-ARYA
Ürkerek sesin geldiği yöne baktım .
Okulumuzun uyuz çifti şu an tam da karşımda beni süzüyordu . Her okulda bunlardan mutlaka olurdu. Yani en azından okuduğum kitaplarda ve izlediğim filmlerde öyleydi .
Burunlarını kırıştırarak beni en az 20 kere süzdüklerine inandığım bakışlarını gözlerime diktiklerinde tehlike çanları çoktan çalmıştı .
''Demek okulumuzun Çirkin Betty' sinin adı Arya .Merhaba koca göbek .'' dedi sarı çiyan Özge elleriyle şirin olduğunu zannederek yaptığı saçmasapan hareketleriyle.
Yanında adeta kukla olarak gezdirdiği sevgilisi de ona kıkırdayarak adeta görünüşüme edilen hakarete arka çıkıyordu .Yalnızdım karşılarında .Ama o var diye düşünmeliydim .Sonuçta o vardı .
-Eksik mizah duygunuzu da tatmin ettiyseniz gidiyorum .
Suratımı asmış tam okulun giriş basamaklarına yönelmiştim ki yine o uyuz sesler korosu peşimi bırakmamıştı .Özge 'nin yanındaki varlık konuşmuştu bu sefer .
-Dış görünüşün bu şekildeyken bile bana laf sokmaya çalışmana hayran kaldım ezik .Ya da globalleşmiş adınla, Çirkin Betty mi demeliydim .
Tüm bunlar olurken tam da Dorukan'ın arkasında duruyordum . Birkaç adım atıp yanıma ulaşmıştı . Nereye baktığını bilmiyordum belki de şu an tepkime bakıyordu .Sadece ellerimi yumruk yapmış okul eteğimi sıkmakla meşguldüm .İçimden yüzlerce kez sizden nefret ediyorum deme şansım da olmuştu tabi .
Hala bir tepki bekliyorlardı benden , bense Dorukan 'dan .Bana belki arka çıkar diyordu iç sesim .Beni bu okulda ,bu görünmezliğin içinde görebilen tek insandı . Ona sinir oluyordum ,evet bana takılıyordu ama okul koridorlarının sen yalnızsın çığlıklarını biraz olsun o susturuyordu , bu da yeterdi .
Beklediğim tepkinin geldiği umuduyla yere çivilediğim bakışlarımı kaldırdım .Beni savunan ses ,orman yeşili gözlere mi aitti yoksa ben fazla hayalden artık halisünasyon mu görüyordum .
-O boş beynine bir insanla dış görünüşü yüzünden dalga geçilemiyeceği fikrini sen mi koyarsın yoksa ben mi koyuyum ?
Özge ve sevgilisi kendilerine yabancı olan sese fazlaca şaşırarak yanımızdan ayrıldılar .Şu an sanki bir çember vardı . Ben , Dorukan ve Rüzgar .Tüm okul benim rezil olmamı izlemenin tadına varıcakken bir ses susturmuştu işte bu etkisiz kuru kalabalığı .Bizim okul böyleydi işte ,kimsenin görmediği bir yerde olsa bile kavga, gürültü ayrıntısıyla izlenirdi o kaçmaz gözlerde. Şimdi de olay, geleneksel Betty aşağılanma senfonisinden birkaç parçaydı işte .Farklı bir sonla bitmesiyle, diğerlerinden ayrılmıştı bu kez.
Ben ve Dorukan Rüzgar' a bakarken o bizim bakışlarımızdan kaçmak ister gibi hızla okula girdi .Ben de onun arkasından okula girmek için arkamı dönüp ilerledim .Dorukan 'ın üstüme attığı bakışlarına kısa bir süre takılıp ben de okul binasına girdim .Dorukan olay oluyor ve sesini çıkartmıyor ,olucak iş değil .
Sınıfıma doğru ilerlerken Rüzgar'ı gördüm koridorda duvara yaslanmıştı .Çantası yanında olmadığına göre anlaşılan çoktan sınıftaki yerine bırakmıştı .Birini bekliyor gibiydi ,beni değil di mi?
İç sesim kendimi sorguladığım sorumla harekete geçmişti .
''Şu an sana bakıyor ve arkasından gelen tek kişi de sendin .Tabiki de seni bekliyor .Hadi Arya biraz hareketli adımlar at, hadi annesi .''
Heyecanımı ve iç sesimi umursamadan ayakkabılarımın biraz gevşemiş bağcıklarına konsantre olarak sınıfıma doğru emin adımlarla ilerledim .İlerlemeye çalıştım da olabilir .Üzerimde bir çift göz vardı .Ona bakmam göz kayması sayılırsa evet sadece bir göz kaymasıydı .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÇİRKİN BETTY ''düzenliyorum"
Literatura FemininaHey sen ! Saçmasapan saplantılara takılmış , kendini olduğu gibi kabul edemeyen x kişisi . Koridorlardaki ezici bakışlardan rahatsız olan , kendini ancak okuduğu kitaptaki kahramanın mutluluğuyla tatmin eden y kişisi . Ve sen dış görünüşünden dolayı...