Bab 12

301 37 2
                                    

SUDAH dua bulan berlalu. Masih tak jumpa juga si Taehyung. Sehabis kuliah sahaja, Hwaeji berjalan ke arah air mesin. Air tin berperisa strawberri dipilihnya. Aku merebahkan pinggul di salah satu bangku di situ. Air tin dibuka dan minum. Mataku teralih ke atas langit yang seluas alam.

Nama seorang perempuan iaitu Kim Seo Ri muncul dibenak kepala. Siapa perempuan itu agaknya? Bunyi kasut tumit tinggi di sebelahnya makin dekat. Hwaeji memandangnya dengan riang tenang. Perempuan itu terus membuka cermin mata hitamnya. Dia tersenyum manis. Baru aku teringat, inilah perempuan yang memberi kad telefon kepadanya.

Seo Ri : Menganggu ke?

Hwaeji : Nah, menganggu lah juga. Nak duduk ke?

Seo Ri : Em, yang menganggu itu saya minta maaf. Boleh juga.

Makin suka Seo Ri pada perwatakan Hwaeji walaupun agak kurang ajar. Dia memilih orang yang betul. Bagus, bagus. Beg sandangnya diambil lalu Seo Ri mengambil tempat di sebelahnya.

Seo Ri : Saya ada banyak benda nak dibincangkan tetapi saya tak tahu sempat atau tak. Esok cuti kan?

Hwaeji makin hairan. Kenal pun tak walaupun ada nama kadnya tetapi sekurang-kurangnya bagilah tahu. Hwaeji hanya mengangguk.

Seo Ri : Then I want to know you more so that's good, tomorrow I will come to your house and pick you up. We'll go to somewhere, okay?

Ceria sungguh suara perempuan ni dari pendengarannya. Tanpa berfikir panjang juga, si Hwaeji terimanya tanpa ragu-ragu. Seo Ri melambai tangannya selepas meminta izin untuk pergi. Dia teringat sesuatu. Aku tak bagi alamat rumah lah kat dia. Well, idc. Kejamnya aku. Aku sambung minum air strawberri yang telah lama berada di tangannya.

* * *

[ Cafe Macchiato ]
[ 12:30 p.m ]

Seo Ri tanpa lengahkan lagi terus melangkah ke kaunter apabila selesai sampai di Kafe. Manakala Hwaeji mengambil tempat. Dia mula berfikir, pelik dan hairan. Macam mana pula si Seo ri boleh tahu alamat rumahnya? Stalker?

Seo ri mengatur langkah ke arah tempat pilihan Hwaeji. Memang betul Hwaeji suka mengambil tempat hujung.

Seo ri : Hwaeji, you have the good choice to find the place.

Hwaeji memandangnya lama dan akhirnya dia tersengih.

Hwaeji : I know already. Okay but I have something to ask.

Seo ri : Okay, what is it?

Hwaeji : How do you know my house address?

Tersentap ketika. Seo ri cuba beriak biasa. Harap-harap sangat bukan kantoi sekarang bisik gelisah hati Seo ri.

Seo ri : Oh! About that.. saya pernah ternampak alamat awak, tapi saya tak ingat kat mana, hee.

Hwaeji memandangnya tanpa riak. Seo ri mula rasa gelisah sehingga berpeluh dahinya walaupun kafe yang di singgahnya ada pendingin hawa.

Hwaeji hanya mengangguk lalu menghirup air yang dipesan oleh Seo Ri sebentar tadi. Keluhan lega di mulutnya dilepaskan.

Seo ri : Saya cuma nak bagitahu awak. Someone who really miss you will come here and join us.

Hwaeji yang mendengar setiap bait kata yang keluar dari mulut Seo ri terasa hatinya sedikit pilu. Ibu bapa aku ke? Tak mungkin, sebab mereka kata memang 5 tahun diorang dekat sana. Hm.

Cinta 302 & 304 [ON-GOING]Where stories live. Discover now