9✿

114 8 0
                                    

Minggu terakhir musim bunga dua tahun lepas, aku dan Taehyung berkhawin.

Dia balik dari Amerika dengan hadiah yang sangat mahal dan menawan. Jenama yang terkenal lagi tu, aish... susah payah ja aku tengok si Taehyun masa tu. Walaupun aku sedikit marah kerana dia sanggup beli cincin yang terlalu mahal, tapi sebahagian daripada diriku sebenarnya lebih gembira dan bertuah untuk mendapat hadiah comeback yang sangat tidak dijangka.

Masa malam dia balik dari airport, dia bawa pergi ni restoran Sushi yang sedap. Setelah makan, dia keluarkan sejambak bunga putih daripada begnya dan memberinya kepada aku. Aku hampir jatuhkan itu bouquet bunga semasa aku nampak ada kotak kecil berwarna hitam tersembunyi di kalangan bunga-bunga putih itu. Lepastu tiba-tiba ada bunyi sorakan dan siulan daripada ramai pelanggan, pekerja dan orang yang limpas restoran itu.

"Um. Maaf kalau tidak terima tapi aku mahu Jinhyun tahu bahawa aku sangat sangat sangat cintakan Jinhyun. Dari hari yang aku nampak kamu di kedai kopi beberapa tahun lalu. Aku ada tanya kawan aku Jimin tentang kamu dulu.. aku mahu kenal Jinhyun dengan lebih rapat masa tu tapi aku terlalu malu."

Jimin? Dia yang beritahu Taehyung tentang aku? Patut pun masa Jimin bawa aku pergi bilik Taehyung, dia kelihatan sangat gembira dan teruja.

"Tidak apa la~ Aku ada jumpa Jimin minggu lepas, dia sudah explain dengan aku tentang tu bunga putih di peti kau." Aku tertawa dengan reaksi Taehyung yang terkejut.

"Jadi.. ya atau tidak.." Taehyung melihat aku dengan wajah yang serius. Seluruh restoran terdiam masa dia tanya itu soalan. Aku nampak beberapa orang luar telah berkumpul di luar kedai untuk menantikan jawapanku. "Bodoh." Aku mulakan. "Of course la aku terima."

Riuh-rendah terus persekitaran kami masa tu. Kami tidak peduli sebab sibuk berpelukan di hadapan kalangan ramai. Malam itu, May 12, adalah malam yang paling bermakna dan special dalam hidup aku.

Dengan keizinan daripada ibu-bapa kami berdua, kami menjadi sepasang suami isteri dalam tempoh satu bulan. Majlis kami diadakan bersebelahan dengan taman bunga Taehyung yand if luar bandar itu. Banyak kawan aku dan Taehyung yang datang untuk menyerikan majlis kami. Ia berjalan dengan sungguh lancar. Oh, dan makanan katering pun sedap. Lain kali mahu order la juga. Hehe~

Masa aku terjumpa dengan si Jimin di majlis itu, aku terus berlari ke arahnya dan memeluk dia dengan penuh kasih sayang. "Terima kasih banyak-banyak, Jimin! Tanpa pertolongan awak, mustahil aku dan Taehyung akan bertemu!"

Jimin telah memeluk aku dengan kuat juga dan menunjukkan aku senyuman yang bangga. "Tiada masalah. Awak jaga Taehyung dengan baik ah? Dia tu kadang-kadang perangai macam alien tu."

Kami berdua tertawa bersama-sama. Dengan hati yang tenang dan gembira, aku berseronok bersama dengan rakan-rakan erat pada hari yang mulia itu. 


Suamiku Flower Boy [completed]Where stories live. Discover now