Aku segera keluar dri kereta dan bergerak ke bilik. Aku menghempaskan badan aku di atas katil. Aku pandang pada frame yg terletak di sebelah katil aku, gambar aku dgn khai. Aku menangis bila tgk gambar tu. Kenapa ? Kenapa khai perlu curang belakang aku, sebelum2 ni khai ok jer dgn aku , dia layan aku dgn baik sekali, kitaorg mmg jarang gaduh. Bila dia kena tangkap khalwat tu hati aku patah, luluh hati aku bila tau lelaki yg bakal jadi peneman hidup aku kena tangkap khalwat dgn org lain. Sebelum ni aku ade dengar yg syasya tu cuba nak pikat khai sbb dia kata khai untuk dia. Tapi aku percayakan khai dia x akan kecewakan aku.
Bila semua ini terjadi , aku terkesima, mungkin allah nak tunjukkan pada aku yg khai bukan lah lelaki yg sesuai untuk aku. Buktinya lepas jer kejadian tu aku bahagia dgn kehidupan aku walaupun aku kadang2 teringat akan kenangan lama. Hubungan aku dgn khai bukannya 2 bulan tapi 2 tahun, khai mmg berniat nak kahwin dgn aku. Tapi apakan daya kita hanya mampu merancang allah yg tentu kan.
TENGKU HAIQAL IRSYAD POV
Pagi yg indah. Harini adalah hari pertama aku perlu gantikan tempat kak linda, sebelum dia cuti bersalin.
You watch me beaten till I can't breathe
Shaking, falling onto my knees
And now that I'm without your kisses
I'll be needing stitches
Tripping over myself,
Aching, begging you to come help
And now that I'm without your kisses
I'll be needing stitchesRingtone haiqal berbunyi.
"Hello syg , you kat mana bukan i cakap dgn you semalam kena pergi pavilion ker. Kan i dah cakap i nak pergi shopping dgn you". Rengek rita dalam nada gedik."Ohh hello syg, i kena pergi U ade kerja. You tunggu dekat rumah pukul 4 i jemput you kita pergi pavilion yer syg. Jangan merajuk nnti x cantik dah gf i ni".
"Ok syg , love you muah! I tunggu you dekat rumah nnti you call tau kalau dah sampai, bye love you soo much".
"Ok bye love you too".
Rita dgn shopping mmg x boleh dipisahkan. Bisik hati haiqal sungguh dia suka dgn rita yg pandai jaga hati dia walaupun dia mengada2 sangat kadang2.
Aku berhenti sbb traffic light merah sebentar sebelum selekoh ke U. Aku pandang ke kereta sebelah aku, mini cooper dia perempuan sedap dia nyanyi, manis org dia , kalau la rita macam ni kan best mata memandang. Sedang asyik aku tgk geligat minah sebelah kereta ni dia memandang aku, aku gelak sbb cermin mata dia sengit sebelah. Aku perasan muka dia merah macam tomato bila tahu aku tgk dia nyanyi. Cantik!. Itu jer terlintas di kepala aku. Aku mengelamun sampai org belakang aku hon sbb lampu dah hijau tapi x jalan. Aku segera gerak sebelum org serang.
Aku parking ditempat yg aku selalu parking bila pergi U ni, sebenarnya aku pernah menuntut di university ni jadi aku dah biasa la dgn kawasan persekitaran U ini. Aku perasan kereta sebelah aku ni sama macam mini cooper yg ade dekat traffic light tdi. Aku tunggu dia keluar dan baru aku ikut keluar. Gaya jalan dia yg macam model tu buat aku gelak , sbb teringat waktu dia nyanyi tdi. Serius dia cantik. Kalah rita. Hish haiqal ingat rita tu bakal bini kamu mau tau si rita tu dibebelnya sampai 7 keturunan pun belum tentu habis. Serik aku kalau dengar dia bebel. Waktu aku gelak, aku perasan pergerakan dia makin pantas.
Aku tercuit dgn sikap dia yg comel tu. Aku pun bergerak ke arah pejabat untuk jumpa dgn kak linda. X sabar rasanya nak gantikan kak linda , mungkin sbb perempuan tdi x . Aku tersenyum bila teringat muka merah dia tadi.
Aku perasan ade org cuit aku dri belakang. "Assalamualaikum, amboi senyum jer kenapa ada ape2 yg special ke yg berlaku tdi qal?".
"Waalaikumusalam , eh mana ade akak tadi saya nampak org memyanyi dalam kereta pastu bila dia perasan saya tgk dia muka dia merah macam tomato comel".
"Eeh kamu kena ingat sikit diri tu dah jadi tunangan org jaga pandangan jangan kecewakan tunang kamu tu , jangan sampai dia mengamuk yer ". Pesan kak linda aku hanya mampu senyum jer.
Kak linda tunjukkan aku tempat yg aku akan duduk sementara aku ganti kak linda. "Akak rase x payah kut , akak nak tunjuk kawasan U ni , kamu pandai2 la tgk sendiri kawsan ni sendiri yer, akak x boleh jalan sangat lagi pun dah nak dekat tarikh due dia nnti husband akak shariman bebel pulak."
"Eh x apa akak saya boleh lawat sendiri cuma bila nak balik nnti akak ikut saya la nak jumpa sebelum saya balik".
"Ok no problem".
Kak linda terus bergerak ke pejabat dia. Aku pulak merayap pergi semua bilik yg ade dalam University ni. Sedang aku jalan tu aku dikerumuni sekumpulan perempuan. Aku hanya jalan jer sambil senyum malas nak layan, nnti melarat. Macam2 soalan aku dengar dri diorg 'OMG, you org mana? You dtg sini sbb ape? You dah kahwin? You single x ?'Aku terkejut bila ade seorg perempuan ni tanya aku soalan macam tu, aku macam ... apakah diorg ni x ada rasa malu ker cakap dgn lelaki macam tu. Nasib la masa aku kenal rita dia x gedik macam ni sekali.
Aku mempercepatkan langkah dan segera masuk ke pejabat semula malas pulak nak round U lagi bila kena gerumun macam tdi, sesak nafas macam mana la kawan aku si Danial boleh tahan ke kerumun dgn peminat dia.
"Hai, awak lecturer baru di sini bila daftar masuk?, apa nama awak ?". Sapa seorg lecturer yg pakai skirt atas lutut sikit dgn baju kemeja putih. Sungguh pemakaian dia macam nak pergi club x sesuai langsung dengan imej jadi prof disini.
"Hai, saya baru jer daftar tdi , saya prof pengganti prof linda, kakak saya, nama saya Tengku Haiqal Irsyad panggil haiqal for short". Aku menjawab pertanyaan dia tapi aku hanya tundukkan pandangan x pandang muka dia pun . Lantak la kau nak terasa ker ape yg pasti kau merosakkan mata aku pagi2 ni. Sexy teramat.
"Ohh saya amanda kenapa awak x pandang saya , kenapa saya x cantik ker?".
"Sorry to say your clothes so sexy and that was not suitable for a proffesor like you, dont offended with my word just oppinian, plus im already have a fiance' soo just get it right?".
Muka amanda tadi yg ceria macam terkesan dengan teguran aku. Peduli ape aku dgn kau. Aku tegur sbb aku x nak dapat dosa free. "Ohh yeah, is it too sexy, but i think it doesnt sexy enough, but it ok i accept what you say. You say you already have a fiance' , it ok i still have a chance to get you bye love you". Dia membuat flying kiss kepada aku. Aku terkejut bila dia cakap macam tu, kau buat la macam mana pun aku x akan hingin pun dgn kau, kalau aurat pun kau x boleh jaga ini kan pula kalau aku suruh tutup aurat mau dilentingnya aku.
YOU ARE READING
kebahagiaan Dalam Perpisahan
RomanceWalaupun kau melutut depan aku sekali pun aku x akan terima kau balik la -Melissa Syg kenapa sayang macam ni. Syg x pernah tengking abg sebelum ni, abg nak syg yg dulu lemah lembut dan berbudi bahasa. -Mr Khai Rupamu yg cantik telah memikat hatiku...