Chapter 11

19 2 0
                                    

//Keesokkan harinya//
Pada pukul 8.30 pagi lagi ShinB sudah bangun dan terus bersiap.. Setelah dia bersiap, dia keluar dari biliknya dan terus turun ke lobi menggunakan lif... Selepas dia turun ke lobi, dia melihat Mingyu yang sedang duduk di atas sofa milik pihak Ocean Grand Hotel..
ShinB: Yah, Mingyu-ssi.. Khaja. *senyum*
Mingyu: *terpegun, tengok ShinB dari atas sampai bawah*
ShinB: Awak ok ke? Kenapa ni?
Mingyu: Ehh, saya ok je.. Khaja..

Mereka pun keluar berjalan-jalan di Love Land..
Mingyu: *tengok kedai aiskrim* Yah, awak nak aiskrim tak? Saya belanja *grin*
ShinB: Boleh jugak.. hihi

Mingyu pun pergi membeli aiskrim untuk mereka berdua.. Selepas dia membeli aiskrim, mereka duduk di bangku yang ada di Love Land tersebut..
ShinB: *makan* mmm masisseoyo~
Mingyu: Dah nama aiskrim memanglah sedap.. aigoo~
ShinB: aaa, betul jugak.. hehehe..
Mingyu: *tengok mulut ShinB kotor terkena aiskrim* ShinB-ah..
ShinB: Nae?
Mingyu: *dekatkan diri ke muka ShinB dan lap mulut ShinB*
ShinB: *terkejut, blushing*
Mingyu: Aishh.. Makan aiskrim macam budak-budak..
ShinB: *diam*
Mingyu: ShinB-ah.. ShinB-ah...
ShinB: N-nae??
Mingyu: Kenapa ni?
ShinB: ahh, takde pape lah.. saya ok je.. err, Mingyu-ssi, khaja..
Mingyu: Pergi mana?
ShinB: Jalan-jalan kat sini..
Mingyu: Nae nae.. khaja..

Mereka pun berjalan-jalan di Love Land..Semasa mereka berjalan-jalan di Love Land, mereka melihat S.Coups dan Suzy juga berada di tempat yang sama.. ShinB berasa sakit hati tetapi dia hanya bersabar dengan apa yang dia lihat lalu ShinB membawa Mingyu pergi dari Love Land.. Pada masa yang sama, S.Coups melihat ShinB yang sedang berjalan-jalan bersama Mingyu.. Dia berasa cemburu dan dia mencuba tidak mempedulikan ShinB..

----------skip---------
Pada waktu malam, ShinB dan Mingyu pergi ke restoran yang berdekatan dengan Ocean Grand Hotel.. Semasa mereka memesan makanan, ShinB melihat orang yang sama berada di tempat yang sama iaitu S.Coups dan Suzy.. ShinB hanya mendiamkan diri dan berbual dengan Mingyu..
ShinB: Mingyu-ssi, lepas ni kita nak pergi mana?
Mingyu: Hantar awak balik lah..
ShinB: Hmm.. Bosanlah duduk dalam bilik.. Lepas ni kita pergi tempat lain ok?
Mingyu: Hmm yelah yelah..

//Manakala S.Coups..//
S.Coups: Lepas ni kita nk pergi mana?
Suzy: Lepas ni awak hantar saya balik and awak sendiri balik hotel.. ok?
S.Coups: Tak nak pergi tempat lain ke? *buat muka sedih*
Suzy: Tak, saya penatlah..
S.Coups: Ooo takpelah.. Esok jelah ok?
Suzy: Esok saya pergi rumah kawan saya lah.. Mian, chagi..
S.Coups: Yeke? Takpelah next week jelah ok?
Suzy: Nae.. *senyum*

Mereka pun menjamu selera pada malam itu.. Tiba-tiba Suzy melihat ShinB dan Mingyu yang sedang bergembira berdekatan dengan mereka berdua..
Suzy: Awak, awak nampak tak mereka berdua tu? *tunjuk ShinB dan Mingyu* Diorang nampak sesuai sangat bagai pinang dibelah dua.. hihihi..

S.Coups pun menoleh ke belakang dan terkejut melihat ShinB dan Mingyu juga berada di restoran tersebut..
S.Coups: Awak tak tahu ke siapa namja tu? Tu Mingyu lah.. Yang yeoja tu...(ehh, aku tak patut bagitahu dia yang yeoja tu ShinB) Yeoja tu saya tak kenal..
Suzy: Aahh.. jinjja? Lama tak jumpa Mingyu tu.. Kenapa awak tak pergi jumpa dia?
S.Coups: Ada tadi.. Masa awak pergi tandas, saya terserempak dengan dia..
Suzy: Aahh... Ok, khaja.. Balik..
S.Coups: Nae..

----------Skip-----------
//Dalam hotel//
S.Coups: Aishh, mana yeoja ni.. Dah pukul 10 pun belum balik.. Apa yang best sangat jalan dengan Mingyu tu? Aishh.. Dahlah esok kena balik Incheon.. Aishh..

S.Coups pun menunggu ShinB sehingga dia tertidur..

Me Gustas TuWhere stories live. Discover now