Waktu rehat , aku yg baru nak bangun tu ramai org kerumun aku "hei, melissa awak nak pergi kantin dgn saya x ?" , 'melissa jum rehat dgn saya saya belanja awak". Dan macam 2 lgi cuma cuma boleh kata 'x per saya x lapar'. Nasib diorg faham . Bila aku nak tegur syaiqah yg duduk sebelah aku dia x ada dah lesap padahal baru 5 minit diorg kerumun tadi. Nak x nak aku kena rehat dgn abg wan, abg fayyad dgn abg aiman.
Waktu rehat kami x tenteram langsung ade je budak perempuan yg dtg dekat abg aku bagi surat baru first day dah ade love letter. Ilmu ale la abg2 aku pakai sampai org duk tergila2 kan . Mana x taknya tinggi lampai persis seorg model, mata berwarna grey, hijau +grey, dgn choclate hazel, mata aku warna biru2 sikit. (Boleh bygkan x macam mana rupa diorg).
Habis rehat aku masuk kelas sorg abg aiman hantar sampai kelas memandangkan kelas aku cuma selang 1 blok dgn dia soo dia hantar sampai kelas. Bila dia ade depan kelas budak perempuan kelas aku ade yg menjerit kecil. Aku macam apebenda la diorg ni asyik jerit jer x hilang ker suara.
Bila aku duduk , syaiqah x masuk lagi. Selang 10 minit dia masuk, budak dlm kelas ni macam anti dengan dia. Aku nampak sarah cuba nak sadung dia. Aku cepat2 bangun lepastu tarik syaiqah. Aku nampak muka sarah macam x puas hati. Syaiqah pulak terkejut sbb aku tarik dia.
"Awak , lain kali jgn cakap dgn saya nnti org marah, saya x layak kawan dgn awak, awak budak elit, seperti langit dan bumi keadaan kita berdua awak kwan la dgn org lain selain saya minta maaf saya akan tukar tempat duduk esok".
Aku terkejut. Kenapa syaiqah cakap macam tu padahal pada mata aku , aku x kesah pun pasal darjat x kemana pun. Dia perempuan paling normal dlm kelas ni aku mals nak sosial sngt lagipun aku baru form 2 jauh lagi perjalanan.
"X awak x buat salah ape pun, saya tetap akan kawan dgn awak, biarkan org nak marah, saya ikhlas kawan dgn awak lgipun awak lain dripada perempuan lain , jadi jgn tukar tempat jadi kawan saya boleh?".
Kata aku sambil hulurka tangan kepda dia. Dia yg teragak2 tu akhirnya setuju. Hubungan kami makin menjadi akrab selepas tu , rehat pun aku akan ajak dia rehat dgn abg aku sekali. Dia malu sbb fizikal dia. Dia kata seumpama macam gajah duduk makan dgn zirafah yg cantik tinggi , comel. Aku cakap 'abg aku x makan org kalau diorg x boleh terima kau aku boikot dgn abg2 aku hahah '.
Dia cuma akur, bila dah sampai di meja rehat kami, aku pegang tangan dia sejuk jer, aku cuma hadiahkan dia senyuman. Aku minta diri untuk beli makann, dia nak ikut tapu aku larang.
"Maaf tanya awak ni syaiqah yer?". Tanya abg syazwan lembut.
Syaiqah terkejut sbb budak hots tanya pasal dia. Rasa nak pengsan kejap. Dia cuma mengangguk.
Abg syazwan gelak halus, syaiqah angkat mukanya dan pandang pada muka abg syazwan dgn muka pelik "kenapa awam gelak saya ade buat salah ker?".
"X ada la awak ni kenapa takut sngt dgn kitaorg lagipun kita org x makan org , x sedap hahaha".
"Ohh haha x da ape2 la x biasa, lagipun x pernah sembang dgn budak lelaki sebelum ni kecuali ayah dgn abg". Kata syaiqah lepastu tunduk balik.
"Awak tgk ape bawah meja tu, x nak tgk muka kami ker ?". Kata abg wan sambil tersengih.
"maaf saya x suka pandang muka lelaki, dan x suka eye contact dgn lelaki".
Abg wan terus diam bila syaiqah cakap macam tu abg fayyad dgn abg aiman pun terdiam bila syaiqah cakap macam tum diorg x marah cuma terkejut ade lagi ker perempuan yg jaga mata macam dia ni. Mesti didikan dia dekat rumah bagus.
5 minit lepas tu lissa dtg "sorry lambat ramai sngt org. Haa iqah dah cakap dgn abg aku, diorg x makan org kn ?".
Syaiqah cuma geleng jer. Lissa yg tgk abg2 dia diam x berani nak tanya ape2, balik ni kena siasat kata aku.
Sebelum masuk ke kelas syaiqah cakap "maaf kalau kata2 saya tdi menguris hati awak semua tapi itu hakikatnya, maaf ". Lepastu dia terus balik ke kelss.
Abg wan dg fayyad pergi ke kelss msing2 abg aiman pulak hantar aku ke kelas.
To be continue......
YOU ARE READING
kebahagiaan Dalam Perpisahan
RomanceWalaupun kau melutut depan aku sekali pun aku x akan terima kau balik la -Melissa Syg kenapa sayang macam ni. Syg x pernah tengking abg sebelum ni, abg nak syg yg dulu lemah lembut dan berbudi bahasa. -Mr Khai Rupamu yg cantik telah memikat hatiku...