Aku tersedar dari tidur. Tapi... dalam bilik sekeliling aku sepi. Mana Aziq? Aku cuba panggil dia, satu dua tiga saat masih... Senyap! Aku menelefon dia tapi sayang telefon dia " out of service " Hm takde line mungkin? Pulau kan. Aku gagahkan jua badan ni untuk keluar dari bilik. Suasana luar bilik seperti biasa. And pupp.. Seketul batu & kertas jatuh dihadapanku. Agak terkejut beruk dibuatnya. Tiba tiba ada rasa ingin tahu pasal kertas tu. Aku buka & whatthee! Siapa pulak nak culik Aziq? Dia ada musuh ke? Tapi kenapa musuh dia kenal aku? Who are you? Why&why? Aku nak bercuti tapi satu satu masalah datang. Takhabis satu datang satu lagi. Sabarlah Farhan. Aku cuba mencari klu klu yang boleh aku dapatkan. Tapi sayang aku yang terjebak dalam masalah ini. Aku dipukul dari belakang dan akhirnya gelap.
Aku terpinga pinga bila tersedar dalam samar samar penglihatan aku terlihat Aziq yang diikat kaki tangannya di atas kayu yang menegak. Aku mendengar jeritan kesakitan dia. Aku takmampu dengar. Tiba tiba aku terlihat Tyra dengan sekumpulan manusia yang berjubah hitam. Siapa mereka? Tyra? Bukan dia dah mati? Aku terpinga pinga.
" Kau bodoh Farhan kau mesti fikir aku dah mati HAHAHA aku sempat keluar dari kereta tu sebelum accident "
" Kau cakap apa ni? Bila? Macammana kau boleh keluar? Apa salah kitaorang?"
" Aku jampi semua supaya korang rasa aku ada , korang memang taksalah tapi aku takde lagi hati aku kena bunuh kalian "
" Kenapa Tyra? Kenapa kau buru aku?"
" sebab kau mangsa terakhir yang aku kena selesaikan supaya aku boleh hidup abadi HAHAH"
Ketika itu, Aziq telahpun nyawa nyawa ikan akibat ditikam berkali kali oleh orang orang berjubah tersebut. Mereka membaca jampi jampi dan....
Krakk..Kriikk..Krakkk..Krukk maka keluarlah seorang wanita yang amat hodoh rupanya dengan tangan yang bengkok sedang mendekati mereka. Tyra menunjuk jarinya kepada aku. Aku menjerit memanggil Aziq tapi apakan daya. Aziq telahpun pergi meninggalkan aku buat selama lamanya dalam keadaan ngeri. Aku buntu. Aku buntu.
YOU ARE READING
Janji
Short Story'The Uncepted' sebuah kumpulan kawan yang telah berjanji sehidup semati walau apapun terjadi. Satu kejadian telah berlaku tanpa disedari oleh mereka. Sebuah janji telah diperjanjikan. Tanpa disedari itu merupakan pertemuan mereka yang terakhir. Ber...