"Alice,jaga dan melindungi Jackson bagus bagus ya? Omma,minta maaf kerana tak menjaga Alice dengan baik.." Ujar Puan Wang dengan tangisan.
"Alice,kamu adalah harapan kami.Appa harap Alice dapat jaga diri dan jaga Jackson seperti Alice jaga nyawa sendiri.." Kata Tuan Wang,cuba menahan sebak.
"Alice janji akan jaga dan melindungi Jackson macam Alice jaga nyawa sendiri.Alice takkan menghampakan harapan omma dan appa kat Alice.. " Janji Alice,tersendu sendu.
"Omma dan appa pergi dulu ya? " Puan Wang dan Tuan hanya senyum manis sambil kelibatannya hilang dari pandangan.
"Omma! Appa! " Alice bangun dari mimpinya.Berpeluh peluh badannya.Dia melihat sekeliling,dia kat mana?
Teringatkan pasal mimpi tadi,tiba-tiba dia menjadi sebak.Dia janji akan menjaga Jackson seperti dia jaga nyawanya sendiri.Jackson?
Jackson?
"Jackson! " Mana Jackson? Takkan Jackson dah jadi salah satu zombie itu? Tak boleh! Dia dah janji dia akan menjaga dan melindungi adiknya. Adik dialah satu satu dia ada.Adik dia lah semangat dia untuk meneruskan hidup di dunia yang dasyat ini.
Pintu dibuka lalu masuk seorang lelaki sambil memandangnya dengan risau. "Kenapa? "
Tangisan Alice berhenti apabila memandang lelaki itu.Siapa lelaki itu? "Huh? "
"Kau cari anak kau ke? " Soal lelaki itu tetiba. Anak? Aku dah ada anak ke? Aku kahwin pun belum. Wait! Mungkin maksudnya anak itu ialah adiknya?
"Mana dia?! "
"Dia kat bilik sebelah.Dia- " Belum lelaki itu menghabiskan bicaraannya,Alice terus berlari ke bilik sebelah.
Ditarik lembut badan Jackson dari dakapan seorang perempuan dia tak kenal. "Jackson ahh,Jackson tak apa apa? "
"Dia tak apa apa.Kami menjaga dia sejak awak pengsan semalam. " Kata perempuan itu dengan senyuman.
"Aku pengsan? " Soal Alice. Berkerut dahinya.Dia ni jenis tak mudah pengsan.
"Yup,kau pengsan selepas kami menemui kau kat kedai krisica.Mungkin kau pengsan sebab makan tin sardin sah expired." Ujar perempuan itu.
Patutlah tin sardin rasa lain lain je rupa rupanya dah expired.Kenapalah aku tak tengok bila expired dia.Dahlah,aku makan terlalu banyak. Kata hati Alice.
"Dahlah kau berat sangat sampai aku perlu bawa kau ke sini. " Tegur seorang lelaki.
Alice merenung lelaki itu yang juga merenung dia. "Dia yang bawa kau sampai ke sini. " Beritahu perempuan itu.
"By the way,aku Jess. Lelaki itu ialah Suga. " Jess memperkenalkan dirinya serta lelaki angkuh tadi.
Tiba-tiba,masuk lelaki yang beritahu di mana adiknya tadi.D duduk di sebelah Suga.
"Lelaki sebelah Suga itu ialah Suho. " Beritahu Jess lagi.
"Hey,aku Suho. By the way,siapa nama kau and anak kau ? " Tanya Suho sambil menjuihkan bibir ke Jackson yang dah terlena dalam dakapan Alice.
"Nama dia Jackson Wang and me,Alice Wang. And sorry again,he's not my son but my litle brother. " Alice membetulkan segala kesilapan tentang dirinya dan Jackson.
"Seriously? Sorry sebab anggap korang dua ialah anak beranak." Kata Suho sambil tersenggih senggih kambing.
Alice hanya mengangguk kepala lalu dijeling Suga yang sedang merenung dia macam nak makan dia.Bangang punya lelaki! Tak pernah tengok perempuan secantik macam aku?
YOU ARE READING
Alice In Zombieland
RandomAlice membuka matanya, semuanya berubah. Ibu bapanya yang dia sayang dan cintai, tidak mengenal dirinya malah ingin memakannya. Apa yang berlaku? Hanya dia dalam dunia itu yang normal? Hanya dia seorang diri bertarung dengan zombie? Atau dia jumpa s...