Bab 17

193 22 0
                                    

" OMMA nak kamu ikut omma jumpa Puan Kim nanti," Kata-kata ibunya terngiang-ngiang di kepalanya. Satu je, hairan. Tak pernah Puan Cha ajaknya lagi-lagi jumpa kawannya.

Sedang aku mengelamun, Taehyung memeluk aku dari belakang dan memandang wajah aku. Akhirnya lamunanku hilang lalu memandang Taehyung yang dekat dengan wajah aku seinchi. Aku tunduk kepala dan mengeluh perlahan.

Taehyung : Kenapa ni? macam ada masalah je?

Lalu pelukannya dileraikan dan mengambil tempat di sebelahnya.

Hwaeji : I don't know, aku tak sedap hatilah. Sejak my mom datang rumah haritu.. Aku rasa omma aku ada rancang something yang aku tak suka. Dia takkan datang tanpa sebab. Yes, datang tanpa sebab.

Taehyung yang mendengar rasa hairan.

Taehyung : Kenapa kau fikir macam itu? Mana tahu omma kau nak lepaskan rindukan kau sebab itu dia datang. Better kau bersangka baik. Why not kan?

Hwaeji : Yes, aku tahu but I know my mom! Kalau something luar jangkaan. How?

Taehyung tersengih melihat raut wajah Hwaeji yang risau. Dia melihat sekeliling pusat sumber. Kawasan mereka pula tak ramai orang dan tempat mereka hujung sekali . Taehyung membetulkan kerusinya bagi menghadap Hwaeji dan dia turut membetulkan kerusi Hwaeji bagi menghadapnya. Hwaeji blur, apa yang si mamat ni nak buat. Taehyung tersenyum bahagia lalu memegang kedua-dua tangan Hwaeji.

Taehyung : We can do it. If you want, I can help you.. because I am your future husband. Always remind that. If something bad will happen, always telling me and let me know the problem. Okay?

Hwaeji turut tersenyum manis lalu dia terus memeluk Taehyung. Kepalanya dilentokkan di dada bidang Taehyung.

Hwaeji : Kau ni memang annoying tau! Okay, hm, you remember the deal?

Taehyung menolak bahu aku dan memegang erat kedua bahu aku. Lalu dia memandang tepat pada kedua-dua biji hitam mata aku. Aku tersentak dengan tindakannya tetapi dia tahu yang Taehyung mahukan jawapan. Aku tersengih lalu menganggukkan kepala.

Hwaeji : Aku terima lamaran kau, Taehyung.

Taehyung menekup mulutnya. Terkejut. Ya, terkejut.

Taehyung : Really?! Hwaeji! I love you so much!

Lalu dia mendekatkan bibirnya ke bibir mulus Hwaeji. Dan akhirnya ciuman mereka bersatu.

PUAN Kim keluar dari rumah setelah Puan Cha dan Hwaeji sampai di rumahnya. Mulut aku sudah ternganga melihat rumah besarnya malah sangat lapang tanah rumahnya. Betul-betul kaya ni.

Puan Kim : Hareul-ah!! Oh my, awak datang juga!

Dia menjerit kegirangan nama Puan Cha dengan kedatangannya.

Puan Kim : Eh, ni kan anak tunggal awak, Hareul?

Puan Cha tersenyum. Aku betul-betul tak sedap hati. Malam tadi, si Taehyung pula mesej bahawa ibunya memaksanya balik. Jadi Taehyung hanya ikut saja kehendak ibunya yang jenis memaksa itu. Hwaeji rasa harini lain sangat!

Puan Cha : Yup, Hwaeji, Cha Hwaeji namanya. But long time lah tak jumpa awak Yooji.

Puan Kim : Hahaha, right? Eh, jom masuk. Hwaeji, you're so pretty.

Sambil aku nak masuk ke rumah. Si Puan Kim asyik pandang wajah aku dengan senyum manisnya. Aku hanya membalas senyuman dengan kekok. Hati aku betul-betul risau.

Apabila kami masuk, aku paling nampak jakun sangat. Bukan apa, lawa sangat rumahnya ni. Tiba-tiba suara seorang lelaki membuat aku terkaku.

"Omma! Omma!" Panggilan lelaki itu semakin hampir. Lalu aku mengambil tindakan untuk bersembunyi di belakang dinding.

Puan Kim : Apa yang kamu nak? Asyik omma, omma. Kamu dah besarkan?

" Ya, ya, eh kejap ni.. Puan Cha? "

Puan Cha terkejut. Lalu dia pusing ke belakang. Hwaeji? Eh mana budak ni pergi! Puan Kim garu kepala yang tidak gatal. Macam mana si budak ni kenal?

Puan Cha : T..Taehyung? Kamu.. aduh peninglah ahjumma macam ni. Kamu yang tolong tumpangkan balik tu ke?

Puan Kim : Taehyung, kamu kenal Puan Cha? O..ottokhae?

Taehyung juga hairan. Bagaimana ommanya kenal Puan Cha.

Taehyung : Ha, ye saya.. sayalah tu. Tapi omma macam mana kenal Puan Cha?

Hwaeji yang menyorok sudah pening kepala. Dia terduduk disitu. Pertemuan apa ni? Aduh!

Puan Kim : Kawan ommalah. Kamu tu macam mana kenal Puan Cha?

Puan Cha akhiri dengan senyuman. Dia memandang Puan Kim dan menjelaskan semuanya.

Puan Kim : Mudahlah kalau macam itu.

Puan Cha : Right, so kita perlu dengar kata mereka dua jelah kalau dah alang-alang jumpa ni kan? Tak terancang pula itu.

Puan Kim : Kalau macam itu, kita pergi kat belakang ada taman bunga untuk kita lepak dan bincang hal ni.

Puan Cha mengangguk lalu dia pergi ke tempat persembunyian Hwaeji. Hwaeji tersentak lalu tersengih dan menarik lengan Hwaeji. Taehyung yang berdiri memandangnya terkejut. Tak tahu pula si Hwaeji ni ada. Hm. Hwaeji hanya memandang Taehyung dengan senyuman kelat.

TANPA tak diduga, perkahwinan mereka akan berlangsung setelah Taehyung selesai mengambil degree dalam kos kedoktoran dan perubatan nanti. Balik sahaja, Taehyung menghantar Hwaeji dan Puan Cha pulang ke rumah.

Sampai di kondominium, Puan Cha menyarankan mereka berbual atau bersiar-siar. Lalu Hwaeji memberi kunci bilik pada ibunya. Puan Cha tersengih dan melangkah masuk ke kondominium.

Taehyung : okay, now kau nak pergi mana?

Hwaeji teringat rumah keluarga Taehyung. Besar betul rumahnya. Dengan senyap-senyap, Hwaeji menumbuk bahu Taehyung. Wajah Taehyung berkerut menahan sakit malah terkejut dengan tindakan Hwaeji. Muka Hwaeji masam mencuka tetapi wajahnya tetap nampak cute.

Hwaeji : Baru aku tahu kau ni orang yang berada rupanya! Hm!

Taehyung tersenyum pasrah. Itu je ke?

Taehyung : Then why? Sorrylah. Haritu Jun dah pujuk kau datang rumah aku, minta tolong tapi kau mana nak tolong kan?

Hwaeji hanya mengangguk faham lalu dia terus masuk ke dalam kereta. Senyuman di wajah Taehyung terukir.

" SUMPAH! kau akan mati Taehyung! Aku dah kata dia milik aku! Milik AKU! Bodoh! "

Segala barang di atas mejanya dibaling dan satu perasaan aneh mula timbul di dalam hatinya. Satu perasaan yang sudah lama dia halang. Tetapi kali ini dia perlu! Dia tak kisah apa yang terjadi. Janji perempuan itu akan berada di pangkuannya. Hwaeji, sudah lama aku sayang kau, cinta kau. Sabar ye, sayang. Ketawa yang mengerikan mula berbunyi.

* * *

TBC!

SORRY GAIS LAMBAT UPDATE.
BUSY DENGAN ASS ╮(╯◇╰)╭
PLS TERUSKAN SETIA ANDA DENGAN THIS STORY.
KEEP READING! WAIT FOR THE NEW PART!

DON'T FORGET TO READ, COMMENTS AND VOTE ☆\(^ω^\)

LOVE YOU READERS & MY FOLLOWER! 
(*¯︶¯*)o (^‿^✿)o

Cinta 302 & 304 [ON-GOING]Where stories live. Discover now