"Chae! Bangun!" Pn.Kim menggoncang - goncangkan badan ChaeHee."Wae" jawab ChaeHee sambil menggeliat.
"Dah pukul 10 ni haa. Haish.. bangun.." Pn.Kim masih mengoyang - goyangkan bahu ChaeHee. Tapi dia masih tidak mahu bangun.
"Chae ngantuk lagi la omma"
"Tu lah. Siapa suruh tengok Hagemaru smpai pukul 2:30 pg ?"
"Lps Chae tengok drama abis pukul 2, Chae ingat nak tido tapi ade Hagemaru. Chae sambung la tengok tv sampai Hagemaru habis" jawab ChaeHee panjang lebar. (Kay. Ni sebenarnya kisah benar Author haritu. Tgk Hagemaru smpai pkul 2:30 pg )
Chanwoo yang menuju ke biliknya, ternampak omma nya sedang mengejut ChaeHee.
"Omma! Pss! Pss!" Chanwoo membisik.
Pn.Kim yang terdengar bisikan Chanwoo, terus pergi ke arah Chanwoo.
"Chanwoo tau nak buat camne"
Pn.Kim hanya membuat isyarat tangan "Ok"
"Erh erm. ChaeHee!!!!!!! EXO tengah perform lagu MONSTER !!!!!!!! Cepat!!!!!!!!" Jerit Chanwoo.
"Hah?!!!! EXO!!!!!!!!!!!!!" jerit ChaeHee sambil bergegas ke tingkat bawah.
"Aik. Terus bangun" kata Pn.Kim
"Hehe. Tengok la sape yang buat dia bangun" kata Chanwoo senyum sambil mengangkat angkat kening sebelahnya.
"Hmm. Yelahhh" Pn.Kim hanya memeluk tubuh.
Sementara di bawah..
Rupa - rupanya.... rancangan 'oneul mwo meogji?' yang sedang ditayangkan di tv. ChaeHee mula marah .
"Oppa!!!!!!!!!!!" Dia menjerit.
Chanwoo yang takut segera ke biliknya dan mengunci pintu.
"Hish! Penipu!" ChaeHee geram.
"Hmm. Tapi.. best jugak rancangan masak ni. Tengok jela" kata ChaeHee. Dia pun duduk di sofa dan menonton rancangan itu.
"Aik? Tadi bukan marah ngan oppa ke?" Pn.Kim menegur ChaeHee apabila melihat ChaeHee sedang syok menonton rancangan yang sedang disiarkan di kaca tv.
"Marah sikit je. Cerita ni best jugak" jawab ChaeHee.
"Hmmm" Pn.Kim hanya mengeluh.
"Dah, pergi naik balik. Mandi dulu. Nanti turun" arah Ommanya.
"Okkayyyy" kata ChaeHee dengan gembira.
"Eh. Gembira semacam pulak. Tadi bukan main susah nak bangun" Pn.Kim berasa pelik. Tapi, memang ChaeHee pelik pun.
"Kringggg Kringggg" telefon rumah berdering. ChaeHee menjawab panggilan.
"Ne? Yeoboseyo?"
"Yeoboseyo? Ni siapa?" Seorang namja bersuara deep sedang bercakap di dalam talian.
"ChaeHee" jawab ChaeHee.
"Haa. Bagus la. Aku nak cakap something"
"Mende" ChaeHee berkata dengan perlahan.
"Bagi number phone kau. Senang aku nak cakap"
ChaeHee pun menyebutkan nombor telefon nya satu persatu. Lalu mereka memutuskan talian.
"Siapa yang telefon tadi?" Soal Pn.Kim.
"Hm. Takde siapa2" jawab ChaeHee.
Pn.Kim hanya diam dan memandang ChaeHee dengan tajam.
"Ish. Tak payah la pandang Chae macam tu. Macam juon la"
"Eh excuse me. Omma lagi seram dari Juon ok" kata Pn.Kim
"Pffftt memang pun" ChaeHee gelak.
Pn.Kim hanya tersengeh.
♠♠♠♠
Apabila ChaeHee masuk kembali ke biliknya, hp nya terus berbunyi menandakan ada mesej masuk.
'ChaeHee?'
'Ne'
'Petang ni kita jumpa nak? Tapi bukan dating! Aku rasa kita kene buat plan supaya perkahwinan kita batal'
'Good idea. Aku ok je'
'Nak jumpa dekat cafe berdekatan rumah kau tu ke atau tempat lain?"
Eh. Aku takleh jumpa I.M kat sana. Nanti
Eunwon unnie nampak.'Jumpa dekat cafe lain lah. Nanti aku sent location dia'
'Ok'
________________________
Author: First time aku tengok korang baik. HAHAHAHA
ChaeHee: Mana ada baik. Kitaorang ikut je skrip yang kau buat -_-
Changkyun: Haah
Author: Hehe. Lek ah. Sabar eh kejap je lagi. Nanti korang berdua akan kawen. Muahahaha
Changkyun: Whatttttt?! No no no!
ChaeHee: Eiii please laaa. Aku taknak!
Author: Hehehe. Readers setuju tak klau diorang kawen?
Readers: ???? (Dipersilakan komen😂)
____________________________________Selepas mandi, ChaeHee pun turun ke tingkat bawah semula dan pergi ke dapur.
"Siapa yang call tadi?" Pn.Kim menegur ChaeHee apabila mendengar pintu peti ais dibuka.
"I.M" ChaeHee menjawab sambil mengeluarkan kotak jus dari dalam peti ais.
"Ha? I.M?" Pn.Kim mengerutkan dahinya. Dia tidak kenal I.M tu siapa. Jadi, ChaeHee saja je nak test dia.
"Siapa I.M?"
"Kawan ChaeHee lah" jawab ChaeHee sambil menuang jus oren ke dalam gelas untuk diminum
"Tipu"
"Ish. Betul lah"
"Tak pernah pun ChaeHee sebut nama I.M tu sebagai kawan ChaeHee"
"Betul la. I.M tu kawan ChaeHee. Omma tak tau"
Tanpa disedari, ChanWoo mendengar perbualan mereka.
"I.M?" Chanwoo mula menyampuk
"Ish. Sebok la dia ni. Tiba tiba je muncul" kata ChaeHee.
"Hahaha. Ingatkan oppa tak tau ke I.M tu siapa?" Kata Chanwoo.
"Siapa?" Soal Pn.Kim
"Musuh ChaeHee" jawab Chanwoo.
"Aik? Musuh pulak. Tadi kata kawan" Pn.Kim mula pening.
Haish. Apa la diorang ni. Pening Pn.Kim dibuatnya -_-
ChaeHee hnya minum jus oren yang dituangnya tadi dan tidak berkata apa apa.
"I.M tu ChangKyun la, omma" Chanwoo memberitahu Pn.Kim. Tersedak ChaeHee dibuatnya.
"Mana oppa tau?"
"Eh. Ini Kim Chan Woo la. Perkara biase je ni " Chanwoo membuat fliphair dan mengangkat keningnya sebelah. Ecehh bangga. Poyo gila -_-
"Ala, mesti oppa nampak tulisan 아이엠 dekat tepi baju dia aritu kan. Macam la ChaeHee tak tau. " kata ChaeHee.
"Haah" Chanwoo mengaku. Nak tunjuk hebat sangat konon. Tapi tak jadi. HAHAHA
"Kenapa panggil dia I.M? Nama Changkyun tu sedap apa" kata Pn.Kim
ChaeHee hanya mengangkat bahu.
_________________
YOU ARE READING
[ONGOING] Saranghae 💘
Fanficperkara yang diinginkan sudah berlaku malangnya, ia tidak seperti yang dirancang olehnya tidak dibenarkan merungut tetapi dia tidak boleh menipu dirinya sendiri beberapa rancangan untuk mengubah keadaan dilakukan namun, pada akhirnya mereka sedar mu...