Abg fayyad meminta bantuan polis dalam mencari abg aiman. Abg aizat pulak bawak konco2 dia, abg syazwan pulak tolong aku daftar keluar dri hospital. Abg aizat risau kalau diorg dah pergi pahang nnti ade org dtg culik aku nnti kerja makin bertambah jadi abg aizat cakap aku kena ikut sekali nak ataupun x nak .
Kami bergerak setelah selesai urusan daftar keluar aku. Aku cuba tgk sama ada jam abg aiman masih berfungsi x ?
'Ya Allah , engkau selamatkanlah abg aiman dripada kecelakaan, semoga kami dapat menemui dia semula sblm mama tau. Aminn...'.Kami hanya senyap sepanjang jalan, polis mengiringi kami dri depan belakang kami pulak konco2 abg aizat. Semua abg2 aku muka serius jer. Aku risau abg aiman ade rahsia yg aku x tau ker? Selama ni abg aiman selalu kongsi dgn aku masalah dia tapi kenapa dia x pernah bagitau aku pasal ni ? Aku sedih sampai hati abg aiman?
#x ade kena mengena dgn gambar
Aku terlampau emosi sampai aku terlelap. Aku hanya tersedar bila abg aizat jerit dri luar kereta.
"Woi!! Kau pahal haa!!".
Aku x berani nak keluar dri kereta. Aku pelik kenapa aku boleh ade dekat bonet kereta dgn kunci kereta sekali. Aku tgk jam aku, abg fayyad bagi arahan srh aku lock kereta dgn aktifkan cermin kalis peluru. Nasib badan aku kecik dan halus. Aku dgn tertibnya gerak perlahan2 dlm kereta dri bonet ke kerusi pemandu . Aku aktif kan silent mode dgn lock kereta aktifkan cermin kalis peluru. Kebetulan jugak cermin kereta aku gelap sangat jadi org x boleh nampak dlam .Aku tgk jam aku lagi ade massage dri pihak polis. 'Cik lissa awak kena stanby, start kan enjin kereta dgn slow lepastu kalau abg awak jerit gerak awak terus pecut yer'.
Aku dah kecut perut alamak kalau aku langgar org ni macam mana erkk? Aku berdebar tunggu abg aizat bagi arahan. "GERAK!!!!!!!!". Aku terus pecut kereta bawak keluar dri kawasan tu , kereta aku dikejar oleh 2 kereta penjahat. diorg tembak aku tapi x dapat sbb aku bawak kereta gelong. Nasib dulu waktu aku kecik2 abg aku 2 ade ajar cara nak bawak kereta secepat yg mungkin. Walaupun kawasan yg aku lalu ni kawasan bukit tapi nampaknya aku kena bawak jugak la kereta laju.
Aksi kejar mengejar antara aku dgn penjahat diberhentikan apabila aku sampai di kawasan polis kepung. Aku pecut ke belakang kawasan kepungan dan pusingkan kereta menghadap penjahat tdi. Aku pakai jaket keselamatan dan jaket kalis peluru. Aku keluarkan sniper aku dri kereta dan keluar tolong polis menembak penjahat tu.
Tembakan aku berjaya menumpaskan pemandu sebuah kereta manakala sebuah lagi terlanggar dgn kereta sebuah lagi.
"Wow, lissa saya x sangka awak pandai menembak tepat pulak tu ?". Kata seorg anggota polis itu.
"Aku dah lama dalam unit ni x kan la menembak pun aku x tau. Dah korg semua kena tlg aku , selamatkan abg aku".
"Baik , inspektor lissa".
Polis yg tegur aku tadi tercenggang bila polis yg lain panggil aku dgn gelaran 'Inspektor lissa'.
Aku terus pergi ke arah kereta dan pergi ke tempat abg aku tdi. Bila aku sampai dekat kawsan sana beberapa meter lagi sblm sampai ditempat kawasan. Aku keluar dri kereta dgn senyap dan mesej polis yg lain stanby belakang aku dgn tlg coverkan aku.
Dari jauh aku nampak abg aizat terbaring berdarah dekat mulut mesti dia kena belasah ni. Aku bergerak perlahan2 ke arah pokok untuk senangkan operasi sembunyi aku. "Woi, lissa agak2 la nak pergi sorg kau tu perempuan diorg tu lelaki ramai pulak tu tunggu la aku hish dia ni ". Bisik syafwan.
Aku terkejut bila ade org bisik sebelah aku. "Woi, kau ni dtg bagi la isyarat kalau aku tertembak tdi naya tau x ? ".
Aku terus fokuskan sniper aku kearah, penjahat sebelah abg aiman, syafwan pulak aku srh fokuskan penjahat dekat abg aizat, sorg lagi sniper duduk belakang pondok diorg aku srh fokuskan pada penjahat sebelah abg syazwan. Aku buat bunyi isyarat yg adik beradik aku tau, abg fayyad pandang arah aku, aku tunjuk isyarat suruh serang dia angguk perlahan yg cuma aku sorg sahaja yg nampak.
Aku bagi isyarat dekat semua org kami, menembak dlm masa yg sama. Semua penjahat tumpas dlam sekelip mata.
To be continue ............
YOU ARE READING
kebahagiaan Dalam Perpisahan
RomanceWalaupun kau melutut depan aku sekali pun aku x akan terima kau balik la -Melissa Syg kenapa sayang macam ni. Syg x pernah tengking abg sebelum ni, abg nak syg yg dulu lemah lembut dan berbudi bahasa. -Mr Khai Rupamu yg cantik telah memikat hatiku...