Air minuman yang berada di depannya di minum. Lega rasanya. Bila teringat pada kawan barunya, Eunji, dia terlalu banyak termenung semasa berada di kelas. Pelik juga.
" H..Hwaeji? "
Lelaki yang berada di depannya di pandang. Mukanya agak terkejut tetapi Hwaeji langsung tidak ada reaksi.
Hwaeji : Oh, Jun.
Lelaki itu terus mengambil tempat di depannya. Makin tersenyum Junhui bila berjumpa Hwaeji.
Junhui : Hwaeji pun belajar sini ke? Rindu ah kat Hwaeji.
Hwaeji hanya mengeluh perlahan.
Hwaeji : Sekarang ni saya nak tanya, kenapa mamat Taehyung tu ada kat sini ?
Junhui hanya tersengih apabila melihat Hwaeji membuat muka menyampah.
Jun : Lah, dia kan senior kat sini. Tak payah lah gaduh-gaduh. Korang cubalah berbaik.
Hwaeji membuat muka. Ee, siapa ntah nak berbaik dengan mamat tu . Tolonglah.
Hwaeji : Junhui pun senior juga ke?
Junhui tersenyum dan menganggukkan kepalanya berkali-kali.
Hwaeji : Eh ? Betul ke ? Sorrylah kalau biadab ke apa.
Satu suara garau telah memotong perbualan mereka berdua.
" Pahal minah ni ada kat sini? "
Hwaeji yang baru memandang muka lelaki yang berada di depannya, terus dia bangun dan beredar dari situ dengan membawa airnya. Muak tengok lelaki itu.
" Cis, biadab betul. Berani dia blah macam tu je "
Junhui pula tergelak melihat perlakuan Hwaeji. Comel sangat. Lalu Junhui menepuk-nepuk bahu kawannya itu.
Junhui : Tu lah, kejam sangat kau layan dia, Taehyung. Memang lah dia menyampah dengan kau. Dah lah, jom.
Taehyung mendengus kasar. Eleh, memang patut pun aku layan dia macam itu.
* * * *
Hwaeji mengambil angin diluar dan duduk di bangku yang telah di sediakan. Seseorang telah mengambil tempat di sebelahnya. Mukanya di pandang.Hwaeji : D..Daehyun?
Daehyun : Ingatkan dah lupa. Hahaha, tak sangka Hwaeji belajar sini . Ambil kos apa?
Hwaeji : jurusan perguruan. Kau?
Daehyun hanya menganggukan kepalanya.
Daehyun : sama dengan senior kaulah, Taehyung. Jurusan kedoktoran.
Hwaeji mula naik menyampah. Taehyung, Taehyung! Macam tak ada nama lain je, ergh!
Daehyun : Kau okey tak ni ? Asyik termenung je.
Hwaeji : Manada! Btw aku kena pergi ni. Byebye!
Dengan kepantasan yang ada, dia berjalan laju sehingga hilang dari pandangan Daehyun. Keluhan perlahan di keluarkan dari mulutnya. Hm.
* * * *
[ 5:30 p.m. ]Selesai pembelajarannya, Hwaeji mula mengemas barang-barangnya di mejanya. Eunji dan Bomi pula menunggunya di luar kelas. Seorang lelaki berjalan di sebelahnya dan sempat berbisik sesuatu. Hwaeji tersentak sejenak, dia berpusing ke belakang tetapi lelaki itu mungkin sudah pergi keluar? Pelik. Apa maksud dia? Tanpa membuang masa, Hwaeji dengan pantas memakai begnya dan berlari ke arah kawannya.
Bomi : Lambat lah. Haaa, jom makan!
Hwaeji : Makan je tahu, hm.. Eunji, kau nak makan apa?
Eunji baru hendak muka mulut, bahunya telah dilanggar oleh seseorang yang berada di belakangnya, kuat. Buku-buku yang di tangan Eunji turut terjatuh.
Hwaeji : Apa masalah kau ni main langgar-langgar pula!
Eunji terdiam apabila orang yang melanggarnya adalah Taehyung. Taehyung turut terdiam dan tidak melayan Hwaeji yang sedang memarahnya tadi. Mereka berdua memandang satu sama lain. Fikiran Hwaeji mula serabut. Apa yang jadi sebenarnya?! Bomi yang di sebelahnya sedang menutup mulutnya .. oh my!
Eunji menundukkan kepalanya dan mula mengutip buku-buku yang bertaburan itu.
Taehyung : S..saya tolong.
Selesai saja, Eunji dan Taehyung menunduk hormat antara satu sama lain, lalu mereka beredar dari situ.
Hwaeji : Eunji kau kenal ke, mamat tu? Nampak macam kau dah kenal lama.
Eunji hanya tersenyum dan menganggukkan kepalanya.
Bomi : Dorang dah kenal lama dah sejak Sekolah Tinggi lagi. Dorang rapat sangat.
Hwaeji : Oh, kawan rapat?
Eunji : Lebih dari rapat..
Bomi : Dorang pernah kapel tapi dalam berapa tahun tu, si Taehyung minta putus sebab..
Eunji mula memberi tanda berhenti kepada Bomi.
Eunji : Stop sinilah.. jom, kita makan eh.. kat mana nak makan?
Bomi : Ha, aku tahu kat mana.
Maksudnya Taehyung dengan Eunji pernah berkapel? Patutlah Eunji asyik pandang si Taehyung tu, em.
* * * *
[ Hwaeji P.O.V ]Hwaeji berjalan keluar dari lif dan menuju ke biliknya. Sedang Hwaeji mengambil kunci di beg belakangnya sementara sambil berjalan. Dia ternampak seorang lelaki sedang menyandar di gril pintunya. Dah agak mesti si Taehyung tu.
Hwaeji : Hoi, apsal kau sandar kat gril pintu aku?
Taehyung yang sedang menundukkan kepala, mula berpaling memandang Hwaeji yang berada di tepi itu.
Taehyung : Kau free tak sekarang ni?
Hwaeji memandangnya dengan riak pelik.
Hwaeji : Ha, free .. apsal ?
Taehyung mengangguk faham. Lalu matanya tenung tepat pada mata Hwaeji yang berada di depannya. Degupan jantung Hwaeji mula berdegup laju.
Taehyung : Aku ada benda nak cakap.. jom!
Tangan Hwaeji di pegang erat dan menarik kuat sehingga Hwaeji terpaksa ikut di belakangnya.
Hwaeji : Wait! pasal apa? Boleh tak jangan paksa-paksa, aku tak sukalah!
Tangan mereka di lepaskan dan dia memandang semula muka Hwaeji.
Taehyung : pasal kawan kau, Eunji. Puas? Jom, cepat!
Mereka beredar dari kawasan kondominium itu dengan kereta milik Taehyung. Hatinya mula rasa tak sedap hati. Dia memandang Taehyung di sebelahnya dengan muka agak marah? Molla..
* * * T B C * * *
HAI KORANG!
FINALLY, DONE UPDATE FOR THIS PART. SORRY KALAU ADA KESALAHAN KE APA EH. BTW DON'T FORGET TO VOTE AND COMMENTS! MAAF SESANGAT SEBAB LAMBAT MENGUPDATE (╥_╥) BUSY HW.
BTW THANK YOU FOR SERIOUS READERS, ILYSM ♡ HEARTEU HEARTEU ♡
YOU ARE READING
Cinta 302 & 304 [ON-GOING]
RomanceDisebabkan ibu bapa Hwaeji pergi ke LA dalam masa 5 tahun , dia terpaksa tinggal seorang diri di Seoul kerana dalam beberapa hari lagi, Hwaeji akan menjadi pelajar universiti. Sejak dia pindah di kondominium itu, hidupnya menjadi huru-hara kerana ha...