Kollarımın arasında olan Miraya daha sıkı sarıldım.
" Sanki geçmişte hiçbir şey olmamış gibi -hıçkırık- beni umursamayan tavırlardan bıktım. - hıçkırık - Bir de sevgili yapmış. İnanabiliyor musun ya... "
Sözünü kestim.
" Sevgilisi olduğundan emin değiliz. "
Saatlerce ağladığından, kızaran gözlerini bana çevirdi.
" Ne demek bilmiyoruz ya! El ele, diz dize birbirlerine bakıyorlardı. Bunu arkadaşlar yapar mı ya! "
Sabır dilercesine bir nefes aldım.
" Haklısın. Ama artık bu tualetlerde durmanın anlamı yok. Bak birazdan akşam yemeği de başlayacak. Hadi gel yurt binasına geçelim. "
Mira başını usulca sallayıp, zorlukla ayağa kalktı. Akan makyajını temizledikten sonra beraber koridora çıktık.
Tam o sırada karşımızda Kağan belirince Mirayla kısa bir an göz göze geldiler. Kağanın gözlerine endişe düşerken Mira koşarak uzaklaştı. Kağan da onun peşinden gidecek gibi olduğunda, hızla Kağanı durdurdum. Bugünün pazartesi olduğunu düşünecek olursak, okullar açılalı yaklaşık iki hafta oluyordu. Fakat bu zamana kadar Kağanla, yok denecek kadar az konuşmuştuk. Fazla içine kapanıktı.
" Arya lütfen önümden çekil. Ağlamış ve onun yanında olmam lazım! "
Tekrardan ilerleyecek gibi olmasıyla ellerimi omzuna koyup " Şuan zamanı değil. " diye mırıldandım. Bakışları gözlerimi delip geçercesine bakarken, elindeki cam bardağı sıkıyordu.
" Neden ağladı? "
Tereedütlü bakışlarımı ona sundum. Yeşil gözleri sinirden kopkoyu olmuştu. Yok canım ne korkması... Hiç kormuyorum(!)
" Arya. "
Ses tonu daha da tırsmama neden olurken " Sevgilin olduğunu öğrenmiş. " dedim kısık bir ses tonuyla. Gözleri şaşkınlıkla açıldı.
" Ne sevgilisi lan! "
Ellerimi havada saçma sapan sallarken " Bir kızla el ele, diz dize oturuyormuşsun. Mira da bunu görmüş. " dedim hızlı hızlı. Korku başa bela yemin ediyorum.
Kağan, elindeki bardağı sıkarak kırdığında şaşkınlıkla birkaç adım geriledim. Elinden yere kanlar akarken " Siktir! Kız sadece benden bir konuda yardım istemişti. " diye bağırdı. Ben iyice afallarken yere çöktü ve birkaç damla göz yaşını serbest bıraktı.
" Arya lütfen söyle ona gerçeği. Yemin ederim kızla aramda hiçbir şey yok. "
Şokumu atlatmaya çalışırken yanına diz çöktüm.
" Bu akşam saat 8' de arka bahçeye gel. Mirayı oraya getireceğim. Konuşmanızı sağlayacağım. "
Kağan bana minnetle baktığında zoraki bir gülümsemeyle ayağa kalktım.
" Yalnız elini... "
" Ben hallederim. "
Sözümü kesen Aras'a yaklaşarak " Konu Mira. " dedim ve koşarak yurda girdim. Ben de Aryaysam bu ikisinin arasını tekrardan yapacaktım.
~~~~~~~~~
" Aras! "
Aras durup bana dönünce koşarak yanına gittim.
" Mira yemeğe inmek istemedi. Kağan da aynı şekilde anlaşılan. 7'de ne olursa Kağanı aşağı indirmen lazım. "
" O iş ben de. Yalnız Mira çok inatçıdır... "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASYA
Romansa" Neden bana sürekli Asya diyorsun ! " diye patlayıverdim bir anda. Bakışlarını kaçırdı. " Çünkü... " Derin bir nefes alıp, yeniden gözlerime sabitledi gözlerini. " Asya kıtası gibisin. Seninle geçirdiğim her an bana ülkeden ülkeye seyahat ediyormu...