İyi Geceler Hayalim

175 8 2
                                    

Boşalan koridorda bir süre takılı kaldım ,sınıfa doğru yine düş kırıklıklarımı beraberimde sürükleyerek ilerlemeye başladım. Bir bedene hapsolmuş çaresizlikten başka bir şey değildim . Gözümden akıp giden gözyaşını el çabukluğuyla silip kapıyı çalmadan sınıfa daldım Tahtanın önünde duran hocanın ve müdirenin bakışları bana döndüğünde sınıf da eş zamanlı olarak bana baktı .Kimi gözler alay yüklüyken , kimi gözler görünmezliğimin umursamazlığını taşıyordu .Gözümden tek bir yaş daha döküldü yanağıma .Bugün duygularımı çok üst düzeyde yaşıyordum anlaşılan .Tam elimi yanağıma götürecekken o gözler yine benim kasılıp kalmama neden olmuştu .Az önceki orman yeşili gözler diğerleri gibi vücudumda değil ,gözlerimdeydi .Bu bakışmayı bölen müdirenin otoriter sesi oldu .

-Kızım daha ne kadar beklemeyi düşünüyorsun orada .

Yeterince dolmuş olan gözlerim sırama ilerlerken peşimi bırakmıyor ,iç dünyamı adeta bağırarak başkalarına göstermeye çabalıyordu .Saklarcasına iyice kafamı yere sabitlerken Dorukan'ın sırasını da aşıp kendi sırama ulaştım . Çelme takma numarasını yapmadığı için içten içe minnettar kaldım .Ki bunu yapmamasında müdiremizin etkisinin olduğunu bildiğim halde .

Müdire sınıfa dalmamla kesmek zorunda kaldığı nutuk dolu konuşmasına aynı ses tonuyla devam etti.

-Bu arkadaşımız geçen yıl matematik olimpiyatlarında şehrimizi temsil etti .İlimizin 1. liğini ona borçluyuz .Okulumuz için de büyük bir şans getirdi kendisiyle birlikte .

Sınıftan ''oooo'' naraları atılırken müdirenin gözü yeni öğrenciye kaydı .

-Rüzgar arkadaşlarına biraz kendinden bahsetmek ister misin ?

Adının Rüzgar olduğunu öğrendiğim çocuk ,sırayla sınıfı süzdü .Sınıf, onun kendisini tanıtmasnı beklerken o; sadece endişe sezdiğim gözleriyle, soran bakışlarımıza odaklanmıştı .Sanki bizi duymuyormuşçasına bir ürperti seyirdi mimiklerinde .

Sınıftan onunla ilgili fısıltılarla karışık uğultular duyulmaya başladığında aniden ellerini kulaklarına götürdü . Bir sorun olduğu ortadaydı .Müdire ani bir çıkış yaptı .

-Kesin şu uğultuyu .İlk günden kendinizi ne güzel tanıtıyorsunuz .Rüzgar ,şuradaki sıraya geçebilirsin.

Rüzgar ,Dorukan'ın yan tarafında kalan boş sıraya oturdu .Çaprazımda oturduğu için bir an mimiklerimi kontrol edemeyerek önümdeki deftere doğru gülümsedim.Az önceki sessiz hıçkırıklar yerini sessiz kahkahalara bırakmıştı .Kahkaha olamazdı ona yönelişim . Buruk bir gülümsemeydi o yeşil gözlere en yakışanı .

Dersi daha fazla geçiremezdim .Bakışlarımı kitlendiği yerden alarak hocanın yazdığı denklemdeki x 'e kaptırdım.Sonra gözüm sınıfa kaydı .Herkesin yüzünü ekşiterek soruya baktığını gördüğümde hak vererek tekrar tahtaya odaklandım .Tek bir ayrıntı kaçırmıştım .Rüzgar ... O fazlaca odaklı ,hararetli bir şekilde hocanın ter dökerek çözüme ulaşmaya çalıştığı soruyu çözüyordu defterinin bir köşesinde .Dersi unutup hayranlıkla onu izlemeye başladığımda dirsek masada ,el çenede,ağız bir karış modelinin eksiksiz yansımasıydım .Önümdeki hareketlenmeyle gözüm Dorukan'a kaydı .

-Oo birileri beni mi aldatıyor ?

dediğinde gözlerimi devirip sırtımı arkaya yasladım .

-Kendini ne sanıyorsun ?

Hiç düşünmeden cevap verdi .

-Yakışıklı prens ve sen de kurbağa oluyorsun .

Kaşlarımı çatarak bana itham ettiği kurbağa benzetmesi için içimde çığlıklar atıyordum .Bu '' senden nefret ediyorum '' temalı çığlıklardı .

ÇİRKİN BETTY ''düzenliyorum"Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin