Huishouden en hollandse pot

89 1 0
                                    

Vera's pov

ik liep naar de douche. ik snapte nog steeds niet waarom ik hier was. ik stapte onder de douch en begon weer mijn zelfgemaakte song te zingen. ik heb tien minuten gedoucht en wilde me aankleden. natuurlijk had ik geen kleren. alleen die vieze natte die ik van Niall had geleend. ik trok mijn ondergoed weer aan en deed de badkamer deur op een kiertje. ik stak mijn hoofd de hoek om. Niall is naar beneden denk ik. ik snelde naar zijn inloopkast en deed de deur daar op slot. ik keek naar de kleren. wat veel!! een paar dingen herkende ik van shows die hik had gegeven.

ik deed een van zijn bekende shirts aan en deed een riep om mijn middel. zo was het iets vrouwlijker. ik deed ook een oude spijkerbroek aan die ik in de kast vond. helemaal achterin. volgens mij was hij te strak geworden voor hem, nu is het voor mij een skinny jeans. ik vond een paar vans in mijn maat die voor hem te klein waren en deed die ook aan.

daarna liep ik terug naar de badkamer en deed mijn haar goed. de krullen waren te zien. ik borstelde mijn haar.

ik liep naar beneden. Niall zag ik niet. wat een troep is het hier!!

er lag een briefje op de tafel.

hai, ik werd gebeld door Paul en we moesten gaan oefenen. hij zei dat het belangerijk is dat we er allemaal zijn. ik moest nu vertrekken dus ik kon het je niet zeggen want je was aan het douchen. het spijt me heel erg. blijf vandaag maar in mijn huis, ga alsjeblieft niet weg. ik zie je vanavond hopelijk weer! BYE Niall

ik las de brief en zuchte. ik keek rond en dacht; hier kan hij niet thuis komen!!! ik begon met opruimen. Na een uur of 2 was ik klaar. alles was spik en span, zoals mijn moeder altijd zei. ik zuchte diep. mama....ik werd boos als ik dacht wat ze me geflikt had. maar ik stopte de gedachtes ver weg en zocht spullen om brownies te maken.

na een uur was t klaar en koelde het af. ik zette de tv maar even aan.

op dat moment was er een interview bezig. One Direction werd geinterviewd!!! ik keek ernaar. er kwam een stukje voorbij over vriendinnetjes. ik keek ernaar. Niall, heb jij soms een nieuwe lover? nope antwoorde hij. single!!! dus meiden!!! ik lachte. hij was zo grappig!! ik keek naar de klok en zag dat het al 4 uur was. ik bestelde boodschappen online, over 20 minuten waren ze er. ik ben van plan boerenkool te maken. ik moet alleen weten of de jongens mee eten. ik zocht naar de nummers van ze. ergens in dit huis moeten ze toch op een papietje staan ofzo?? ik doe dat wel, als ik ooit mijn telefoon kwijt zou raken...je weet maar nooit. ik vond een adres boekje waar inderdaad nummers in stonden.

ik belde Liam.

met liam!! werd er gezegt door de hoorn

hi met Vera

Veraa wat fijn je te horen!!!

hee ik ben van plan een hollands gerecht te maken en ik wilde weten of jullie mee eten...

ja natuurlijk wij zijn er over een uur, tot zo!

doeg...

ik hing op en zette de huistelefoon terug. iemand belde aan en ik deed open. de boodschappen zijn er!!! ik nam ze aan en betaalde.

na een half uur was het eten klaar. ik ging zitten. nu wachten op de jongens!

Niall's pov

ik kwam mijn huis binnen. Vera was in de keuken bezig, dat hoorde ik aan de voetstappen. ik en de jongens renden naar binnen, naar de keuken. ik was als laatste maar ik hoorde Louis al roepen. WAUW!!! ik hoorde van Liam dat ze een Hollands gerecht zou maken. het rook heerlijk in huis. ik heb geen idee wat het is. ik liep de keuken in en zag een grote pan staan. er lagen ook 4 rookworsten op de aanrecht. Vera deed de deksel open om haar creatie te laten zien. Nieuwschierig keken we met zn vijven in de pan. LEKKERRR riep Zayn. iedereen keek hem raar aan. het is niks voor hem zo te doen.

Vera schepte borden vol en we liepen naar de bank. Vera had niks bij zich.

wil je niet eten? vroeg ik. ze schudde haar hoofd. ik stond op en liep terug naar de keuken en pakte een bord. schepte een klein beetje op en deed er een stukje worst bij. ik liep terug en gaf het aan haar. als je niet eet val je flauw, zei ik. ze knikte en ad haar prak op. ik nam voorzichtig een hap. Vera keek me verwachtingsvol aan.

HEERLIJK riep ik!!! en dat eten jullie in nederland??? ja antwoorde ze. vooral in de winter, zoals nu. ik keek naar buiten en zag het regenen. ik zag aan Vera dat ze moeite had met het eten van haar zelfgemaakte eten. ik snapte het niet. het is zo lekker!!! ik keek naar de jongens die het blijkbaar ook heel lekker vinden. Louis stond op om nog een keer op te scheppen. Vera nam voorzichtig nog een hap. ze kauwde en slikte het door.

het ging langzaam. voor ons doen dan. ik rende ook naar de keuken om nog een keer op te scheppen. ik keek in de pan. er zat niks meer in. LOUIIIISSSS schreeuwde ik. ik rende naar de woonkamer en zag dat hij een enorme stapel had op zijn bord.

uit wraak rende ik naar de keuken en pakte de doos met wortels. ik rende terug naar de kamer en ad een wortel voor zijn neus op. Louis sprong op en liet zijn eten alleen. ik pakte zijn bord en gaf hem de wortels. iedereen lag dubbel. ik ad die stapel op en hij de wortels.

Vera lachte niet mee. ze staarde naar haar eten en zuchte. ik zag dat er een traan over haar wang rolde. ineens stond ze op en rende naar boven. ik keek haar na en keek de andere jongens vragend aan, ze haalde allemaal hun schouders op. ik zette mijn bord weg en ren ook baar boven. VERA riep ik. ik hoorde dat er iemand op zolder was. ik racte nog een trap op. daar zat ze. in een hoekje. ze keek op toen ik er was haar ogen waren dik en rood van het huilen. ik ging naast haar zitten en zei de eerste paar minuten niks. ik trooste haar.

ineens draaide ze zich naar me toe. ik moet je wat vertellen. fluisterde ze...

1D love story dutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu