Bab 9

239 26 1
                                    

" Dont loose hope,eventho whatever comes to you "

******

BEEP.

Gelap. Ya, semua gelap. Aku dimana? Adakah aku dah mati?

BEEP.

Omma, appa. Mianhae, sebab Alice tak mampu nak tunaikan janji omma, appa.

BEEP.

Jackson, Nuna minta maaf tak dapat nak jaga Jackson. Nuna harap kita akan jumpa di dunia seterusnya. Nuna akan jaga Jackson dengan nyawa Nuna sekali.

BEEP.

This is how the end of my life. Mianhae.

BEEP.......

" Alice !" Dia mengengam tangan sejuk Alice. " Doktor ! Doktor ! " Dia menjerit sambil menangis memanggil doktor.

" Alice, please. Alice harus kuat. Demi Jackson. Siapa nak jaga Jackson? Jackson perlukan unnienya. Ingat tak Jin Hyung cakap apa, ' Kita akan bersama sama bertarung sehingga dunia kiamat. ' Sila, jangan putus asa. Kami perlukan kau. Kau harus bangun sekarang. Jangan tinggalkan kami. "Air mata kelakiannya jatuh.

Jackson? Jin oppa?

" Saranghae, Alice ssi. "

Itu ? * senyum * Kamsahamnida for loving me. Saranghae too. Chan rag khun maak ka.

BEEP.

BEEP.

BEEP.

" Alice ?! "

******

Alice membuka matanya. Sinaran matahari menusuk ke matanya membuatkan dia pejam kembali matanya.

" Alice, " Seseorang memanggilnya. " Kau dah bangun? Jess, panggil doktor. " Dia memegang tangan Alice.

Perlahan lahan, dia membuka matanya semula. Muka Jin pertama dilihatnya.

" A-aaku kat mana ? " Serak suaranya.

" Hospital. " Balas Jin.

" Kenapa aku ada kat sini? Apa yang berlaku? Mana Jackson?! " Berpilu pilu soalan ditujukan pada Jin.

" Kita dah tiba kat Geria. Kita diselamatkan oleh orang Geria semasa kita diserang zombie. Dan, Jackson. Kau tak perlu risau. Dia dijaga oleh pihak hospital. " Balas Jin. " Dah, dah. Jangan fikir banyak. Kau perlukan rehat. "

Alice akur.

Doktor masuk bersama beberapa nurse disisinya.

******

" Alice, kau ok? Dua hari kau tak sedarkan diri. Risau aku tau tak. " Bebel si Jess. Dia tengah mengupas kulit epal untuk Alice.

" Sorry lah. Aku buat kau risau. " Tersentuh hati kecilnya dengan prihatin Jess untuknya.

" Tak apa. Kau tau tak, ada orang lagi teruk dari aku. Dia risau risau sangat sangat kat kau sampai tak nak makan kerana nak jaga kau. " Ujar Jess.

Berkerut dahi Alice. " Siapa? "

Pintu tiba-tiba ditolak dari luar. Suga dengan menolak kerusi roda baby masuk ke dalam bilik wad Alice.

" Hah? Apa semua pandang aku semacam je? Tengah cakap pasal aku ke? " Usik Suga sambil mengangkat Jackson dari kerusi baby itu dan memberi kepada Alice.

" Nuna.. " Jackson merengek manja. Dibuka tangan, minta dipeluk oleh kakak kesayangan.

" Alolo, manjanya Jackson. Rindu nuna ke? " Dia memeluk adiknya itu sambil tertawa kecil.

" Siapalah tak rindu nunanya yang tak sedar dua hari. " sampuk Suga lalu duduk di sofa dalam bilik wad itu.

" Tapi,bukan hanya Jackson je rindu kakaknya. Ada orang juga rindu kakak Jackson ni. " Sindir Jess.

" Ehem. "

" Alice ! " Muncul si Seohyun bersama, Yoona, Jin, D.o, Rap Mon, dan Suho.

" Oh my god, nasib kau okay. " Yoona memeluk tubuh Alice. Alice hanya tersenyum.

" so, dia ni Alice Wang kakak kepada Jackson ? " Muncul lagi lelaki berpakaian sut seperti askar di muka pintu.

" Ya, ini lah dia Jeneral Choi. " Balas Jin.

" Iam Jeneral Choi, selamat berkenalan dan selamat datang ke GERIA. " ujar Jeneral Choi.

" Kami amat berterima kasih kerana menolong kami tempoh hari. " Kata Rap Mon.

" Tak ada hal. Itu tugas kami untuk menolong rakyat rakyat dari ancaman zombie. " Tutur Jeneral Choi, sopan.

" Jadi, kalau tak keberatan,saya nak ceritakan sedikit pasal Geria. "

" silakan Jeneral. "

" ok, pihak kami telah menyediakan sistem keselamatan untuk semua rakyat. Such as, jika zombie datang akan adanya bunyi siren. Kami juga telah menyediakan beberapa senjata di rumah rakyat rakyat disini. Namun, kami telah membina pagar berelektrik di sekeliling Geria Jadi, mustahil zombie akan masuk. " ujar Jeneral Choi lebar.

" Jadi, kami selamat jika berada disini? " soal D.o pula.

" Ya dan tidak. 50-50, kerana kami tak pasti lagi pagar itu berkesan untuk zombie. " ujar Jeneral Choi.

Semua mengangguk kepala, mengiayakan kata kata Jeneral Choi.

" Sila bersedia dari sekarang untuk apa yang akan terjadi selepas ini. " kata Jeneral Choi sebelum pergi.

Semua terkedu.

******

M

inMin_Mieyza Terima kasih kerana support saya.

Alice In ZombielandWhere stories live. Discover now