Naamloos deel 12

2.9K 165 32
                                    

Toen ik de deur opende zag ik diegene die ik nooit meer wou zien, diegene die m'n hart in miljoenen stukjes heeft gebroken, degene die met m'n nicht heeft gezoend voor mijn ogen.

"I-Ilias"

"Ik wist dat je hier was Lineya"

"Waarom ben je hier"

"Ik moest je zien Lineya, ik hou van je, het was nooit de bedoeling om met Karima te zoenen"

"Toch heb je met Karima gezoend, voor m'n ogen, toch heb je m'n hart gebroken

"Vergeet dat alsjeblieft. Geef me nog een kans alsjeblieft"

M'n vader kwam ondertussen naar Ilias toe.

"JIJ GAAT NU WEG PER DIRECT" schreeuwde m'n vader

"NEEE, IK HOU VAN DER, IK WIL DER NIET KWIJT"

M'n vader duwde hem en zei iets tegen hem.

Ik zag Ilias weglopen en m'n vader naar mij toe komen.

"Lineya, ik wil dat je hem nooit meer zal zien, je hebt een man nodig die je kan beschermen"

"Papa wat wil je daarmee zeggen"

"Je gaat trouwen met een hele goeie jongen, hij komt er zo aan"

Er gingen allemaal dingen rond in m'n hoofd, mijn vader huwelijkt mij uit aan iemand. Zeker een dikke lelijke illie. Hoe kan die dit doen, ik wil Ilias niemand anders dan hem.

Ik keek m'n vader met open mond aan.

"Hoe kan je dit doen papa, dit heb ik nooit van je verwacht"

M'n vader pakte me vast en gaf me een korte knuffel.

"Lineya, m'n hele leven lang wil ik het beste voor je en wil ik dat je niks te kort komt, ik weet wat goed voor je is en geloof me nadat je hem zal kennen zou je echt van hem houden"

Ik schudde met m'n hoofd en rende naar boven.

Ik keek naar mezelf en zag dat m'n mascara helemaal uitgelopen was.

"Lineya, lieverd mag ik binnenkomen" hoorde ik Samia

Ik liep naar de deur, maakte hem open en gaf Samia een knuffel.

"Samia, m'n vader wilt me uithuwelijken"

"Schatje toch, je vader wilt het beste voor je, probeer het en misschien is die best een leuke man"

Ik knikte en vertelde haar dat Ilias langs kwam en wat hij zei.

Samia vertelde me dat Ilias een dag voor de handvraging zag zoenen met een meisje.

Toen wist ik het, ik zal m'n vader gehoorzamen en kijken of ik het goed zal vinden met die man, als ie maar niet net zo'n flikker is als Ilias.

Samia ging weg want ik zou me even opfrissen.

Nadat ik dat had gedaan liep ik naar beneden en groette ik iedereen.

M'n moeder wou me spreken dus ik liep naar haar de keuken in.

"Niet boos zijn op papa alsjeblieft, ik stemde er ook in mee, maar we willen echt het beste voor je en deze man is echt het beste"

"Ja mama ik snap het, maakt niks uit, zal het proberen"

"Ik hou van je, wist je dat"

"Duuhhhh"

Ik en m'n moeder dolde nog wat met elkaar maar al snel belde iemand aan en dat zou waarschijnlijk m'n 'toekomstige man zijn".

Ik rende naar de deur, haalde diep adem en opende hem.

Ik zag een oude man van rond de 50 voor m'n deur staan.

Wat is dit mijn man zei ik net iets te hard.

"Hahaha neejoh ik ben de vader, hij komt er zo aan" zei die in het Nederlands

Hmmm hij is dus geen Illie uit Marokko, goodd dacht ik.

"Oh oké " zei ik zacht tegen de man

"Hoe heet je eigenlijk als ik vragen mag"

"Ik heet Lineya"

"Ma Sha Allah die naam past precies bij je"

"En hoe heet u zoon"

"Zeg maar je joh en hij heet Jaouad"

"Okee" zei ik lachend

M'n vader kwam aanlopen en liep met de man weg, hij gaf me nog snel een knipoog maar ik reageerde er niet op.

Benjamin kwam aanlopen en ik vergat helemaal dat dit eigenlijk het feest van hem en Samia moest zijn.

"Benjamin, sorry dat ik deze dag voor je heb verpest"

"Hoezo verpest joh gek, ik vind wel leuk"

"Hoe bedoel je"

"Ik weet wie de jongen is met wie je zal trouwen"

"Wat is daar leuk aan dan"

"Zo leren we de hele familie beter kennen in 1 dag"

"Is ie trouwens mooi"

"Jaouad?, jaa man hij is mooi als ik Samia niet had trouwde ik met hem"

"Ben je serieus"

"Wesh ben je ziek nigh" lachte Benjamin

We praatte nog wat door over onzin, maar jammer genoeg moest Benjamin weer terug.

Ik pakte m'n telefoon en ging op de grond zitten.

Ik keek even op Instagram en Snapchat, reageerde op wat apjes.

Ongeduldig wachtte ik voor de deur tot dat iemand aan kwam of aanbelde totdat ik een mooie zwarte Mercedes aan zag rijden die voor ons huis parkeerde.

Ik zag niet goed wie er uit stapte maar ik herkende diegene op 1 of andere manier.

Neeeeeeeeee is dat Jaouad, moet ik met hem trouwen dacht ik toen ik wist wie hij was.

Sorry dat ik jullie zo lang heb moeten laten wachten, maar ik zal snel weer een vervolgje schrijven ❤️x

Onbeschrijfelijke liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu