Autorul Pov.(adica eu :) )
Totul a inceput in San Pedro del Oro un orașel mic cu multe secrete,oameni corupții și avari dupa putere ,cateva crime o mina de aur și Patroana care e plina de secrete,ura ,minciuni si fara limite Antonia Guerra!
Intre timp Gabirela lucra de zori in mina si le spune minerilor:
-Trebuie sa-i spunem inginerului sa asigure bine tavanul galeriei,daca se prabușeste ramanem ingrapațo aici!
-Minerul: -Ce?acum o sa ne inveți și cum sa sapam gropi?
-Gabriela: Știi ce ? Mori,defapt murți toți scarbosilor!
Iar minerul ii da o palma Gabrielei , iar ea ii spune ca daca o mai atinge odata ii scoate ochii! Ca tare ar mai avea chef si ca o sa-i spuna nasului ei Don. Marcelo Vidal ce-i fac ei,ca nu o lasa in pace sa munceasca liniștita Insa ce nu stia ea e ca nu o sa mai apuce sa-i zica nimic pentru ca Antonia(soția lui) o sa aiba alte planuri pentru el .Intre timp....
*Antonia ,Poncia,Marcelo
-Marcelo:Antonia ajuta-mă!pastilele Antonia!...
-Poncia:Antonia,Marcelo este pe moarte ajută-l !ai mila de el Antonia!
-Marcelo:Poncia chiama medicul si ajuta-mă!
-Poncia:Chem imediat o ambulanța!
-Antonia:Stai pe loc Poncia nu te mișca!
-Marcelo:Ajutorrrr......!
-Poncia:(cu lacrimi in ochii)O nu Don. Marcelo ,Antonia de ce nu i-ai dat pastilele ? De ce l-ai omorat ?Era patronul,stapanul...
Antonia:Nu, Poncia asta nu ai ințeles tu acum eu sunt stăpâna!2 zile mai tarziua
Gabriela&Minerul
-M-Ei baieți gata programul va invit pe toți acasa la Gabriela sa sarbătorim sau să o păstrez numai pentru mine!
-Gabriela-Porcariile astea sa i le zici lui maica nu mie !Nesimțitule!
-M-Ușurel posicuțo ,daca nu-ți plac glumele astea de ce ai mai vrut sa lucrezi intr-o mină plină de barbați?
G-Taceți! Și pe tine te-am avertizat!Intre timp Alejandro vorbind cu vb
Antonia!
-Alejandro:Da,mama ?
-Antonia:Insfarsit ,raspunzi si tu la telefon !
-Alejandro:Mama sti ca aici nu e tocmai o ora potrivita,asa ca zi-mi ce sa intamplat ?
-Antonia:Tatal tau vitreg a murit de inima...nu-ti pare un motiv intemeiat sa te trezesc ?!
-Alejandro:Cum?Dar nu se simtea mai bine ?
-Antonia:Cardiologul lui a spus ca operatia pe inima a avut succes,dar tot a murit de infract.
Trebuie sa vii cat mai repede ,inmormantarea va avea loc chiar azi !
Alejandro:bine,vin acolo.Antonia. vorbind cu Poncia ...
Antonia:Poncia ,oricat ai jeli,Marcelo tot nu invie.
Poncia:Don.Marcelo a fost un om bun .. I-a iubit pe copiii tai ca si cum ar fi fost al lui.Esti lipsita de inima Antonia!
Antonia:daca n-asi avea inima ,tu acum ai fi fost in inchisoare.
N-am uitat cat imi datorezi.mai bine sterge-ti lacrimile si cauta costumul si cravata de matase italiana,pe care i le-am cumparat din Milano! (Poncia ,se duce sa caute ce i-a cerut Antonia insa cu o privire greu de uitat plina de ura si mila in acelasi timp si pe buna dreptate!)
Antonia intre timp vorbeste cu mortul ,adica Marcelo si ii spune ca stie ca nu-i placea costumele ,dar acum nu se mai poate impotrivi si un zambet schitat ii apare pe fata ...
Apoi spunandu-i ca sa nu maidie suparat , ca o sa aiba o inmormantare memorabila de ramas bun !
Libera !Asta a fost ultimul cuvant spus de Antonia pentru ca acum poate fi libera si poate fi urmatoarea Patroana !!Intre timp Gabriela si Manuel unul din prieteni Gabrielei!
Manuel se furisa pe la spatele Gabrielei care vine foarte furioasa din cauza minerilor .
Manuel :Gabriela ce ai patit ?
Gabriela:tontule mai speriat si ce sa patesc ca de obicei ,mimeri astia nu ma lasa sa muncesc in pace .m-am saturat de ei !
Cand eu tot ce vreau e sa-i ofer un trai decent fiului meu .,zise Gabriela cu lacrimi in ochii .
Manuel :linisteste-te .. Gabriela .
Gabriela : cum sa ma linistesc cand imi vine sa ma duc la nasul mei sa-i spun tot ce-mi fac astia ?!
Manuel ;Cum ,ce ? Tu n-ai afalat ?Clar stai erai in mina .
Gabriela ;Ce sa aflu ?
Manuel : Marcelo , a murit aseara ..imi pare rau ....
Gabriela :nuu ,nu se poate ...
Dupa aceasta conversatie Gabriela se duse imediat la tatal sau sa-i spuna de cele intamplate ,insa se pare ca nu era acasa si la Francisca (mama vitrega a Gabriele ,care la inceput nu o suporta ).cum nici pe el nu la vazut a inceput sa planga de tristete ...zicandu-si de ce azi ?
CITEȘTI
La Patrona(pauza)
RastgeleAceasta carte am scriso ,dupa originala telenovela La Patrona ,dar cu mici modificari facute de mine . Este o telenovelă mai deosebită în care se pune accent pe acțiune ,suspans si dragostea infinita care poate traversa orce obstacol ! Serialul spun...