" True friend is not, who leave her/his friend behind. "
Akhirnya, setelah lama menempuhi beberapa cabaran dapat juga mereka mandi dengan amannya. Geria, tempat yang mampu memberi keselamatan kepada mereka.
" Wah, leganya aku mandi. "
Alice hanya tersenyum melihat gelagat Yoona seperti orang sakai tak pernah mandi.
" Dahlah, aku mandi lagi. " Jessica menolak badan langsing Yoona ke tepi lalu masuk ke bilik mandi.
" Oh my god. Berani kau tolak aku. " Yoona menutup suis lampu bilik mandi. Dia ketawa kemenangan apabila mendengar Jessica menjerit on balik suis.
Alice hanya mengeleng kepala. Dia tengah memasukkan baju ke dalam tubuh adiknya yang mandi. " Wanginya, adik nuna. " Kata Alice sambil mencuit lembut hidung Jackson. Jackson ketawa melihat kakaknya.
" Aku nak balik. " Seohyun masuk ke dalam bilik dengan beberapa plastik dijinjingnya.
" Wey, jangan makan chocolate aku ! " Jerit Jessica dari dalam bilik mandi. Tragis sekali.
" Ada aku kesah. Nyaman kau punya coklat babe. " Usik Yoona sengaja mengacau sahabatnya.
" Woi ! Nanti, kalau aku habis mandi, jaga kau ! " Jerit Jessica dari bilik mandi.
******
Dia berjalan dalam kegelapan itu. Dia tak pasti kenapa dia berada disini.
" Uwah.. "
Dia mendengar tangisan. Dia kenal suara itu. Itu adiknya, Jackson. Dia berlari mengikut arah suara itu. Akhirnya, dia sampai di sesuatu tempat. Tempat yang berlainan. Geria.
Dia melihat zombie zombie mengeliling pagar yang melindungi Geria. Pagar yang berelektrik. Dia melihat salah satu zombie cuba memegang pagar itu tapi terkena renjatan elektrik. Dia mengeluh saat melihat zombie itu seperti ketakutan. Tapi, itu hanya untuk sementara.
Zombie itu tiba tiba mendekatkan dirinya dengan pagar itu. Zombie itu mengigit pagar itu sehingga lubang. Zombie yang lain mula mengikut zombie itu.
MI ! MO! MI! MO!
Bunyi siren kedengaran. Semua manusia mula lari bertempiaran. Keadaan menjadi kelam kabut. Bunyi kejeritan disana sini.
Akhirnya, salah satu zombie berjaya masuk. Dia bertindak mengigit manusia. Zombie yang lain juga berjaya masuk dan meyerang manusia yng lain.
" Uwahhhh! "
Jackson? Dia menoleh ke belakang. Matanya terbeliak, mulutnya ternganga. Air matanya menurun dengan pantasnya.
Jackson dimakan oleh seorang zombie. Zombie itu memandangnya sambil senyum sinis.
" JACKSON! "
" Jackson ! "
" Alice, kau dah kenapa? Alice bangun ! " Jess menampar kuat pipi Alice yang meraung sambil mata tertutup. Mengigau ni.
Mata Alice terbuka. Dia tercunggap- cunggap mengambil nafas. Mukanya berpeluh peluh.
" Kau dah kenapa, Alice ? Mimpi buruk ke sampai jerit nama adik kau? " Soal Yoona lalu duduk di hujung katil Alice.
" Huh, " Alice mengeluh lega. " Itu cuma mimpi. " Dia mengambil cawan di atas rak sebelah katilnya. Dia menghirup air itu dengan rakusnya.
" Alice, cer cerita apa yang berlaku. " Kata Seohyun.
Alice ceritakan mimpinya kepada tiga sahabatnya. Dia merenung adiknya yang lena tidur disebelahnya.
" Alice, itu cuma mimpi mainan. Tak payah risaulah Alice. " Tutur Jessica sambil tersenyum.
" Mungkin lah. Sorry kalau kacau korang malam malam buta begini. Oklah, aku nak tidur balik. " Alice merebahkan tubuhnya di atas katil. Dipeluk tubuh adiknya.
Bilik itu menjadi gelap. Semua dah masuk mimpi kecuali Alice yang matanya tak mahu beri kerjasama.
Dia harap mimpi itu takkan terjadi di real life.******
Satu kumpulan itu bergurau senda di meja itu. Memang satu kumpulan mengambil perhatian daripada orang lain kerana semua cantik dan kacak belaka.
" Akhirnya, kita bebas dari ancaman zombie. " Jin menyandar malas badannya di kerusi.
" Itu lah, " D.o menghirup airnya. " Apa yang berlaku pada dunia kita sebenarnya? Maksud aku, macam mana ini boleh terjadi ? " soal D.O, professionalnya.
" Yeah, apa yang dikatakan D.o betul sangat. How this shityy thing happening ? Apa penyebabnya ? " Sokong Rap Mon pula dengan slang orang america nya.
" Kau rasa kami semua tahu kah ? " Balas Suga, menyandarkan badannya di kerusi seperti Jin. Dia merenung Alice yang dudukdi hadapannya yang bermain dengan Jackson bersama Jessica.
" Hoe about we alls ask Jeneral Choi. Mungkin dia tahu semua apa yang terjadi. " Cadang Yoona.
Semua mengangguk setuju.
YOU ARE READING
Alice In Zombieland
عشوائيAlice membuka matanya, semuanya berubah. Ibu bapanya yang dia sayang dan cintai, tidak mengenal dirinya malah ingin memakannya. Apa yang berlaku? Hanya dia dalam dunia itu yang normal? Hanya dia seorang diri bertarung dengan zombie? Atau dia jumpa s...