"Omo! Apa dia buat kat sini?!!!" Desis hati ChaeHee. Dia menyembunyikan dirinya disebalik dinding yang memisahkan kedua2 kedai itu.
Ternyata tadi, orang yang ChaeHee nampak adalah keluarga ChangKyun.
"O..omma.. ni kan...." kata ChangKyun. Dia terkejut melihat ommanya membawa dia ke kedai baju pengantin.
#Flashback
"ChangKyun!! Bangun!!" Pn.Lim menggoyang2kan badan ChangKyun yang masih berbaring di atas katilnya.
"Hmmhh. Apa omma?" ChangKyun menggosok2 matanya akibat kesilauan.
"Jom la bangun.. omma ngan appa nak bawak kamu pergi satu tempat ni, lepastu baru kita pergi rumah ChaeHee" kata Pn.Lim
"Mwo?! ChaeHee?! Aishhhh. Minah tu lagi" kata hatinya.
"Emmmhhh. Malas la.. " ChangKyun menggaru kepalanya lalu memeluk kembali bantal peluknya.
"Aigoo budak ni.. bangun la cepat.. nanti lambat laa" Pn.Lim menggoyang2kan bahu ChangKyun lagi.
"ChangKyun ngantuk la omma.." kata ChangKyun. Memang dia masih mengantuk masa tu. Lagi2 bila dengar nama ChaeHee. Lagi lah bertambah ngantuk dan malas dia tu.
"Yah! Ireona !!" Pn.Lim tetap menyuruh anak lelaki satu2nya itu bangun dari katilnya.
"Hmmhhh. Ne arasseoyo .." ChangKyun bangun dengan terpaksa.
♠♠♠♠♠♠♠
"Omma. Appa mana?" Soal ChangKyun sambil menarik kerusi di meja makan.
"Molla. Dalam bilik kut" jawab ommanya.
"Haa. Sebut appa eh" En.Lim menyapa mereka.
"Haha. Mana ada" kata ChangKyun.
"Nanti lepas sarapan, kita pergi mall kejap lepastu kita pergi rumah ChaeHee. Ya?" Kata En.Lim
"Kenapa nak pergi rumah dia?" Soal ChangKyun.
"Appa nak bawa korang pergi beli baju untuk perkahwinan" jawab En.Lim
Changkyun yang sedang meneguk air nya, tersedak.
"Awalnya nak cari baju" kata Changkyun.
"Awal apanya? Lebih kurang dua minggu lagi kan korang dah nak kahwin" jawab Pn.Lim
"Whatttttt??!!!!!! Aduhhhhh. Aku taknak kahwin dengan minah tu!" kata Changkyun didalam hati.
"Appa dah ada 3 kedai pilihan. Nanti appa ngan omma akan bawak kamu pergi ke kedai2 tu lepastu kamu pilih lah mana satu yang terbaik. Nanti baru kita bawak ChaeHee" terang En.Lim.
#End Flashback
"Eottae?" Soal Pn.Lim
"Hmm. Cantik jugak gaun ni" kata ChangKyun didalam hati.
"Bolehla.. " jawab ChangKyun sambil melihat ke arah baju itu.
"Jom masuk. Kita tengok pakaian lelaki pulak" kata Pn.Lim lalu menarik tangan Changkyun.
ChaeHee yang menyorok tadi mendengar segala perbualan mereka.
"Hei!" Sergah SoEun.
"Ish! Kau ni. Nasib baik aku tak mencarut!" Marah ChaeHee.
"Hehe. Lek ah. Jom la balik" kata SoEun.
♠♠♠♠♠♠♠
"Annyeonghaseyo. ChaeHee dah balik~" sapa ChaeHee apabila masuk ke rumah.
Dia ternampak omma nya sedang menonton televisyen dengan relax.
"Eh. Tadi kata ChangKyun nak datang" soal ChaeHee. Dia saja bertanya. Padahal dia dah nampak diorang kat mall tadi.
YOU ARE READING
[ONGOING] Saranghae 💘
Fanficperkara yang diinginkan sudah berlaku malangnya, ia tidak seperti yang dirancang olehnya tidak dibenarkan merungut tetapi dia tidak boleh menipu dirinya sendiri beberapa rancangan untuk mengubah keadaan dilakukan namun, pada akhirnya mereka sedar mu...