Bab 2

3.3K 128 2
                                    

Setelah tamat sesi persekolahan aku, Aliff dan Syafiq terus ke tempat letak motor.

"damn bored af subjek sejarah harini" ujar Syafiq

"tu lah pasal ngantuk woi" kataku

"aku tidur tadi tapi dia tak perasaan haha damn" balas Aliff

Kami kembali tergelak. Aku terus start enjin motor begitu juga si Aliff dengan Syafiq ni. Diorang ni memang macam shit sikit perangai. Hahaha. Sempat lagi menyakat sebelum bergerak pulang. Kami dikira jejaka idaman jugakla disekolah tapi kiteorang ingat kata kata si Lisya hati kering tu that why kiteorang taklayan. Better enjoy dengan geng sendiri much better.

Sampai je di rumah aku terus ke dapur buka peti ais dan meneguk air yang ada di dalam. Fuh legaaa panaih malaysia ni. Lalu aku terus ke bilik dan menghempaskan badan ke katil. Mak aih heaven nya dapat baring lepas sepanjang hari duduk atas kerusi. Keras woi. Lama kelamaan aku terus lena diatas katil yang empuk.

******************************
Sudah setahun setengah aku meninggalkan zaman sekolah dan geng rapat aku. Kini aku penuntut di UiTM begitu juga rakan yang lain cuma berbeza tempat.

Suatu hari Lisya hantar whatsapp di group " The Uncepted " untuk membuat satu reunion untuk gather kan kiteorang so we all just agree. Yela kawan sehidup mati ni broo.

Cuti sem telahpun bermula. Aku dengan hati riang plus excited nak berjumpa dengan geng selepas setahun takjumpe. Haha macammana lah life dak 4 ekoq nih. Malam tu lepas aku dah packing baju pesemua aku hantar whatsapp " guys kita naik kete aku jela aku amik korang esok kul 8 takda aku gegar bilik haha "

Keesokannya, aku dengan pantasnya memasukkan beg di dalam bonet Mitsubishi Lancer milikku ini. Selepas bersalaman dengan ibu bapaku aku terus ke rumah Aliff, Syafiq, Lisya dan seterusnya Tyra.

" hoi amacam study okayy ? " tanyaku

"okay je hang camna ?" balas mereka

" okay jee " balasku

Aku teruskan pemanduanku ke Johor. Katanya nak jalan ronda JB so aku ikut kan aje. Suasana kembali sunyi. Hanya kedengaran bunyi radio sahaja. Sampai di R&R aku ingat diorang main phone ke apa rupanya semua membuta patutla senyap.

JanjiWhere stories live. Discover now