*Author's POV
Hyungwon dan noona nya sudah tiba di rumah.
Eunwon memimpin hyungwon sehingga ke biliknya.
Mata Eunwon tertumpu seketika pada kotak jam Hyungwon yang dibeli oleh dia pada ulang tahunnya tahun lepas.
"Kenapa kamu tak pakai jam ni? Lama dah noona tengok kami tak pakai. " Tanya Eunwon sambil memegang kotak jam itu.
"Rosak dah.. " jawab Hyungwon.
"Mwo? Rosak? Jam ni mahal kot.. " Eunwon terkejut.
"Noona nk keluar lagi ni.. Hyungwon bleh duduk sorang² kan?" Soal Eunwon.
"Boleh je. Uhk! . Noona nak pergi mana?" Kata Hyungwon yang masih batuk.
"Ade lah. Ok Bye.." Eunwon melambaikan tangan. Sebrlum dia krluar, dia memasukkan kotak dan jam yang rosak itu ke dalam beg nya secara diam diam tanpa pengetahuan Hyungwon.
♠♠♠
"Dah lama aku nak jam ni dowh.. " gumam Chanwoo sendirian sambil membelek jam yang diingini nya.
"Untung la duit banyak. Haha" kata rakan Chanwoo pula Seongjae.
"Dah tiba masanya aku memiliki kau. Hahaha." Chanwoo tergelak.
"Ape lagi. Beli la" kata Seongjae pula.
" Encik. Saya nak beli jam ni. " kata Chanwoo kepada seorang pak cik di kaunter.
Pak Cik itu menyebutkan harganya dan Chanwoo pun membayarnya.
"Gile mahal.." Seongjae bersuara.
Chanwoo tidak mendengar kata kata Seongjae . Dia hanya tersenyum pada kotak jam yang berada di dalam plastik berwarna putih.
..
"Encik.. Jam yang brand ini ada lagi tak?" Tanya Eunwon kepada pak cik yang berada di kaunter tersebut.
"Oh.. Maaf. Kalau yang brand ini sudah habis. Tadi baru sahaja ada namja yang membelinya. " jawab pak cik itu.
"Siapa?" Soal Eunwon.
"Namja tu.. " jawab pak cik itu lalu menudingkan ibu jarinya pada Chanwoo.
Tanpa berkata apa apa Eunwon terus berlari ke arah Chanwoo.
"Annyeonghaseyo.. " kata Eunwon yang tercungap cungap menyapa Chanwoo.
Chanwoo agak terkejut kerana seorang yeoja yang berpakaian blouse biru dan skirt labuh paras lutut yang menyapanya secara tiba tiba.
Chanwoo hanya mampu menjawab "Ne.. Nuguseyo?" dan menyoal yeoja itu kembali.
"Jeoneun Chae Eun Won ibnida.. " jawab Eunwon sambil menghulurkan tangan kanan nya.
Chanwoo hanya membalas dan berkata "Jeoneun Kim Chan Woo" .
Seongjae yang berdiri di sebelah Chanwoo hanya mendiamkan diri.
"Boleh awak jual jam tu pada saya? Saya nak sangat jam tu. " kata Eunwon kepada Chanwoo.
Chanwoo berasa pelik. Dia terkejut buat yang kedua kalinya.
"Wae?" Soal Chanwoo.
"Adik saya... ada kanser paru².. dia nak sangat jam ni.. " jawab Eunwon kepada Chanwoo. Muka Eunwon menjadi merah. Bukan nya dia mahu ambil simpati tapi memang betul dia sedih akan penyakit adiknya.
Chanwoo terkejut lagi sekali. //brapa kali nak terkejut? -.-//
"Kesiannya.." gumam Seongjae perlahan.
YOU ARE READING
[ONGOING] Saranghae 💘
Fanficperkara yang diinginkan sudah berlaku malangnya, ia tidak seperti yang dirancang olehnya tidak dibenarkan merungut tetapi dia tidak boleh menipu dirinya sendiri beberapa rancangan untuk mengubah keadaan dilakukan namun, pada akhirnya mereka sedar mu...