Bab 6

2.3K 106 3
                                    

Keesokkannya aku pergi ke hospital untuk berjumpa dengan doktor Irfan. Aku terus ke kaunter pertanyaan untuk mengetahui di mana arah bilik doktor tersebut.

"Boleh saya tahu bilik doktor Irfan di mana yaa ?"
"Encik terus then belok kanan and ada cari bilik nama doktor Irfan."
"Okay tq yaa miss."

Aku pun teruskan perjalanan mencari bilik doktor Irfan and yaa i found it.

Tuk tuk.. Tuk tuk
"May i come in"
"Sure"

Aku terus masuk dan duduk apabila dipelawa. Tiba tiba sahaja aku bersuara.

"Okay doc, mana barang tu?"
"Opps sorry i forget it, here"
"Okayy tq"
"Most welcome"
"Okaylah doc saya kene balik pejabat ni"
"Alright sorry about it okay"
"Its okay"

Aku bingkas bangun dan meluru keluar dengan segera apabila melihat jam.

"Ahh aku ada 45 minit je nak makan haih"

Aku teruskan pemanduan ke 7e untuk beli roti dan air sebagai alas perut. Seperti biasa aku memang minat buka radio kuat kuat dalam kereta.

You can count on me like one, two, three i'll be there - Bruno Mars

Tiba tiba sahaja aku teringat rakan rakanku. Tanpa aku sedari air mata menitik. Hmm. Setiba sahaja di pejabat aku menyimpan barang yang aku ambil tadi di tempat duduk belakang. Aku terus naik ke pejabat dan menyiapkan kerja kerja yang bertimbun di atas mejaku.

Habis sahaja waktu bekerja aku terus meluru pulang ke rumah. Sampai sahaja di rumah aku membawa barang yang aku ambil tadi. Dengan perlahan lahan aku membuka bungkusan and walahhh.

Di dalam bungkusan tu semua barang yang dapat diselamatkan masa kemalangan. Tiba tiba aku terasa ingin tahu apa kandungan mesej di dalam handphone Tyra. Sebelum tu terlihat gambar polaroid kami berlima di dalam dompet Syafiq. Kembali kepada perasaan ingin tahu tadi aku terus mengambil handphone dan mengecaskannya. Nasib baik handphone dia tu sama je charger. Sementara menunggu aku terus ke bilik air untuk membersihkan diri.

Setelah battery sudah penuh aku mengecas handphone aku pula. Aku naik di atas katil dan buka handphone Tyra ni. Nasib baiklah dia ni jenis tak lock handphone jadi senangla aku selongkar kerana sebelum kami kemalangan lagi aku terasa sesuatu tidak kena dengan Tyra. She's very weird.

Ada satu mesej nombor tidak dikenali yang menarik minat aku untuk membacanya.

" Tyra, you dah janji yang you akan korban empat nyawa bagi menyempurnakan u "

" dont worry i dah plan baik untuk korban nyawa mereka Haha then i akan berkuasa "

Ohh damn Tyra, apa kau dah buat ni. Kau dah banyak menyimpang ni Tyra. Kenapa Tyra kenapa. Aku tertanya kenapa dia yang terkorban kenapa bukan aku.

Banyak persoalan di dalam fikiran. Jadi kemalangan ni dah diatur tapi aku terselamat. Maknanya aku dilanggar lori tu untuk menyebabkan aku mati. What the he**

Jujur aku anggap semua macam adik beradik aku tapi kenapa Tyra kenapa kau nak korbankan kawan kawan kita kenapa kau nak korban persahabatan kita kenapa kau menyimpang jauh. Kenapa Tyra kenapa?

Dan akhirnya aku terlelap...




JanjiWhere stories live. Discover now