//Keesokan harinya d sekolah//
Hati Mingyu rasa sakit sangat apabila mengetahui bahawa perempuan yang disukainya suka dengan kawan baiknya sendiri..Mingyu berjalan naik ke bumbung sekolah..
Mingyu: Wahh segarnya!! *tiba-tiba* eh?? Apa awak buat kat sini? Awak menangis ke? Kenapa ni? Siapa buat awak menangis?
ShinB: Mingyu-ssi!! *peluk Mingyu*
Mingyu: Kenapa ni ShinB?
ShinB: *tak jawab, menangis di dada Mingyu*Mingyu membiarkan sahaja ShinB menangis didadanya.
Mingyu: (Mungkin dia belum bersedia untuk menceritakannya)Sebenarnya, dari awal pagi lagi ShinB sudah pergi ke atas bumbung sekolah. Dia masih teringat dengan apa yang dikatakan ommanya semalam..
//Flashback//
Omma ShinB: Appa dan omma serta Encik Choi dan Puan Choi ialah dah lama jadi kawan baik.. Kami bercadang nak jodohkan kamu berdua habis sekolah nanti..
Omma S.Coups: Kami dah setuju *senyum*ShinB & S.Coups: Mwo?!
S.Coups: Andwae omma!!
ShinB: Andwaeeee!!!!!
//Flashback end//Ya, memang separuh hati ShinB suka mendengar itu dan separuh lagi tak suka. Hatinya sedih. ShinB pun menangis. Tiba-tiba Mingyu menegur. ShinB tidak sedar apabila Mingyu masuk. Tanpa menghirau soalannya, ShinB pun terus memeluk Mingyu. Mingyu juga terkejut dengan tindakan dirinya itu.
Setelah dia menangis dengan sepuas-puasnya, dia pun memulakan ayat.
ShinB: Saya dan S.Coups akan berkahwin habis sekolah ni..
Mingyu: Mwo?!!ShinB pun menceritakan apa yang berlaku. Tiba-tiba Mingyu memeluk ShinB.
Mereka berpelukan dengan masa yang agak lama sehinggalah Mingyu melepaskan pelukannya.
Mingyu: Dahlah jangan nangis. Mungkin ada hikmah disebaliknya.ShinB hanya mampu senyum. ShinB dan Mingyu pun pulang ke dalam kelas...
//Dalam kelas//
Eunha: Kau setuju ke?
Yerin: Kenapa kau sedih sangat ni? Sepatutnya kau happy..
Yuju: Ha'ah lah, peliklah kau ni. --'Mingyu: Dah dia tak suka nak buat macam mana?
Eunha, Yerin dan Yuju memandang Mingyu dengan pelik.Yerin: Kau ni peliklah. Macam tak suka je tengok ShinB dengan S.Coups tu..
Mingyu: Dah ShinB tak suka takkan nak tengok dia sedih kan?Eunha: Apa-apa jelah..
Hati Mingyu sakit sangat. Lebih sakit daripada semalam. ShinB pula bukan sahaja suka dengan S.Coups, malah bakal menjadi suami kepada ShinB..
//Di rumah Mingyu//
Mingyu: Kenapa aku tak dapat memiliki orang yang aku sayang?! *menangis*Tiba-tiba, Mingyu teringat peristiwa yang berlaku dengan bekas kekasihnya, Irene setahun yang lalu..
//Flashback//
Sudah hampir dua tahun mereka bercinta tetapi Mingyu tidak pernah bosan melayan karenah Irene yang kadang-kadang melebih.Irene: *lembut*oppa..
Mingyu: Nae chagi? *pegang kedua-dua tangan Irene*Irene: Oppa, kalaulah kan. Kalaulah suatu hari nanti Irene dah takde lagi kat dunia ni, oppa akan cari yang lain tak?
Mingyu: Ishh apa yang Irene cakapkan ni?? Tak baiklah cakap macam tu.. Oppa tak suka.. *marah*
Mingyu berharap perkara itu tak akan berlaku kepada kekasih yang dia sangat sayang.. Dia tidak dapat membayangkan hari-harinya tanpa Irene.Irene: Alah, Irene tanya je..*ketawa kecil*
Mingyu: Baiklah, kalau ye.. Oppa tak tahu tapi kalau dah Tuhan tentukan takdir Irene pergi meninggalkan oppa, oppa redha je dan oppa tak akan cintakan orang lain selain dari Irene. Hanya Irene saja yang dapat membuat oppa bahagia. Tak kira apa yang berlaku, Irene tetap dihati oppa. Kalau Irene benci oppa sekalipun oppa tak kesah asal oppa dapat tengok Irene bahagia pun dah buat oppa bahagia *senyum*
Irene: Wahh oppa..*terus menangis*
Mingyu: Dah dah, jangan menangis *peluk Irene*Semasa mereka sedang berjalan-jalan di taman, tiba-tiba Irene pengsan.. Mingyu pun segera membawanya ke hospital. Tanpa disangka, rupa-rupanya Irene menglami kanser otak peringkat akhir.
Mingyu: Irene-ah!! Jangan tinggalkan oppa *menangis teresak-esak*
Mingyu menangis teresak-esak melihat jasad Irene yang kaku tanpa jawapan. Omma Irene pun datang dan memberi sepucuk surat kepada Mingyu. Mingyu pun membuka surat itu..Mingyu oppa,
Maafkan Irene sebab tak bagitahu oppa tentang penyakit Irene ni dulu.. Irene cuma taknak oppa sedih. Irene nak tengok oppa senyum. Tentang jawapan oppa tadi, Irene memang sangat terharu dengan kesetiaan oppa. Tapi Irene ada satu je permintaan untuk oppa. Irene harap oppa dapat tunaikannya. Irene harap oppa akan dapat mencari pengganti baru Irene. Irene nak oppa bahagia. Irene harap dia lebih bagus dari Irene. Oppa janganlah sedih dengan pemergian Irene ni. Irene akan sentiasa memerhati oppa dari jauh. Annyeong oppa.. Saranghae.♡
IRENE.Mingyu tidak mampu menahan sebak sebaik habis membaca surat yang ditulis Irene sebelum pergi meninggalkan mereka.
Hanya Tuhan sahaja yang tahu apa yang dirasainya pada waktu itu.Apabila dia telah dapat melupakan Irene sekarang, tiba-tiba dia dikejutkan dengan berita bahawa ShinB, perempuan yang disukainya akan berkahwin dengan kawan Mingyu sendiri, S.Coups. Hati Mingyu semakin sakit apabila perempuan yang dicintainya akan berkahwin dengan kawan baiknya sendiri.
Dia terduduk di lantai sambil menangis dengan kuat. Mingyu tahu S.Coups sudah mempunyai kekasih dan ia akan menyakitkan hati ShinB..
Mingyu: (Kalau kau sakitkan hati ShinB dan buat dia menangis, aku tak akan teragak-agak untuk merampasnya dari kau)