"Dah tido?" Soal satu suara. Namun aku hanya mendiamkan diri."Chaehee.." suara itu menyebut nama ku. Ternyata itu adalah oppa ku.
Aku pun segera bangun dan membuka suis lampu yang berdekatan dengan pintu bilik.
"Chae nangis?" Soal oppa ku setelah melihat mata ku yang agak sembap apabila lampu dibuka.
-Aku pun menceritakan semuanya dari A sampai Z-
"Chae Hyungwon?"
"Macam mana oppa boleh tau?"
Aku agak terkejut apabila oppa ku menyebut nama penuh Hyungwon.
"Dia kan satu sekolah ngan kamu juga 2 tahun lepas.. masa tu kamu dah couple ke dengan dia?"
"Ya.. kan Chae cakap. Dah 3 tahun.."
Oppa ku mengangguk
"Patutla dia mesra semacam je dengan Chae masa tu.. "
"Maksud oppa?"
*Author's POV
#FLASHBACK#
2 tahun lepas, kereta ChaeHee rosak. ChanWoo yang hantar dia ke sekolah masa tu.
"Okay.. dah sampai"
"Allright.. Gomawo oppa.. Chae pergi dulu.. "
ChaeHee pun keluar dari kereta dan menuju ke pagar utama.
"Kim ChaeHee!" Seseorang memanggil ChaeHee di tepi pagar.
"Chae Hyungwon!" ChaeHee pun menyahut lalu melambai lambaikan tangannya ke arah Hyungwon.
Disebabkan tingkap kereta ChanWoo terbuka, dia mendengar apa yang mereka katakan.
Apabila ChaeHee sampai di hadapan Hyungwon, mereka berpeluk untuk beberapa saat lalu pergi masuk ke bangunan sekolah sambil berpegang tangan.
Mereka fikir Chanwoo sudah tiada masa tu. Tapi sebaliknya ChanWoo nampak semuanya.
#END FLASHBACK#
*ChaeHee's POV
ChaeHee tersipu malu sewaktu Chanwoo menceritakan apa yang dia lihat.
"Alamak.. kantoi pulak masa tu.." desis hati ku.
"Hehehe" namun ini sahaja yang mampu aku katakan.
"By the way, kenapa kamu tak nak kahwin dengan anak kawan appa tu? Anak En.Lim kan? Oppa rasa oppa pernah nampak anak En.Lim tu.. Bagi oppa lah, Handsome jugak dia tu.." kata oppa ku seolah olah memuji I.M.
"Tak kesah la! Chae tetap tak suka dia. Kalau oppa suka, oppa jelah kahwin dengan dia. "
YOU ARE READING
[ONGOING] Saranghae 💘
Fanfictionperkara yang diinginkan sudah berlaku malangnya, ia tidak seperti yang dirancang olehnya tidak dibenarkan merungut tetapi dia tidak boleh menipu dirinya sendiri beberapa rancangan untuk mengubah keadaan dilakukan namun, pada akhirnya mereka sedar mu...