Bab 7

332 24 0
                                    

Selepas amanda pergi, haikal sandar di kerusi dia. Tiba2 dia terbayang muka perempuan dekat traffic light tu. Serius dia sangat comel sampai aku rase semacam. Aku segera buang perasaan tu jauh2 sbb aku x nak lukakan perasaan rita.
Sedang aku seronok2 sandar dekat kerusi aku tgk jam dah pukul 1 , aku kena balik . Aku bergegas mencari kak linda, walaupun tempat parking aku dgn kak linda x sama tapi aku kena teman dia takut apa2 terjadi. Waktu aku berjalan tu aku perasan ade sorg student yg jalan ke parking lot."kak linda kenal x budak tu?".
"Ohh dia , kenal kenapa ?".
"Apa nama dia yer?".
"Eh qal ade ape2 ker dgn dia ?".
"X la saja tanya mana tau dia ade dalam kelas qal nnti. Senang la nak kenal kalau macam tu". Fuh itu jer jawapan bernas yg aku boleh bagi kak linda , kalau kak linda tau aku cari dia malu aku karang kena bebel .
"Ohh ok ok nama dia Nur Meliisa Bt Syahri".
"Ohh sedap nama dia hahahah".
Habis jer kami cakap, dia nampak kak linda dan tunduk hormat, wah hormat lecture bagus jrg tgk anak2 muda macam ni kdg x hormat langsung lecture mntg2 mereka bukan macam cikgu tapi still macam cikgu, sbb mereka still bagi ilmu pada kita.

Bila dia nampak aku, muka dia merah macam tomato lagi. Hati aku berdegup dgn kencang. Asal la dia comel sngt.

Selepas hantar kak linda aku berlari ke parking lot untuk bercakap dgn melissa tu, tapi syg dia dah balik dulu. X per harini x dapat esok lusa mungkin boleh cakap dgn dia. Semangat haiqal irsyad.

Melissa pov
Sedar x sedar sudah pukul 4 aku baru nak rehat2. Hish ni pasal kau la khairudin kalau bukan pasal kau aku dah lama boleh tido. Aku segera ke bilik mandi dan siap2 sblm aida dgn abg dia sampai. Aku cuma mengenakan skirt bunga warna merah2 dan baju kemeja tight in warna putih. Aku padankan juga dgn handbag warna merah serta stiletto warna merah. Rambut aku pula aku hanya lepaskan dan kemaskan, aku hanya mengenakan solekan nipis kerana aku x berapa pandai mekap cukup sekadar mencantikkan muka. Apabila aku melihat diri aku di cermin , aku tau aku ni cantik ramai yg terpikat dgn aku tapi aku jenis yg setia. Buktinya walaupun dah 3 bulan papa meninggal, 3 bulan jugak aku berpisah dgn khai aku x boleh lupakan dia. Dia sngt baik dgn aku bila dia buat macam ni hati aku masih x boleh terima hakikat.
Aku tersadar bila telefon aku berbunyi "assalamualaikum lissa aku dah ade depan rumah kau, cepat turun kita org tunggu".
"waalaikumusalam ok aku dah siap dah tinggal turun jer tunggu kejap".
Aku tamatkan panggilan dan cepat2 turun ke bawah sbb aku x nak susahkan org tunggu aku. Aku segera kunci pintu dan pesan pada pak mat driver arwah papa untuk jaga rumah. "Wei aida sorry aku lambat".
"Eh x per lagipun bru 5 minit kitaorg sampai x lambat la ".
"Fuh lega hahah".
"Lissa kenal kan ni abg aku khairil kamarul".
"Hai, aku melissa".
"Hai , nice to meet you".
Aku hanya senyum kepada dia dan berborak dgn aida sampai x ingat dunia. Kami berdua gelak sakan bila gossip. Nasib baik la abg aida ni jenis penyabar kalau x dah kena marah dah sebab buat bising.
Apabila kereta berhenti kami berdua cepat2 keluar kereta dan bergerak sama2 masuk ke pavillion.

Kami masuk dri kedai ke kedai tapi masih x beli ape2 barang lagi. Aku masuk 1 butik ni dia jual banyak baju yg menarik. Aku menarik aida masuk ke butik ni dan menunjuk kepada dia yg mana cantik.
"Aida tolong aku pilih baju aku x tau nak pilih baju ape?".
"Hurm ape tema majlis tu?".
"Hurm flora tapi aku x nak yg terlampau banyak sangat flora dan x nak banyak sangat bling2 dia tu, just a simple one but attractive". Bila aku shopping aku mmg akan bawa aida sekali sbb hampir semua baju yg aku pakai sekarang adalah pilihan dia. Aku ni jenis buta fesyen sikit bila ade dia aku dapat la jugak sikit2 belajar nak berfesyen.
"Apakata kau ambik baju ni , dia simple, ade flora bilng2 dia sikit jer sebagai penyerlah baju ni n warna pink +peach soo sesuai dgn kau". Bila aida tunjukkan aku baju yg dia pilih hati aku terus tertarik dgn warna tu. Mmg betul warna dia padan sngt dia kulit aku. "Aida cantiknya, jap aku try pastu nnti kau bagi komen lagi ok". Bila aku dah siap pakai baju tu abg aida masuk. Dia terlopong tgk aku sbb baju yg aku pakai tu nampak terletak cantik pada badan aku cutting dress dia yg macam princess tu mencantikkan lagi dress tu. Sbb tu la aku suka baju tu bila aku pusing belakang aida tepuk2 tangan . "Weii lissa kau cantik giler aku suka, aku bangga sbb dpt pilih kan dress cantik macam ni untuk kau hahah".
"Kan cantik giler aku suka , sbb tu la aku selalu bawak kau pergi shopping dgn aku, sebagai hadiah pilih aku dress yg cantik ni, aku belanja kau dress nnti kalau kita ade majlis ape2 ker kita pakai sama2 dress yg kita beli ni nak x ".
Aida hanya mengangguk dan dia memilih dress yg berlengan panjang dan kain lace dia mmg cantik tambahan warna dia putih +pink2 sikit. Mmg cantik aku suka high fesyen aida mmg high sungguh. Kami mmg puas hati dgn dress tu dan terus bayar.
"Girls apakata kita makan lagipun abg dah lapar, korg shopping sampai x ingat abg ikut sekali kan".
Aku dan aida hanya tersenyum dan mengganguk. Kami memilih restoran makann thailand sbb aku mmg dah lama x makan , makanan thailand last pergi pun dgn arwah papa sbb papa ade outstation soo kitaorg pun alang2 ikut papa pergi outstation sekali dgn bercuti di thailand.

"Lissa... "
"Lissa.. oh lissa "
Aku tersentak bila aida melambai tangan me arah aku. "Kenapa aida sorry x perasan ".
"Ni kita order set 2 boleh, aku pun dah lama x makan ni".
Aku hanya mengangguk sahaja. Sedang elok kami berborak dtg seorg perempuan ke arah kami. "Syg ape ni , kalau yer pun you nak curang dgn i x payah la keluar dengan 2 cikaro sekali gus".
Jerit perempuan yg bernama aina. Ramai org tgk ke arah kami. Aku hanya mampu tunduk sbb malu. "Assalamualaikum, kau pun ape kurang nya aina keluar dgn jantan lain pastu nak salahkan abg aku curang dgn kau, mmg patut pun dia curang dgn kau, kalau dgn ADIK dia pun kau x boleh respect jangan harap la abg aku nak terima kau". Sinis jer aida berkata kepasa aina. Muka aina mula berubah bila dia dgr aida cakap ADIK dgn ABANG. "Waa..laikumusalam , adik ... ohh aida sorry akak x perasan syg im so sorry sbb tuduh you melulu, i x pernah keluar dgn mana2 lelaki lain selain you syg. I x pernah curang dgn you khairil". Merayu aina bila tgk muka khairil yg agak tegang tu.
"You boleh x pergi dri sini, i nak makan dgn adik2 i pun x senang. Lagipun mcam la i x tau perangai you macam mana bila i x ade dekat malaysia ni. Dah better you go, memalukan tau x org tgk".
"Ok syg jumpa you esok". Aina yg hendak memeluk khairil ditepis oleh aida. "Wooo belum kahwin lagi so haram nak peluk , kau org dah kahwin baru boleh peluk faham". Aina kemudian menghentak kaki dan berlalu pergi dri situ dgn marah.

AUTHOR NOTE
IM SORRY BECAUSE OF THE MISTAKE BUT I ALREADY FIX IT SO ENJOY READING..

kebahagiaan Dalam PerpisahanWhere stories live. Discover now