BOMI mengambil telefonnya di dalam beg dan membuka mesej yang baru dapat. Hwaeji yang minum air terhenti seketika apabila melihat wajah terkejut Bomi. Kenapa pula ni..? Jangan cakap!
Bomi : Hwaeji..
Hwaeji : What's wrong..?
Bomi mengambil tempat di sebelah aku dan memeluk aku dengan erat. Bahunya terasa seperti air menitis satu demi satu. Lalu aku mampu mengusap belakang badannya. Walaupun ada segelintir pelajar melihat adegan kami yang berapa tak tenteram ni.
Hwaeji : Just tell me, what happened right now?
Bomi : Eunji.. she decided to quit. Dia tak nak sambung belajar dan dia nak balik ke pangkuan bapa dia. I don't know, it's make me so sad! But I'm sure, she do the right thing.
Hwaeji makin pening dengan penjelasan Bomi. Dia tak tahu apa jadi pada bapa dia semua. I'm really not understand duh! Adakah sebab aku, dia berhenti? Aku rasa seribu rasa serba salah. Eunji..
Telefon Bomi berbunyi ringtone menandakan mesej baru masuk lagi. Dia membaca mesej tersebut lalu memandang aku.
Hwaeji : Er- kenapa?
Bomi memberi telefonnya kepada aku dan telefon itu bertukar tangan lalu aku membaca mesej tersebut.
" Hwaeji, tell her, that's not because her I quit. Hwaeji, I'm sorry sebab saya cakap teruk pada awak kelmarin. Yes, I'm do something bad to him. That's not you fault anyway..just take care of him and Bomi. Please. I'm sorry and thank you. "
Akhirnya air mata aku yang mengalir. So sorry, Eunji. I'm sorry. Bomi tersenyum lalu kami berdua berpelukan dengan hanya kerana Eunji, Jung Eunji. Thanks..
-
PUAN Cha mendail nombor anaknya, Hwaeji. Hwaeji yang terlena seketika itu terdengar telefonnya berdering. Dia bangun dan menggeliat seketika bagi menegang semula urat-urat di dalam badannya lalu mengangkat panggilan ibunya.
" Hwaeji! "
Hwaeji : Nae, omma? Wae?
Puan Cha : You have to come here! Right now!
Hwaeji : MWO?!
Eh, dah kenapa ibunya suruh ke sana? Maknya minum alkohol banyak sangat ke sampai macam ni sekali buang tebiat. Aduh! Jauh dengan berkaki-kaki, naik kapal terbang pula itu!
Hwaeji : Yah, omma! Omma mabuk ni.. kan Hwaeji dah cakap jangan minum alkohol! Tak bagus! Ma-
Ibunya memotong ayatnya.
Puan Cha : Yah! I'm sorry cause I'm forget to tell you that I'm at the Seoul Airport right now! Take me with your car. Faster!
Hwaeji : EH?!MWO?!
Puan Cha : Mwo? Mwo? Just take me at Seoul airport! Right NOW!
Puan Cha terus mematikan panggilan. Kali kedua dia terkejut dengan pantas dia menyalin pakaian dan mengambil beg tangan dan kunci kereta? Eh! Dia lupa, ibu dan ayahnya mana ada belikannya kereta. Pandai maknya memainkan dia. Ergh, yes! Taehyung.
Setelah kunci rumahnya, dia mengetuk pintu rumah Taehyung berkali-kali. Akhirnya Taehyung membuka pintu dengan mamai. Sudahlah memakai topeng mulut (topeng mulut biru tu).
Hwaeji : Hey, err- kenapa ni?
Taehyung : oh, hey, demam sikit, batuk dengan selsema. Kenapa?
Hwaeji : Can't you help me? Pleasee..
Taehyung : what is it? Macam urgent je. Dahlah baru 12:30 pagi ni.
Hwaeji : Yes, really really important. Tumpangkan aku pergi ke airport.
Taehyung : Now? Kejap.
Hwaeji : Sorry susahkan. Tak sengaja.
Taehyung : Nah, kau kan buah hati aku. Aku kena jaga kau tapi kau kena jaga aku lebih dari ni tau!
Hwaeji tersenyum manis dan bercakap sedikit perlahan. Tak nak bagi dia dengar sebenarnya.
Hwaeji : Yes of course, dear my future husband.
Taehyung : Fikir aku tak dengar ke? Sweetnya, my darling. Okay, jom. I'm sorry because aku memang pantang kalau demam, batuk ke apa, aku kena pakai topeng. Nanti kesian kat kau, jangkit pula.
Tak tahu kenapa Hwaeji makin lama makin jatuh cinta pada Taehyung. Dia nak saja peluk Taehyung tapi nanti. Nanti. Dia mampu tersenyum buat masa ni.
-
SAMPAI saja ke lapangan terbang di Seoul. Dia mencari kelibat ibunya tetapi Taehyung mampu mengikut dari belakang.
" Hwaeji-ah! "
Dengar sahaja suara ibunya dia berpaling ke kanan lalu berlari ke arah Puan Cha. Lantas memeluk ibunya erat.
Hwaeji : Omma, bogoshipeo!
Puan Cha membalas pelukannya lalu dilepaskan pelukan setelah beberapa minit. Dia ternampak seorang lelaki yang memakai topeng mulut.
Hwaeji : Omma, where is appa?
Puan Cha : He's busy so appa still stay there. Actually, omma come here only two months and omma will go back after that. But who is this?
Hwaeji : My best chingu in the world!
Puan Cha memerhati dari bawah ke atas tapi kenapa perlu tutup muka?
Puan Cha : Are you really sure that he is your chingu?
Hwaeji hanya tergelak apabila muka Taehyung mula berkerut. Seperti menyuruh Hwaeji terangkan pada Puan Cha dengan betul.
Hwaeji : Yes, he's a good guy lah omma. Dia pakai topeng mulut ni pun sebab dia tak sihat.
Puan Cha mula mencubit lengan Hwaeji. Wajah Hwaeji pula berkerut menahan sakit.
Puan Cha : Kamu dah tahu dia sakit lepas itu suruh dia teman kamu pula ambil omma! Dahlah suruh dia drive. Tak berhati perut lah kamu ni, Hwaeji.
Hwaeji mencebik mulutnya. Dah mula lah tu ommanya. Tadi asyik speaking aje!
Hwaeji : Btw omma, dia yang nak tolong. Hwaeji angkat bendera putih je.
Taehyung pula mencebik. Ni kalau aku tak tolong pun kau akan paksa! Hwaeji memang nak kena sembelih!
Taehyung : Annyeonghaseyo, ahjumma Cha. Taehyung imnida. Kim Taehyung.
Puan Cha hairan. Taehyung? Macam kenal. Hm, orang lain kot, dekat Korea, ramai nama Taehyung anyway.
Puan Cha : Ah, nae .. nice to know and meet you. Jaga Hwaeji baik-baik. Lagipun kamu ni 'my best chingu in the world' susah tau nak dapat gelaran macam ni! Hahaha.
Puan Cha menyakat si anaknya, Hwaeji dengan disambut gelak Puan Cha dan juga Taehyung. Muka Hwaeji berubah masam.
Hwaeji : Yah, omma!!
Sejak bila ibunya dengan kekasihnya sekepala ni! Ee, geramnya!
-
ESOKNYA, Hwaeji dipanggil oleh Puan Cha ke ruang tamu. Jadi mereka berdua memandang satu sama lain. Puan Cha mengambil cawan di depannya dan hirup sebelum memulakan bicara dengan anaknya. Hati Hwaeji berasa tidak senang dan tidak sedap hati.
Puan Cha : Hwaeji, omma want you...
- T B C -
READ, VOTE AND COMMENTS!
LOVE READERS. 💕
YOU ARE READING
Cinta 302 & 304 [ON-GOING]
RomanceDisebabkan ibu bapa Hwaeji pergi ke LA dalam masa 5 tahun , dia terpaksa tinggal seorang diri di Seoul kerana dalam beberapa hari lagi, Hwaeji akan menjadi pelajar universiti. Sejak dia pindah di kondominium itu, hidupnya menjadi huru-hara kerana ha...