' APA?! '
Puan Cha dan Tuan Cha hanya tersenyum dan tidak ada riak simpati pada wajah mereka. Tak sangka betul mak dan ayahnya sanggup buat anaknya begitu. OH MY!
Puan Cha : ala, kamu dah 20 tahun dan pandai jaga diri kan? Nah, ayah kamu ada belikan teman kamu nanti kat rumah baru tu! Comel kan.
Hwae Ji hampir nak mengalirkan air matanya . Siapa sangka , anak tunggal kena pindah kondo dan tinggal seorang diri. Mak dan ayahnya pula pergi ke LA . Lima tahun pula tu.
Puan Cha meletakkan anak kucing di pehanya. Comel, comel sangat tapi dia tak nak tinggal seorang diri.
Hwae Ji : But mom , I can't . Dad, please..
Tuan Cha : Hwae Ji, kamu boleh.. Ayah janji, ayah akan masukkan duit dalam akaun kamu tapi kamu kenalah berjimat ok? Kamu mana boleh ikut, dua hari lagi kamu kena belajar . Kamu kan masih pelajar U .
Hwae Ji : Hish, appa ni.. omma pun sama. Sampai hati.
Puan Cha : bukan lama pun. Masa sekejap je.
Hwae Ji membuat muka kerek. Sekejap?! Lima tahun tu bukan lima saat or lima minit ! Ee, tu bagi mak dia memang sekejap. Bagi anak dia ni? Haish --'
Hwae Ji : Okay, fine . Bila Hwae ji kena pindah ?
Puan Cha dan Tuan Cha tersenyum puas kerana dapat memujuk anaknya itu. Bukan apa, mereka hanya ada hal tertentu. Kalau tak, dah lama di bawa anak daranya itu. Nak buat macam mana, lagi dua hari.. anaknya sudah menjadi pelajar U dan terpaksa tinggalkan anak tunggal perempuannya.
Tuan Cha : Good, malam ni so kamu ambil barang penting kat dalam kotak ni and dua beg bagasi ni kamu letak pakaian-pakaian kamu. Yang lain omma kamu settle kan. Nanti driver ayah hantarkan semua barang kamu.
Hwae Ji mengeluh perlahan . Apa lagi perlu dia buat ? Hish, pasrah sungguh . Dia memulakan tugasnya. Kemas barang.
* * * *
Dalam perjalanannya , Hwae Ji hanya memandang luar tingkap lalu dia memandang maknya di sebelah . Ayahnya di sebelah driver turut di pandang. Dia tak dapat bayangkan yang dia bakal duduk di rumah seorang diri. Rakannya pula ramai yang berpindah-randah, nombor telefon mereka juga ditukar-tukar. Haih.
Akhirnya , mereka sampai di kondominium yang terletak agak dekat juga di Universiti itu. Pandai betul ayahnya mencari tempat tinggal Hwae Ji. Selesai mereka sampai ke bilik 304 , pintu bilik itu dibuka dan dia melihat sekelilingnya.
Hwae Ji : Appa memang dah hias bilik ni ke? Ruang tamu , dapur, bilik tidur, tandas ? Memang citarasa Hwae Ji semua ni. Lawa lah .
Tuan Cha dan Puan Cha hanya ketawa kecil.
Tuan Cha : Appa dah cakap . Appa akan buat apa sahaja untuk Hwae Ji . Hwae Ji sorang je kami ada. Kamu dah buat appa dengan omma bangga. Btw dah pukul 12 malam ni. Kamu tidur lah cepat.
Puan Cha : Sayang, omma akan rindukan kamu . Bila kami ada kat sana , kami akan call kamu ok? Kalau ada apa-apa masalah, call omma atau appa. Bye! Jangan lupa, esok datang flight tengok omma ngan appa. Pukul 9 pagi tau.
Hwae Ji rasa sebak di dadanya, air matanya juga di tahan. Appa.. omma.. lantas dia mencium pipi ibu bapanya.
Dia menghantar ibu bapanya ke kereta sehingga mereka hilang dari pandangannya. Tiba-tiba dia ternampak kedua-dua beg bagasinya di tepi dinding pintu utama kondo tersebut . W..what?! pemalas punya driver. nasib ada lift , kalau tak, tak tahulah . Dah lah tingkat 5 .
YOU ARE READING
Cinta 302 & 304 [ON-GOING]
RomanceDisebabkan ibu bapa Hwaeji pergi ke LA dalam masa 5 tahun , dia terpaksa tinggal seorang diri di Seoul kerana dalam beberapa hari lagi, Hwaeji akan menjadi pelajar universiti. Sejak dia pindah di kondominium itu, hidupnya menjadi huru-hara kerana ha...