"JUNHUI ke tu?" tanya aku pada Taehyung di sebelah setelah melihat seorang lelaki datang ke arah kami. Matanya membuatkan aku kenal yang itu Junhui.
Junhui : Taehyung! Hwaeji!
Dia tercungap-cungap setelah berlari kuat sebentar tadi.
Taehyung : Kenapa kau ni? Eh, jap.. kau lari dari wad ke?!
Tanya Taehyung penuh risau. Mamat ni bukan boleh percaya. Entah kos perubatan takut tak bayar pula.
Junhui : Dahlah, kau ni.. hari ni aku keluar wad. Taehyung!
Taehyung : Apa kau ni? Cakap jelah!
Junhui : Please, get away from Scoups! Kau kena jaga Hwaeji dari dia. JUST PLS!
Taehyung memandang Hwaeji. Kami bertentang mata kemudian memandang Junhui semula.
Hwaeji : Why? Dia kenapa?
Taehyung : Yes, apa jadi sebenarnya ni?
Junhui menarik nafas dan menerangkan semuanya pada mereka berdua.
Taehyung : Dia nak Hwaeji? Dan sanggup buat apa je?
Junhui : I know him. Dia sanggup buat apa je. Better kau jaga Hwaeji buat masa ni.
Hwaeji : S..saya tak tahu apa-apa pun. Saya tahu dia abang yang baik. Tak pernah dia kata dia cintakan saya?
Junhui : Just faham apa yang saya cakap. Saya taknak awak cedera, Hwaeji. Kau harap jaga dia dengan baik, Taehyung. Aku pun tak mampu nak buat apa-apa dah.
Taehyung menghembuskan nafas seketika. Dia memeluk Junhui dan pelukannya disambut oleh Junhui. Pelukan itu dileraikan. Hwaeji hanya tersenyum mesra.
Junhui melihat sekelilingnya. Dia hairan kenapa mereka berdua ada di hospital. Ada orang sakit ke?
Junhui : Siapa sakit?
Hwaeji tersenyum kelat.
Hwaeji : Eunji dengan bapanya tapi bapa Eunji cedera parah.
Junhui terkejut mendengar nama Eunji. Dia terus masuk ke dalam wad dan melihat sekunjur badan yang lemah di atas katil wad. Eunji..
Junhui menghampiri Eunji. Bomi hanya melihat tindakan Junhui yang berada di depannya. tangan Eunji digenggam erat. Eunji, stay strong.
Hwaeji dan Taehyung masuk ke wad dan pintu wad ditutup. Mereka hanya melihat tindakan Junhui. Wajahnya menunjukan dia sangat risau pada Eunji.
-
SUDAH beberapa hari, Eunji masih tidak sedarkan diri. Bapanya juga masih dalam koma. Hwaeji mengambil keputusan untuk ke wad Eunji kerana dia pun dah tiada kelas lagi. Bomi turut mengikut Hwaeji jadi dia hanya perlu tumpang kenderaan Bomi.
Mereka berdua masuk ke dalam wad. Hwaeji terlihat SCoups yang berada di depan pintu wad Eunji. Lantas lengan Bomi ditarik ke belakang dinding membuatkan Bomi tersentak.
"Yah, bwoya?," hairan Bomi. Mulut Bomi pula dijadikan sasaran dengan menutup mulutnya.
"Ada lelaki jahat dekat de-," tiba-tiba wajah SCoups berada di depan Hwaeji dan Bomi.
"Lelaki jahat?,"
"A-ani..," tersentak Hwaeji apabila lelaki itu terus terjah sebegitu. Hwaeji membalas sepatah dengan gagap. Dadanya diusap lembut.
"Nak makan sama-sama tak? Jom!," tersengih lebar SCoups.
"Wah, siapa ini?," soal teruja Bomi pada Hwaeji. Hwaeji hanya tersenyum kelat.
"Ini, Scoups oppa, senior lama aku," jawab ringkas Hwaeji.
"Oh, bagapseumnida, Bomi imnida!," salam perkenalan ramah dari Bomi.
Er, sempat pula minah ini nak buat berkenalan.
"Ah, ye nado bagapseumnida. Macam mana okay tak nak lunch?," ajak Scoups.
"Er-gwenchanayo, kami berdua ada kelas lepas ini, maaf, ini pun kitaorang melawat sekejap," jawabku pantas dan menarik lengan Bomi yang sedang terpinga-pinga pergi dari situ.
"A-asal ni weh?," soal hairan Bomi.
"Just chill dulu, nanti aku cerita," jawab aku dan terus masuk ke dalam wad Eunji.
SCoups memandang mereka berdua dengan tidak rasa berpuas hati. Tak apa, banyak cara lagi bisik hatinya. Jun, Jun, kau memang tak akan lepas dari aku! SCoups berdecit geram.
Taehyung yang berada di sebalik dinding memandang Scoups dengan penuh rasa marah. Kau nak ambil Hwaeji dari aku? Langkah mayat anjing aku dulu lah! Er-takda anjing pun tetapi aku takkan benarkan kau ambil Hwaeji.
She's mine.
* * *
TAEHYUNG mendail nombor Hwaeji setelah melihat angka jam telah menunjukkan pukul 7 malam. Dia merasakan bahawa Hwaeji belum pulang lagi ke rumah. Tangannya ralit menekan no. kod rumah Hwaeji dan melangkah masuk ke dalam rumah perempuan itu. Si Hwaeji ini tak reti balik awal agaknya.
Taehyung melihat suasana rumah Hwaeji dan dia berangan mengenai dia dan Hwaeji apabila sudah berkahwin. Senyuman yang menampakkan giginya telah terserlah. Tak sabar aku nak kahwin dengan minah acah ayu ini.
Pintu bilik Hwaeji terbuka membuatkan Taehyung tersentak dan memandang ke arah bilik Hwaeji. Pakaian hoodie rabbit dan seluar pendek yang Hwaeji pakai dipandang. Mereka berdua terkejut. Pipi Hwaeji berona merah menahan malu dan marah. Ish, ini ke bakal suami aku? Main terjah masuk je!
"Apa yang kau buat dekat sini?," bengang Hwaeji. Rambutnya yang basah dan berbau shampoo itu digosok dengan tualanya.
"I-ingatkan kau tak balik lagi. Aku tunggu lah kat rumah kau kejap. Alang-alang kita pun bakal berkahwin bukan?," jawab Taehyung selamba. Sofa di depannya dilabuhkan punggungnya.
"Yelah tu, entah-entah kau ambil kesempatan kan?” aku membuat senyuman sinis dan memandang tepat ke matanya.
“Kau je yang fikir macam itu. Kalau macam itu aku balik dulu lah,” Taehyung memandang ke tempat lain dan bangun daripada duduknya dan berjalan lambat ke arah pintu keluar.
Hwaeji tersentak. Eh? Taehyung ke ni? Sejak bila dia merajuk bagai ini.
“Taehyung?,”
Lelaki itu tersengih setelah namanya dipanggil oleh Hwaeji.
TO BE CONTINUED –
ENJOY READERS!
YOU ARE READING
Cinta 302 & 304 [ON-GOING]
RomansaDisebabkan ibu bapa Hwaeji pergi ke LA dalam masa 5 tahun , dia terpaksa tinggal seorang diri di Seoul kerana dalam beberapa hari lagi, Hwaeji akan menjadi pelajar universiti. Sejak dia pindah di kondominium itu, hidupnya menjadi huru-hara kerana ha...