Als het licht een beetje is gedimd, kunnen ze Mefisto en drie godsengelen zien. Mefisto zegt: "Jeffrey, je had de opdracht gekregen om ervoor te zorgen dat Sophia haar drie geliefden nooit meer zou zien. Aangezien ze alle drie nog heeft gezien, heb je gefaald. Toen jij door dezelfde brugdeur kwam, waar Sophia uit ging, heb je mij beloofd het goed te doen. Anders zou je voor altijd in de onderwereld blijven. Dus vanaf nu ben je verbannen van elk terrein, behalve de onderwereld." Jeffrey probeert nog wat in te brengen, maar verdwijnt gelijk. Mefisto zucht en zegt: "Sorry Sophia, het spijt me vreselijk. Ik was bezeten door de blijheid die ik kreeg omdat ik je eindelijk weer zag. Ja Sophia, je bent mijn dochter. Ik wou je gewoon bij me hebben." Sophia ziet tranen in de ogen van Mefisto en zegt: "Mefisto, jij wou me beschermen door me naar de mensenwereld te brengen. Je hebt het beste met me voor en dat waardeer ik zo veel. Maar deze daad had niet gehoeven." "Sophia ik ben er klaar mee. Ik wil geen duivel meer zijn. Ik wil bij jou blijven.", zegt Mefisto. Sophia loopt naar Mefisto en omhelst haar. Sophia zegt: "Ik wil ook bij jou blijven." Na een tijdje vraagt een van de engelen: "Hoe moet het eigenlijk verder met Sylvester?" Mefisto antwoordt: "Sylvester moet zijn belofte waarmaken. Namelijk dat hij altijd bij Sophia zal zijn." Een andere engel vraagt: "En Thomas, wat wil jij?" Thomas twijfelt en zegt: "Het zou me goed doen als ik bij mijn ouders kan zijn, maar zonder Sophia ben ik niets. Ook ik zal met haar mee gaan." De engelen kijken bedenkelijk en een van hen zegt: "Sophia als je je vrienden bij je wilt houden, moet je naar de wereld van Euniana, Prates en Magan. Er is geen andere plek om met hen te zijn." Sophia zegt: "Dat is geen probleem, maar zou Rosa dan ook mee kunnen komen?" Een van de engelen zegt: "Tuurlijk die wereld moet nog opgebouwd worden, dus iemand meer of minder maakt niet uit." Sophia lacht en zegt: "Het is geweldig dat we allemaal samen kunnen zijn. We zullen er alles aan doen dat de wereld goed opgebouwd wordt." "Wij zullen jullie helpen als dat nodig is, maar ik heb het gevoel dat dat niet nodig is.", zegt een engel. Daarna verdwijnen de engelen en ook het rode licht.
Vanaf nu is de lange slanke man echt de duivel en regeert hij de onderwereld.
Sophia, Rosa, Thomas, Sylvester en Mefisto zijn naar de wereld van Euniana, Prates en Magan. Daar helpen ze de wereld op te bouwen.
Magan en zijn Dinowaurus leven gelukkig samen en Magan is daardoor weer zichzelf.
Jeffrey heeft een hekel aan de onderwereld en krijgt wat hij verdient.
JE LEEST
Duivelskind
General FictionSophia is een vreemd meisje. Als ze geboren wordt, heeft ze pikzwart haar, bloedrode ogen en een sneeuwwitte huid. Op school komt ze Thomas tegen. Een verlegen jongen die misschien niet is zoals hij lijkt. Volg Sophia op haar avontuur, waarmee ze ha...