Bab 14

93 11 2
                                    

seminggu berlalu..

" Team alpha? "

Suara Sukjin dari earphone di telinga mereka. Jin memandang kawannya.

" Yes, we are here. "

Mereka di bangunan Highstar sebelah kiri yang diarahkan oleh Sukjin untuk berada di situ. Oh ya, pasti korang pelik kan apa mereka buat sekarang?  Mereka dalam misi untuk menyelamatkan survivor yang telah membalas mesej mereka melalui radio.

" Korang semua bersedia ? " tanya jin pada teamnnya. Dia memandang teamnya satu persatu.

" Sedia. " balas teamnya. Teamnya keluar senjata yang akan digunakan mereka.

" Aku, dan Suho akan jaga di depan sebagai shooter. Alice, Jess, Yoona dan Seohyun di tengah dan Suga, Do dan Rap mon di belakang. Backup. " arah Jin. Semua turut akan leader mereka.

Alice mengemgam kuat pedang di tanganya. Pisau rambo sedia di kakinya manakala pistol kecil di poketnya sebagai kecemasan. Dia pandang muka kawannya yang nervous.

" its okay, guys. " Mereka semua pandang Jin. Jin memegang dadanya. " Aku pun nervous. Takkan apa apa akan berlaku kalau kita sentiasa bersama.Kita akan bersama sama bertarung sehingga dunia kiamat." Jin bagi semangat untuk teamnnya.

Semua senyum. Kata itu telah menyeramakkan semangat mereka untuk menyelamatkan survivor dari zombie. Ada makna di sebalik semua ni, sejak mereka berjumpa. They born to be a hero.

" Go! " Arahan dari sukjin menyentakkan mereka. Jin bagi arahan mengikutnya dari belakang. Mereka berwas was memandang sekeliling, takut ada zombie menyerang. Perlahan lahan mereka menaiki tangga. Mencari survivor ada di bangunan ini. Mereka diberitahu bahawa survivor akan meletakkan kertas merah di luar pintu sebagai tanda mereka ialah survivor. Jadi, mereka harus cari kertas merah itu.

Alice memandang sekeliling dengan tajam sekali. Tidak lepas matanya pandang.

" stop. " bisik Jin. Semua berhenti. Di hujung sana, terdapat beberapa zombie bergerak perlahan. Jin memberi arahan menaiki tangga. Berhati hati mereka menaiki tangga. Tidak mengeluarkan sebarang bunyi.

" Team Alpha, bagaimana keadaan kamu semua sekarang? " suara Daeyeon di cuping telingga.

" Kami selamat dari zombie. Kami menaiki tangga menuju ke tingkat dua. " beritahu Jin secara terperinci.

" okay, kalau ada apa apa berlaku, sila beritahu dengan segera. " arah Daeyeon.

Tiba di tingkat dua. Semua terkedu. Badan menjadi kaku. Mata buntang melihat zombie di tingkat dua itu. Tapi, mereka tidak bergerak. Agaknya tidur. Terngiang ngiang kata Jeneral choi di cuping telingga.

" Zombie ni tak suka bising. Jadi, kalau zombie tu tak bergerak atau kata lain tidur, jangan mengeluarkan sebarang bunyi. "

Jin bagi isyarat tangan. Jalan tanpa bunyi. Kami mengangguk tanda faham. Mulanya, Jin dan Suho mendahului mereka di depan. Seterusnya geng perempuan dan akhirnya suga, Do dan rapmon.

Alice melekapkan pedang di dadanya. Dia berusaha untuk tidak membuat bunyi dan berjalan melimpasi zombie itu. Akhirnya, semuanya selamat. Jin pandang zombie yang masih tidur sebelum menghela nafas. Dia bagi arahan lagi menaiki tangga ke atas.

Sampai di tingkat tiga, kami temui di hadapan sebuah bilik ada kertas merah. Dah jumpa survivor. Jin berdiri di hadapan bilik itu sebelum mengetuknya perlahan.

" Anybody inside?  We are here to save you. " bisik Jin ke pintu itu. Takut menyedarkan zombie. Pintu dibuka perlahan dari dalam. Terpampam wajah seorang lelaki di hadapan pintu. Dia mengarahkan kami masuk.

Alice In ZombielandWhere stories live. Discover now