PART VIII

120 3 0
                                    

Exam final habis.
Sekolah tinggi
Lagi setahun
Untuk ditamatkan
Selamat tinggal kenangan.
      
Isnin. 06:30 a.m. (dua minggu selepas peperiksaan akhir)

"Alhamdulillah! Exam habis!" Azira memanjat kesyukuran kepada Dia. "So apa plan lepas ni?" soal Aina selepas selesai menghabiskan karipap. "Result tak tahu lagi ada hati nak keluar" perli Siti. "Result cek dekat SAPS boleh, apa mau bikin susah?" balas Aina tanpa mengambil hati kata-kata Siti tadi. Tiba-tiba kumpulan gedik datang. "Wahh ada geng baru" Eda duduk berhadapan gadis-gadis itu yang sedang menunjukkan wajah menyampah. Eda balas dengan senyuman sinis. "So how was you day at school with this school's hotties huh?" Soal Eda kepada Shida yang merenung tajam tepat ke arah mata Eda. "It is fine, dia orang sporting, kau kesah apa?" balas Shida tanpa sedikitpun perasaan gerun. Shida kenal sangat dengan minah ni. Mana tak nya? Kalau satu sekolah duk cakap pasal kumpulan Eda ni? Kumpulan paling gedik dalam sekolah! Empat kali ganda gediknya daripada grup Aweksem ini. "Wow you guys really did a great job" balas Ratna sambil menepuk tangannya dengan gaya gedik. Meluat! "Shida darling, kalau dia orang ni cari pasal dengan kau datang la cari kami. Sedia menerima kawan baru dengan tangan yang terbuka" Eda merehatkan dagunya dengan tangan yang sikunya menjadi penahan di meja. "Aku okay je ni kau tak payah panggil aku darling boleh? Geli kau tau?" Shida meniru gaya Eda yang berada di hadapannya. Ahli aweksem terkejut. Hebat dia ni berdebat. Bagus! Eda tersentak. Mereka terus berlalu pergi tanpa meninggalkan sepatah ayat pun. Mereka ketawa sebaik sahaja Eda dan anak-anak buahnya berlalu pergi.

"Hebat kau Shida, budak baru yang sangat berani, kalau sebelum ni aku tengok semua kecut nenen bila berdepan dengan betina tu" Siti memuji Shida sambil menunjukkan gaya 'thumbs up'

"So nak lepak mana cuti ni?" soal Aina untuk kali kedua.

"Kita bincang nanti lah, kan dah habis exam? Lepak dekat kantin au" cadang Yasmin.

"Okay jugak, jumpa kat kantin au!" Farina dan Asyiqin berlalu pergi sambil bertolak-tolakan. Macam budak-budak.

"Adios!" mereka berlalu pergi ke barisan kelas masing-masing.

----------------

3943","r5$;

AweksemWhere stories live. Discover now