .

"Dia sekarang ada kat tempat paling cantik . Orang tertentu je boleh pergi ke tempat tu . Dia boleh nampak Eunhi tapi Eunhi tak nampak dia ."

Eunhi sedikit pun tidak dapat memahami apa yg dimaksudkan oleh Rap Mon .

Eunhi memandang Rap Mon . Rap Mon menarik nafas . "Bobby .......... Dah takde" akhirnya Rap Mon juga menitiskan air matanya .

Eunhi terkejut dan akhirnya gugur juga butir air matanya .

"Tapi masa aku kemas rumah Bobby , aku terjumpa surat nie dgn kotak nie . Utk kau . Aku mintak diri dulu ." Rap Mon cepat2 meninggalkan bilik Eunhi Eunhi membuka surat itu .

Kepada : Shin Eunhi
Annyeonghaseyo !
Kalau awak tengah baca surat nie , maknanya saya dh tiada dan saya dh tunaikan janji saya utk melindungi awak .

Eunhi . Saya belikan sebuah rumah utk awak . Sejak rumah awak kena pecah dgn Jungkook hari tu , terus saya carikan rumah baru utk awak . Rumah tu cantik sangat .

Saya sertakan surat nie dengan kunci rumah tu . Lagi satu . Saya rasa saya tak lama pun . Hati saya mengatakan yg saya mungkin akan meninggalkan awak .

Selain kunci tu , saya ada hadiahkan sekali sebentuk cincin utk awak supaya awak sentiasa mengingati saya walaupun saya takde lagi disisi awak .

Walaupun saya dh tiada di sisi awak lagi , saya nak awak tahu bahawa saya sentiasa ada bersama awak .
SARANGHAE!
Saya pergi dulu,Shin.
Awak jangan nangis .
Saya baik2 je .
Saranghae....
Jaljjayo ♥
-Bobby-

Eunhi membuka bungkusan kecil yg disertakan bersama surat tersebut .

Kunci rumah dan sebentuk cincin yg tertera nama Bobby di atasnya . Sekali lagi air mata Eunhi mengalir deras .

Jimin mendapatkan Eunhi dan terus memeluknya utk menenangkan Eunhi.

"Sabarlah Eunhi . Bobby dh tunaikan janji dia nak lindungi awak ." Jimin juga menitiskan airmatanya .

"Bobby Neomu saranghae . Terima kasih sebab melindungi saya ."

-The End-
------------------------------------------------------
Huhu sedihnya....sedih tak readers???Q_Q nak nangis author.....typo abaikan btw
Read✔
Vote✔
Comment✔Q_Q

SARANGHAEWhere stories live. Discover now