Bab 8

252 30 2
                                    

" Ahhh! "

Alice membunuh zombie itu dengan kemahiran yang dia belajar sejak dia kecil.

SLASH!

Pedang itu membunuh zombie zombie dengan rasa tak belas kasihan. Alice membunuh, membunuh dan membunuh akhirnya tak ada zombie lagi disitu.

Alice tercunggap cunggap mengambil udara. Dia menghampiri Yoona yang memandangnya dengan mata terbeliak.

" Kau tak ada apa apa,Yoona? " Soal Alice.

" Aaakku tak apa apa. Wey, terer kau tadi. " Jerit Yoona seperti kurang siuman.

" Kau dua tak apa apa? " Soal Jin dengan yang lain lain. Jin memandang Alice dengan rasa terkejutnya.

" Kau tadi,memang awesome. " Puji Jin.

" Kau tak apa apa ke Alice ? " Datang pula Suga kacau line. Dia mengangkat tangan Alice dan meneliti semua bahagian badan Alice,takut mungkin ada cedera.

" Weyh,aku tak apa apa lah. Tak payah risau. Aku kuatlah. " Alice menepuk dadanya tanda dia kuat.

" Hyung,kenapa kau risau sangat? Kau suka Alice ek? " Usik Rap Mon sambil mengenyit matanya.

" Wtf, kau tunggu aku Rap Mon! " Suga mengejar Rap Mon yang dah lari.

" Biarkan dua ekor budak tak matang itu. Mari kita teruskan perjalanan kita. Takut ada lagi zombie datang. " Arah Jin.

" Biar aku jaga Jackson. Aku tengok kau penat ni. " Kata Jessica. Alice tersenyum lalu mengangguk kepala.

Mereka meneruskan perjalanan mereka yang belum ENDING lagi.

******

Dah tiga hari tiga malam, masih belum sampai di Guria. Adakah mereka sesat?

" Oi, bila kita nak sampai ni? sepatutnya kita dah sampai. " Soal D.O. Dia memegang lututnya sambil mengesat peluhnya.

" Sabar lah D.O. Tak lama lagi nak sampai lah tu. " Jawab Jin sambil mengambil botol yang tinggal sikiy airnya.

" Tapi,kita dah kehabisan makanan. " Kata Jessica.

" Kehabisan air juga. " Diikuti Yoona sambil menunjukkan botolnya.

Jin mengeluh. Dipandang setiap muka kawannya. Dia mengeluh sekali lagi.

Tiba - tiba,langit menjadi mendung. Air hujan perlahan lahan jatuh tapi lama kelamaan,makin laju.

" Kat sana ada rumah! " jerit Seohyun sambil menunjuk rumah tak berapa jauh daripada mereka. Mereka terus berlari ke arah rumah tersebut.

Alice menangalkan jaketnya dan diletakkan atas kepala adiknya supaya tak kena hujan.

******

Hujan dah berhenti. Jin merenung ke luar tingkap. Dia tersenyum.

" Mari kita bertolak. " Kata Jin.

" Lah,masih penat. " Rungut Suga. Dia menyandarkan badannya di kerusi malas.

" Kita harus bertolak sekarang. Janga membuang masa. " Tegas Jin. Semua mengeluh dan akur.

HARI dah malam. Tapi,mereka masih tak menemui tempat untuk mereka berehat.

" Dah malam dah ni. Satu rumah tak ada kat sini. " Kata Suho lalu melihat sekeliling.

Nguh..

Alice berhenti.Dia pasti dia ada dengar sesuatu. Namun,dia biarkan lalu mengacau adiknya.

Nguh...

Dia dengar lagi. Dia melihat orang lain. Mereka tak dengar ke?

" Korang tak dengar apa apa? " Soal Alice. Semua memandangnya dengan serentak.

" Dengar apa? " Soal Yoona.

" Dengar - "

Belum habis,Alice bercakap. Tiba tiba,muncul beberapa mahluk hodoh di hadapan mereka.

" Arghhh ! Zombie ! " Jerit Jessica lalu mengambil pistolnya menembak zombie dihadapannya.

Alice segera memeluk adiknya. Dia mengeluarkan pedang yang memang disisinya. Dia membunuh setiap zombie disitu dengan satu tangannya.

Semua bertungkus lumus, membunuh zombie makin lama makin banyak. Tenaga pun makin kurang.

Yoona dah tumbang.

" Yoona! "

Jessica pula pengsan.

" Jessica ! "

Yoona,Suho,Jin dikelilingi ramai zombie. Rap Mon dan D.O dah habis tenaga.

" Alice ! " Jerit Suga. " Bangun ! " Jerit Suga,muncul di hadapannya sambil membunuh zombie yang cuba menyerang.

Mata Alice tiba tiba,menjadi berat. Kakinya lenguh dan lututnya jatuh. Dia menyeimbangka badannya dengan pedangnya menjadi tongkat. Jackson dah menangis teresak esak di pelukannya.

" Alice! Alice ! "

Semua menjadi slow. Dia melihat yang lain lain. Adakah ini menjadi pengakhiran hidupnya.

Sebelum dia tumbang,dia dapat dengar satu jeritan.

" Semua tunduk kepala! "

Pang! Pang!

Selepas itu,bunyi das das tembakan dikeluarkan dan dunianya menjadi gelap.

Sorry for late update. Thanks for reading. And May God Bless You 😘.

606 patah perkatan.

Alice In ZombielandWhere stories live. Discover now