Part 7

54 3 0
                                    

*Author's POV

"Apa yang kamu mengarut ni? " tegur En.Lim yang sedang memandu.

"Dah.. sampai di rumah nanti kita bincang." Pn.Lim meredakan keadaan.

...

"Apa maksud kamu masa dalam kereta tadi? Tiba tiba je cakap tak nak kahwin" Soal Pn.Lim kepada I.M

"Er...Er... Ch..Chang...Changkyun..." I.M gagap.

" Cakap je. Appa dah naik atas dah tu. Kamu jangan lah takut sangat. " kata Pn.Lim

*I.M's POV

"Omma.. Kan changkyun kata changkyun kenal dia kan? " aku mula mahu memberitahu kebenaran kepada omma.

"Ya. Lagi?" Soal Omma ku. Nampak nya dia berminat nak tahu.

"Changkyun tak suka dia lah.. dulu pun kitaorang musuh. Bukan nya kawan pun. Satu sekolah tau kitaorang macam mana. Kalau omma nak tau, tanya si Kihyun sebelah rumah tu. " kata ku.

"Tak perlu omma nak tanya si Kihyun tu. Kamu bagitahu jelah omma terus." Kata Omma ku.

"ChaeHee tu dulu nakal! Suka buat orang! Suka mengacau orang! Perangai dia pulak....." aku berhenti seketika.

Omma ku mengangguk - ngangguk kan kepala nya kepada ku tanda menyuruh ku untuk menyambung cerita.

"Tak nak Changkyun cerita. Teruk gila Omma.. lagipun dia bukan pandai masak pun. " Sambung ku.

"Pandai or tak pandai tu lain cerita lah... Janji ni!" Omma ku membuat bentuk ♥ menggunakan tangan nya.

"Ei! Omma.. hajimaaaa.. geli lah eii." Aku memisahkan tanda love yang omma ku buat menggunakan tangan nya tadi.

"Couple lepas kahwin pun sweet jugak. Nanti lepas kahwin percaya lah. Kamu akan suka dia jugak" kata Omma ku.

"Mwo?! ChaeHee ngan Changkyun tak pernah senyum sekali pun bila jumpa. Sekali pun tak pernah omma.. Tak mungkin lah kalau kitaorg--"

"Kat dunia ni tak ada perkataan 'tak mungkin' . Omma pasti ChaeHee tu ok.. takde lah macam yang kamu cerita tu." Omma ku memotong kata kata ku.

"Hmm.. kalau omma tak nak percaya takpe lah. Yang pasti, jebal omma.. Changkyun tak nak kahwin dengan dia.. " kata ku.

"Kalau tu yang Changkyun nak, actually omma tak boleh nak paksa . Tapi masalahnya appa kamu tu lah.."

"Budak tu dah ada namchin. Buat apa nak kena kahwin ngan aku pulak" gumam ku perlahan. Tanpa aku sedar, Omma ku mendengar nya.

"Ne? Namchin?" Omma ku bersuara.

Tajam jugak pendengaran omma eh?
-.-#

"Erm.. Ha'a.. " aku hanya mampu menjawab itu.

"Kalau dia dah ada namchin, kenapa Pn.Kim ngn En.Kim setuju nak kahwinkan kamu berdua?" Tanya Omma ku.

I.M hanya mengangkat bahu.

♠♠♠♠♠

*Author's POV

"Hyungwon ah~ tadaa~ " kata Eunwon setelah membuka pintu bilik Hyungwon.

"Mwoya?" Kata hyungwon. Matanya terbeliak sedikit pada plastik berwarna biru yang dipegang oleh noonanya.

"New watch!" Jawab Eunwon.

"Mwo? Uhk! Wahh.. ~ Jinjjayo?" kata Hyungwon.

Eunwon hanya tersenyum.

"Aigoo.. Noona ni susah² je ..Uhk! Uhk! Bukan Hyungwon suruh beli baru pun" kata Hyungwon.

[ONGOING] Saranghae 💘Where stories live. Discover now