Willie 4

63 10 5
                                    

Dit vind ik niet leuk; mijn baasje is nog altijd niet teruggekomen! En ik heb het koud en ik heb honger. Ik zal toch opzoek moeten gaan naar eten... Ik kijk bij het eerste huis. Ik ga via een smal paatje naar de tuin. Daar zie ik 2 mensen in een stoel. Ik zie worstjes op de tafel staan...
Ik sluip dichter bij. Ik wacht het juiste moment af en ik spring op de tafel. 'Aaaaaaaah!', gilt de ene. 'Jaag hem weg!!' De andere pakt een kussen en smijt het naar me toe. Nog juist kan ik het ontwijken en vlucht ik in de struikjes. Poging 1: mislukt...

Maar ik geef niet op! Ik wandel verder, naar het volgende huis. Gezellig huisje! Hier zal ik vast wel iets krijgen. Ik loop naar de tuin. Nu zitten er geen mensen, maar wel 2 andere dieren. De een is bruin en de ander wit met bruine vlekjes. Ik kijk wat er in hun hok ligt. Bah, dat ziet maar vies uit. Een lang oranje ding ligt op de grond. Ik geloof dat het een wortel is. Ik ga weeral weg; wortel is niks voor mij.
Poging 2: weeral mislukt...

Het begint al donker te worden. Ik nestel me in een hoop blaadjes en val in slaap.

De volgende ochtend word ik wakker. Ik heb echt suuuuper veel honger... maar daar zie ik een lichtje branden. Zou ik...?

WillieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu