KHAI POV
"Syg kenapa sayang macam ni. Syg x pernah tengking abg sebelum ni, abg nak syg yg dulu lemah lembut dan berbudi bahasa.kenapa sayang berubah abg tau salah abg tapi abg diperangkap syg". Khai merayu bersungguh2 pada melissa kerana hatinya masih mahu kan melissa, gadis yg telah memikat hatinya dari pandangan pertama lagi."Melissa yg dulu dah mati, kau punca aku jadi macam ni jadi kau jangan nak salahkan aku kalau aku jadi macam ni faham. Walaupu kau melutut depan aku sekali pun aku x akan terima kau balik la",
"Kalau tu yg syg nak abg boleh biarkan syg sorg2 tapi, syg kena ingat syg tu hak abg sorg mana2 lelaki yg nak kan syg perlu menghadapi abg faham tu. AKU X AKAN BENARKAN LELAKI LAIN AMBIK KAU JADI ISTERI, KAU TU AKU PUNYA".
"WOII LEPASKAN MELISSA ". kata seorg lelaki sambil acukan pistol ke arah khai.Khai tersedar dan segera pergi dari tempat itu. Lelaki tadi dtg ke arah melissa dan berkata, "cik awak ok saya minta maaf sbb tinggalkan cik tadi adam cedera sbb encik khai tikam dia, cik ade cedera mana2 cik?".
"Ohh x ape , dia x apa2 kan saya, adam dah ok, saya kena bawak kawan saya pergi klinik, dia cedera ikut saya bawak dia sekali dgn aida".
"Baik cik".Mereka bergegas ke dewan untuk mengambil aida, pelajar yg ade di dewan hanya pandang melissa dgn perasaan terkejut. "Mel kau ok ker org tu ade buat ape2 dekat kau?".
"Aku ok , girls tolong aku angkat aida pergi kereta aku, aku bawak dia pergi klinik".
" ok , jum girls"."Mel awak ok, saya benarkan awak pergi klinik, cepat sblm aida cedera parah , tadi kami dah ubatkan luka aida dia akan ok sekejap lagi".
Aku cuma angguk menghadap prof sahaja, haikal membawa kereta ke arah klinik. Aku hanya mampu berdoa agar aida dgn adam tidak apa2. Sampai di klinik, abg syazwan berlari kearah aku bila nampak aku dukung aida .
"Lissa , hei kenapa ni? Kenapa dgn diorg ni , haikal cerita dekat saya sekarang ?".
"Tuan, cik lissa kena serang dgn encik khai tapi cik lissa tidak apa2, cuma kawan dia sahaja yg cedera , dgn adam tuan".
"Korang pergi mana waktu dia dtg? ha!".
"Maafkan kami tuan , encik khai menyerang kami, adam cedera".
" abg nnti2 la tanya tlg rawat aida dgn adam sekarang. Saya nak diorg selamat".
Abg syazwan segera merawat aida dgn adam. Apabila abg bagitau yg mereka cuma cedera ringan aku lega kerana mereka penting dalam hidup aku. Nasib baik ibu dan ayah aida rapat dgn aku, jadi aku telefon mereka untuk melihat aida di klinik.
"Aunty uncle saya minta maaf sbb menyebabkan aida cedera, dia cuba lindungi saya".
"Uncle faham, aunty pun faham lagipun kamu pernah selamatkan aida juga dulu mungkin dia terhutang budi dgn kamu",
"Terima ksih uncle sbb faham".
Mereka kemudia mempamitkan diri untuk melihat keadaan aida. Aku memasuki ke bilik adam untuk melihat keadaan dia. Dia macam bersalah bila melihat aku, "adam awak x payah risau saya ok ini kemalangan, saya akan terangkan dekat abg2 saya dgn mama lagipun awak dah bertarung nyawa untuk saya jadi saya akan bagitau abg saya hal sebenar ok awak berehat cukup2, buat sementara ini biar haikal yg jaga saya".
Dia cuma senyum sahaja bila aku berkata begitu. Sungguhnya aku juga faham perasaan mereka apabila tidak melakukan tanggungjawab yg diberi dgn sempurna.Abg syazwan dtg ke arah aku, dia terus peluk aku, serta merta aku menangis didalam pelukan dia, dia mengusap belakang kepala aku, "heii lissa , kenapa nngis syg x per jangan risau abg wan ade dekat sini, x mau nangis 2 nnti org nampak malu, kalau dah stabil baru cerita dekat abg ok".
Aku cuma menganguk sambil menangis. Sungguh aku akan menjadi lemah apabila abg2, dgn mama peluk aku, aku jadi rindu papa yg akan selalu memeluk aku bila aku sedih, dan papa akan tau yg aku dalam masalah jadi papa akan peluk aku untuk tenangkan aku.Abg membawa aku ke pejabat dia dan membaringkan aku di katil dalam pejabat dia, aku terlena sambil menangis. Bila aku sedar aku sudah berada di rumah, dahi aku juga terasa seperti ade sesuatu, bila aku cuba bangun kepala aku terasa berat sangat. Aku nampak mama masuk membawa dulang. "Syg lissa makan bubur ni yer , mama masak boleh hilangkan sakit syg ni, meh mama suapkan". "Tq ma..".
Jawab aku dgn suara yg serak.
YOU ARE READING
kebahagiaan Dalam Perpisahan
RomanceWalaupun kau melutut depan aku sekali pun aku x akan terima kau balik la -Melissa Syg kenapa sayang macam ni. Syg x pernah tengking abg sebelum ni, abg nak syg yg dulu lemah lembut dan berbudi bahasa. -Mr Khai Rupamu yg cantik telah memikat hatiku...