"Wat doe jij hier" zei de man
"Ik woon hier a mogool"
"Wat!, moet ik met jou trouwen"
"Alsof ik een keus heb"
"Wollah eh, ik wordt alleen maar bozer door jou"
De jongen uit het vliegtuig die zo te zien Jaouad heet en mijn toekomstige man wordt, duwt me omver.
Ik vond het wel komisch om te zien dat ik hem boos maakte.
"Ik hou van je schatje" zei ik lachend
Hij liep boos mijn kant weer op en duwde me tegen de muur.
Onze gezichten waren een paar centimeters van elkaar verwijderd en op zich was hij best een mooie jongen.
"Het is maar dat ik met je moet trouwen a aandacht zoeker"
"Je houdt van me Jaouad geef toe" zei ik pesterig
Ik kon de woede van z'n gezicht aflezen en hield me niet meer in. Ik lachte hem voor z'n ogen uit.
"WAT LACH JE "
"Sorry maar je bent echt grappig"
Jaouad liep boos de woonkamer in.
Ik veegde m'n tranen van het lachen weg en liep kort daarna ook de woonkamer in.
Ik groette iedereen en ging plaats nemen naast m'n moeder.
De familie van Samia en mijn familie praatte wat met elkaar en leerde elkaar kennen.
Samia en Benjamin zouden even met elkaar in de tuin praten over hun verloving en huwelijk. Maar ik realiseerde me dat het nu mijn beurt was.
Jaouad z'n familie stelde m'n moeder en vader allemaal rare vragen.
Van is ze nog maagd tot kan ze goed koken.
Nu was het mijn beurt, ik en Jaouad liepen naar de sta7 om met elkaar te praten.
Het zag er zo mooi uit, de sterren die zo mooi te zien waren.
Plotseling dacht ik aan Ilias, door deze gekke Jaouad heb in de rest van de dag niet aan hem gedacht.
Jaouad heeft me vertelt dat we alleen voor de familie 'lief' tegen elkaar zouden doen, maar als hun er niet zijn kennen we elkaar niet.
Ik ging liggen op een stoel achtig iets en keek naar de sterren.
"We zijn lang genoeg hierboven gebleven, kom naar beneden"
"Isgoed" reageerde ik droog terug
Ik volgde hem naar beneden en we gingen naast elkaar zitten.
"Ik denk dat het verstandig is om de bruiloft van Jaouad en Lineya als eerst te doen" zei de vader van Jaouad
Ik stond op het punt om in tranen uit te barsten, want ja niemand vind het leuk om uitgehuwelijkt te worden."Rustig, probeer het schat" fluisterde Samia naar me
Ik knikte en hield m'n tranen in.
De familie van Jaouad besloot om over 3 weken te verloven en 3 weken daarna zouden we gaan trouwen.
Alle mannen liepen weg naar buiten en alle vrouwen bleven, ze zette muziek op en toevallig mijn lievelings liedje.
Ik stond op en pakte een sjaal en trekte Samia mee en we begonnen te dansen.
De vrouwen maakte een cirkel om ons heen en gingen joelen en klappen.
M'n ogen vielen op Jaouad die naar me keek in de deuropening.
JE LEEST
Onbeschrijfelijke liefde
RomanceLineya (17 jaar) heeft een moeilijk zwaar leven. Ze denkt nooit de liefde van der leven ooit te ontmoeten, totdat Ilias (20 jaar) in haar leven komt. Ze maken zowel goeie als slechte dingen samen mee. Veel mensen zijn jaloers op Lineya omdat ze same...