"Uhk! Uhk!" Suara batuk Hyungwon semakin teruk dari semalam.
Jam menunjukkan pukul 9:45 pg.
"Hyungwon ah!! Bangun!! Noona dah siapkan sarapan ni!! " jerit Eunwon dari tingkat bawah.
"Kenapa dengan budak ni? Biasanya dah bangun dah.. " gumamnya sendirian.
Eunwon memutuskan untuk pergi ke bilik hyungwon.
Dia membuka pintu bilik Hyungwon.
"Hyungwon ah.. ireona.. " kata nya dari pintu.
Hyungwon yang badannya masih diselimuti selimut , masih tidak bersuara.
Eunwon mendekati katil adiknya itu.
"Hyungwon.. tak dengar ke noona panggil tadi? " katanya sambil menggoyangkan sedikit badan Hyungwon.
"Saya... uhk! Dengar lah.. uhk! Uhk!" Jawab Hyungwon yang masih batuk.
"Hyungwon ah. Gwenchana? Teruknya batuk.. " kata Eunwon.
Dia memutarkan badan hyungwon kearahnya. Dia melihat muka Hyungwon yang sudah pucat.
"Omo! Hyungwon ah.. Pucatnya muka kamu .. " kata Eunwon lagi.
Hyungwon masih batuk. Kini batuknya kedengaran semakin teruk.
"Boleh bangun tak? " soal Eunwon pada adik lelakinya itu.
"Ne.. " jawab Hyungwon sepatah.
Hyungwon cuba duduk dan dia masih batuk sambil memegang dadanya yang sakit.
Eunwon berlari ke bilik nya sebentar untuk mengambil beg tangannya bersama kunci kereta. Tak lama kemudian, dia balik ke bilik Hyungwon.
"Kaja.. kita pergi klinik ." Kata Eunwon yang kerisauan.
Dia memapah Hyungwon sehingga ke keretanya.
♠♠♠
Sementara dirumah ChaeHee masih kedengaran riuh disebabkan bualan Omma Appa ChaeHee dengan Omma Appa I.M.
"Lepas mereka kahwin mereka akan duduk di mana? " tanya Omma ChaeHee secara tiba tiba.
"Oh ya! Pasal itu, tak perlu risau. Kami sudah uruskan rumah untuk mereka.. " jawab En.Lim.
ChanWoo yang dari tadi mendengar mereka berbual mula bosan. Dia mendapat satu idea.
"Saya mintak diri.." Chanwoo berdiri lalu menundukkan diri nya sebelum keluar rumah.
Dia keluar dari rumah lalu menoleh ke kiri dan kana melihat suasana kawasan rumahnya itu.
Beberapa minit semasa dia berjalan, dia terserempak dengan I.M yang juga bersiar² di kawasan itu. Dia melajukan langkahnya lalu berjalan disebelah I.M.
"Jadi namja ni lah yang akan jadi 'suami' adik aku bulan depan?" Chanwoo tiba tiba bersuara. Dia sengaja mahu bersikap dingin dengan I.M.
I.M hanya mendiamkan diri.
" Kau kenal 'Kim Chae Hee' ? " Soal Chanwoo.
" Murid StarShip Highschool right? .. Maybe aku kenal.. "
ChanWoo agak terjejut mendengar I.M menyebut nama 'StarShip Highschool'.
Chanwoo hanya mengangguk tanda menjawab kata kata I.M
" So, you love her? " kata Chanwoo.
" Molla.. " jawab I.M.
Tiba tiba hp Chanwoo berbunyi.
YOU ARE READING
[ONGOING] Saranghae 💘
Fanfictionperkara yang diinginkan sudah berlaku malangnya, ia tidak seperti yang dirancang olehnya tidak dibenarkan merungut tetapi dia tidak boleh menipu dirinya sendiri beberapa rancangan untuk mengubah keadaan dilakukan namun, pada akhirnya mereka sedar mu...