Sudah 4 hari aku, x keluar dri bilik . Aku x makan x minum. Abg2 dgn mama mmg dah risau. Ape yg ameerza bagitau aku, aku masih x dapat terima hakikat. Mmg la amir cuma kawan baik aku tapi dalam diam aku pernah sukakan dia, bila dapat tau berita dia meninggal aku sedih kerana aku hilang kawan baik dan hilang seseorg yg aku cinta.
Kehilangan dia mmg berat bagi aku, seorg demi seorg pergi dri hidup aku, dulu papa dan khai sekarang amir pulak. Aku ... ntah la aku pun x tau nak gambarkan macam mana. Aku mula bayangkan kalau mama, abg aidil,abg fayyad, abg syazwan, abg danial pergi dri hidup aku, macam mana aku nak teruskan mereka selalu ade bila aku dalam kesusahan, apa akan jadi kalau aku x ade meeeka lagi. Aku menangis lagi. Ntah berapa kali dah aku menangis. Aku rasa badan aku makin lemah. Aku dengar suara abg aidil dekat pintu tapi aku x berdaya nak ke arah pintu. Sebelum mata aku terpejam aku nampak pintu aku terbukak dan abg aidil dtg kearah aku dgn abg2 yg lain.
'Lissa kenapa kau sorg2 jer dekat sini, kau x nak balik ker?'.
Kata seorg budak lelaki dia duduk disebelah aku. Aku hanya senyum ke arah dia.
'Aku seronok duduk sini, kau ade x ade la aku boring sngt, amir harini kau nak buat apa?".
'Lissa ni bukan tempat kau, mama, abg aidil,fayyad,danial,syazwan semua risaukan kau. Kau jangan seksa diorg macam tu diorg hri2 nangis tanya bila kau nak sedar. Dah berminggu kau x sedar kau kena redha dgn pemergian aku'.
'Amir ape kau cakap ni, aku x nak tinggalkan kau dgn papa'.
'Melissa , jgn seksa mama dgn abg2 macam tu syg, papa baik2 jer, anak2 papa selalu doakan papakan? Lissa betul cakap amir, ni bukan tempat lissa, lissa kena redha dgn pemergian papa dgn amir. Lissa kena sedar jadi anak yg bertanggungjawab, jaga mama untuk papa, bangga kan papa, jadi anak solehah lissa, jgn lupa, papa dgn amir akan selalu ade didalam hati dan ingatan lissa, lissa cuma perlu ingat semua kenangan kita sahaja. Balik la lissa syg, papa syg lissa, amir juga syg lissa kan ?'
Amir hanya mengangguk. Aku he dak jawab tapi semakin lama semakin hilang bayang2 papa dgn amir. Aku hanya menangis di taman itu, ade seseorg dtg ke arah aku. Dia tenangkan aku. 'Syg saya akan selalu ade disisi awak walaupun awak dalam keadaan sakit'.
Kata2 dia memenangkan aku.Aku cuba membuka mata tapi cahaya terlalu cerah menyakitkan mata aku. Agaknya kerana dah lama aku x bukak mata. Apabila aku buka mata aku nampak mama tido disebelah aku. Pintu bilik aku dikuak, aku melihat abg aidil yg masuk. Bila dia pandang ke arah aku. "Lissa.....lissa dah sedar.. mama bangun ma lissa dah bangun ni, fayyad, syazwan, danial cepat masuk adik dah bangun". Kata abg aidil. Muka dia nampak gembira sangat bila nampak aku dah sedar.
"Alhamdulillah, syg bangun pun hri2 mama doa lissa bangun, lissa jgn buat mama macam ni syg, mama syg lissa , semua anak mama berharga bagi mama kalau anak mama tinggalkan mama dgn siapa mama nak hidup".
Kata mama sambil menangis. Aku hanya mampu menangis aku peluk mama dgn erat
"Mama lissa x akan tinggalkan mama lagi, lissa janji dgn papa dgn amir lissa akan jaga mama dgn abg2 ".
Abg2 aku yg baru masuk pun terus peluk aku. Diorg semua nangis sbb akhirnya aku sedar. First time aku tgk abg aku nangis.Aku bersyukur sekurang2 nya aku masih ade abg2 dgn mama. Abg aidil cakap dah 3 minggu aku koma. Doktor kata badan aku mmg lemah sbb x cukup makan.
To be continue
YOU ARE READING
kebahagiaan Dalam Perpisahan
RomanceWalaupun kau melutut depan aku sekali pun aku x akan terima kau balik la -Melissa Syg kenapa sayang macam ni. Syg x pernah tengking abg sebelum ni, abg nak syg yg dulu lemah lembut dan berbudi bahasa. -Mr Khai Rupamu yg cantik telah memikat hatiku...