Ilias en zn famillie zou vandaag officieel mn hand komen vragen. Ik ging douchen en mezelf insmeren met mn Vaseline bodycream. Ik deed mn zwarte lingerie setje aan en pakte mn badjas.
Ik maakte mezelf lichtjes op, ik was zeker 10 minuten bezig met mn wimpers. Toen ik daarmee klaar was stylde ik mn haren en liet het los hangen.
Ik keek wat ik aan moest doen en mn ogen vielen neer op een legergroene maxi jurk, mn groene ogen kwamen er zo mooi door uit. Ik pakte een armbandje van zilver, en wat ringen.
"LIENN,SCHIET OP HIJ KOMT ER ZO AAN"
"JAA MAMA IK BEN BIJNA KLAAR"
Er verscheen een lach op mn gezicht, ik ga gewoon trouwen met Ilias.
Ik spoot snel wat parfum op me en rende naar beneden.
"Mama wat moet ik doen, moet ik in de keuken zitten, eten maken, hier zitten wat moet ik doen"
"Rustig benti, je geeft me stress joh. Doe straks de deur voor ze open en begeleid hun naar binnen saf"
"Oke mama, moet ik je helpen met iets"
"Nee, ga wel even naar Benjamin en help die sukkel met zn das"
Ik liep naar Benjamin en zag hoe moeilijk hij het had met zn das.
"Kom hier sukkel"
"Kijk je bent gewoon jonger dan mij, maar toch ga je eerder trouwen dan mij"
"Shit Samia, ik was der helemaal vergeten te bellen"
"Oh vind ze niet erg, ze komt zo ook. Ze weet dat je het druk hebt"
Er verscheen een lach op mn gezicht en gaf Benjamin een dikke zoen op zn wang.
"Heb ik al verteld dat je de beste broer ooit bent"
"Nee vertel het is"
Ik rolde met mn ogen en keek hem droog aan.
"Je bent de grootste mogool echt"
Plotseling hoorde ik de bel gaan.
"Benjamin trek rustig aan dit stuk, en rustig ik moet naar beneden"
"Neee wacht wacht"
Ik gaf hem een lucht kus en rende naar beneden.
Ik opende de deur en zag de moeder van Ilias met een meisje van rond de 18/19.
"Salam gelti"
"Salam dochter, mn man komt er zo aan met je vader"
"Saffi"
Ik zag dat mn moeder eraan kwam en samen met de moeder van Ilias alvast naar binnen liep.
"Salam ou alaykom" zei ik tegen het meisje
Ze keek me scheef aan en rolde met der ogen.
"Ilias heeft echt geen smaak"
"Pardon"
"Niks"
Ze liep achter me naar binnen totdat ik weer de bel hoorde. Ik liep snel naar de deur en zag de vader van Ilias staan met mijn vader.
"Salam 3emi, salam Papa"
"Wacht hier even prinsesje, Ilias komt er zo aan"
"Isgoed"
En ik zag hoe mn vader weer samen met de vader van Ilias naar de woonkamer liep.
Ik pakte mn telefoon en maakte wat foto's voor op insta en stuurde Samia snel een berichtje.
- Schatje van me, sorry dat ik zo afwezig was, kom je zo en morgen gaan we naar vandaag saf zina"
Ik kreeg meteen een antwoord
- Wat denk jij dan, natuurlijk kom ik en morgen wollah we gaan kapot veel lingerie kopen voor jou en Ilias, huwelijksnacht enzooooo.
Ik lachte en stuurde wat lach poppetjes.
Ik keek naar buiten en zag Ilias aanlopen.
Hij liep naar me toe en gaf me een kus op mn lippen.
"Ilias stop misschien zien ze ons"
"Nee natuurlijk niet alle duren zijn dicht, we horen het wel.
Hij deed de deur van buiten dicht en zoende me.
Hij gaf me een knipoog en we liepen samen naar de woonkamer.
Ik zag dat Benjamin er ook aan kwam zonder zn das.
"Sorry wollah ik kreeg jnoen, ze3ma trekken aan dat stuk, wollah meh hij was mooi"
Ik lachte hem zachtjes uit en ik liep naar de keuken voor wat thee en koekjes.
Ondertussen hoorde ik 4 keer de bel en raakte de woonkamer als maar voller.
Er liep iemand de keuken in en zag Samia.
"SAMIAAA"
"LINEYAA"
"Stil niet zo hard, ze gaan straks denken dat we gek zijn"
We praatte wat met elkaar en tilde allebei een dienblad op naar de woonkamer.
Nadat mn vader wat dingen met Ilias en zn ouders had besproken kregen we tijd om elkaar "te leren kennen".
Ik en Ilias liepen naar de tuin en gingen zitten op een bank achtig.
"Hoe vind je het dat we gaan trouwen"
"L-leuk"
"Je hoeft je niet te schamen voor me eh schatje"
"Ik had nooit gedacht dat we ooit zouden trouwen Ilias, het voelt raar"
"Onze bruiloft wordt de dikste bruiloft ooit a zine"
"Hahaha waarom denk je dat"
"Gewoon je gaat zien, we gaan 7 kinderen maken"
"Ilias niet overdrijven in ben 17"
"Bijna 18, ohja en je hebt binnenkort toch gala"
"Ja volgende week al"
"Ga je "?
"Nee denk het niet, met wie moet ik gaan"
"Ik wil wel mee met je"
"JAA, echt !"
"Jaaaa echt"
"ILIAS IK HOU VAN JE"
"Weet ik lieffie, ik ook van jou"
Na ons "leren kennen" gesprek liepen we naar binnen en keek iedereen ons blij aan.
"En Lineya wil je met Ilias in sha Allah gaan trouwen" zei de moeder van Ilias
"In sha Allah"
Ik hoorde alle vrouwen opeens klappen en joelen.
De mannen gingen weg richting de moskee en de vrouwen maakte er nog een feestje van.
Samia trok me plots mee om te dansen en we danste wild op wat liedjes.
De avond verliep goed en leuk, heb wel wat scheven blikken gekregen van dat meisje maar het boeide me niet, ik trouw lekker met Ilias dacht ik.
Toen iedereen weg ging ruimde ik het huis op met mn moeder.
Ik was uitgeput en liep naar boven, ik reageerde op wat appjes en keek wat rond op insta en zag een foto die Ilias had geplaatst van een ring.
{For the love of my life}Ik werd helemaal rood en verzonk in de gedachtes dat ik en Ilias samen naar het gala gaan en een ander halve maand daarna gaan trouwen.
Ik nam een lange douch en pakte een blauwe skinney jeans en een witte DSQUARED mannen t-shirt. Ik legde het alvast klaar om morgen aan te doen en deed mn bloemetjes pyjama aan.
Ik poetste mn tanden en viel in slaap
JE LEEST
Onbeschrijfelijke liefde
RomanceLineya (17 jaar) heeft een moeilijk zwaar leven. Ze denkt nooit de liefde van der leven ooit te ontmoeten, totdat Ilias (20 jaar) in haar leven komt. Ze maken zowel goeie als slechte dingen samen mee. Veel mensen zijn jaloers op Lineya omdat ze same...