Bab 18

252 22 1
                                    

HARI graduate Taehyung bakal tiba dalam masa 2 hari lagi. Apa yang dalam pemikiran Hwaeji selama berhari-hari ialah perkahwinan. Ye, perkahwinan. Risau, gembira semua ada. Segala pakaian dan majlis sudah lama dia pilih bersama Taehyung. Gelaran kami berdua juga sudah tukar kepada 'yeobo' 'chagi' 'oppa'. Semua atas arahan ibu mertuaku iaitu Puan Kim. Apa lah yang difikirkan, nasib hanya depan dia saja kami memanggil gelaran itu.

Tiba-tiba Taehyung mengejutkan aku dengan menghebuskan nafasnya ke leher aku. Gelinya memang tak terkata. Aku terus menjauhkan darinya. Taehyung terkekeh melihat tindakan aku. Boleh pula dia ketawa! Heish!

Taehyung : you tengah buat apa ha? Takde kelas ke? Asyik lepak kafe je.

Hwaeji : Ha'ah, malas nak pergi kelas.

Taehyung : What? Nak kena gigit? Pergi kelas sekarang. Sejak bila pandai buat perangai macam ni? Bangun sekarang.

Taehyung menarik tangan aku supaya bangun tetapi aku tetap mengeraskan badan. Nak dibandingkan kekuatan aku dengan si mamat ni memang kalah lah jawapannya. Act, bergurau je pun. Baru habis kelas -,-

Hwaeji : YAH! I dah habis kelas lamalah! Hish!

Taehyung memandang aku lama. Aku turut tenung matanya. Dah macam lawan mata jawabnya. Lalu hidung aku dicuit oleh Taehyung dan dia terus mengambil tempat di sebelah aku.

Rington telefon Taehyung berdering, dia mengambil telefonnya di poket seluar. Lalu membuka screen lock telefonnya. Mukanya berubah menjadi risau. Apa jadi?

Hwaeji : Taehyung..?

Taehyung : Ah, Hwaeji.. aku kena cepat ni. Nanti jumpa. Ada hal lah.

Taehyung bangun dan sempat cium pipi Hwaeji. Dia terus berlari ke arah kereta Mercedeznya dan berlalu pergi. Riak wajah Hwaeji bertukar hairan.

Hwaeji : Hm, what's wrong..?

" HWAEJI!! "

Terus menoleh ke belakang dan memandang ke arah gerangan yang memanggilnya sebentar tadi. Dia melihat Bomi berlari ke arahnya sambil memegang telefonnya dan melambai pada aku.

Bomi : Hwaeji! E-Eunji!

Hwaeji : Ha? Kenapa ni? Okay, okay, tarik nafas then hembus perlahan-lahan.

Bomi menarik nafasnya dan hembus. Tarik dan hembus.

Bomi : we have to go! Now!

Bomi terus menarik lenganku dan membawa ke keretanya. Aku terpinga. Apa jadi ni! Lalu Bomi menghidupkan kereta dan berlalu pergi. Nasiblah kelas takde lepas ni.

Bomi memulakan bicaranya.

Bomi : E..Eunji accident kereta dengan bapanya. B..Bapa E..Eunji cedera parah.

Hwaeji yang mendengar penjelasan Bomi terkedu. Mudah-mudahan tak ada apa-apa yang teruk bisik hati Hwaeji. Setelah sampai ke Hospital Seoul, Bomi memarkir kereta ke tempat parkir.

Lalu kami berdua pantas keluar dari kereta setelah menekan butang kunci dan berlari memasuki bangunan hospital. Sesampai kaunter pertanyaan. Bomi terus bertanya di mana wad yang bernama Eunji.

Setelah mendapat wad berapa dan tingkat wad tersebut, kami terus pergi ke wad Eunji. Hwaeji terus membuka pintu dan melihat keadaan Eunji yang terpaksa memakai alat pernafasan dan wajahnya banyak calar-calar luka malah aku ternampak badannya terpaksa salurkan air . Aku betul-betul sayu. Tiba-tiba aku terlihat di sebalik kain penghalang, seorang lelaki sedang memegang tangannya dengan erat. Aku berjalan semakin dekat dengannya. Bomi pula memegang lenganku dengan erat. Setelah melihat wajah lelaki itu. Aku tersentak seketika.

"Taehyung? "

Taehyung berpaling dan memandang wajah ku dengan pandangan sayu.

Taehyung : Hwaeji? You come too?

Hwaeji : Why you ask me like that? I'm her friend! btw saya datang dengan Bomi.

Taehyung tunduk dan melepaskan tangan Eunji. Dia kelihatan kusut. Aku tahu dia ada sembunyikan sesuatu.

Hwaeji : You want talk to me, huh?

Taehyung : Yes, right now.

Hwaeji : Okay, then. Bomi jaga Eunji sekejap. Can?

Bomi : As you wish.

Hwaeji dan Taehyung keluar dari bilik wad tersebut dan duduk di kerusi sekitar kaki lima hospital. Aku duduk di sebelahnya dan memandangnya. Taehyung melihat tapak tangannya dan lantas memegang tangan aku dengan erat.

Hwaeji : Hey, what's wrong? Tell me pls.

Taehyung : I'm always love you, kau tahu kan?

Hwaeji keluh perlahan dan mengangguk kepalanya. Mataku memandangnya penuh kasih sayang.

Taehyung memeluk aku kuat dan mencium dahiku dengan lama lalu memelukku semula. Aku dah tahu apa yang dia ingin sampaikan.

" Don't worry, Taehyung. I'm always on your side. Uljima. "

SATU hari, Junhui sudah sihat keseluruhan badannya dan dibenarkan keluar dari hospital. Sebaik dia mendaftar keluar, dia terlihat wajah SCoups yang memandang ke arah berlainan lalu Junhui bertindak sembunyi di tepi dinding dan mencuri dengar. SCoups bertindak berjalan ke ruang daftar dan menanyakan beberapa soalan pada jururawat.

" Mana pesakit bernama Junhui? "

" Tak silap saya, dia dah keluar wad "

" Apa?! Hish, mamat ni! Aduh, aa..awak tahu tak dia pergi mana? "

" Maaf, saya tak tahu.."

" Hm, k takpelah kamsahamnida. Mana dia ni! Menyusahkan akulah! "

Scoups berlari keluar dari pintu utama hospital. Keluhan lega Junhui dilepaskan lalu memakai penutup mulut yang berwarna hijau dan memakai topi berjenama Nike. Langkah kakinya laju berlari keluar.

* T B C *

SORRY FOR LATE UPDATE.
ENJOY READERS YOWW! 🌸😋💕

Cinta 302 & 304 [ON-GOING]Where stories live. Discover now