Kap 1

117 8 3
                                    

"Zoey kan du komma ner lite?" ropade Daisy nedanför trappan, jag suckade och reste mig upp från sängen och gick ner. När jag kom in i vardagsrummet satt Daisy och Matts i soffan, båda log vänligt mot mig men jag visste att detta samtal inte bådade gott. "Så vad ville ni?" frågade jag och satte mig i den andra soffan "Jo vi har bestämt att du ska börja på en ny skola" sa Matts "Ni kan inte mena allvar" sa jag och tittade chockat på dem "Aron kommer och hämtar dig kl 12 så det är bäst att du börjar packa" sa Matts, jag sa inget utan reste mig bara upp och gick surt upp till mitt rum. Jag låste dörren efter mig och plockade fram resväskan, jag hämtade min necessär där tandborste, smink, hårborste m.m låg. Jag gick fram till min garderob och rotade fram två par jeans, tre par shorts, två klänningar och sju tröjor och allt annat jag behövde. Jag kollade på klockan och suckade den var bara 11 så det är en timme kvar tills Aron kommer, jag tog upp min mobil och spelade lite.

~1 timme senare~
Jag hörde en bil stanna utanför och litet tag därpå hörde jag någon knacka på dörren där nere, då var det dags... Suck. Jag tog min väska och låste upp dörren och gick ner, nere i hallen stog Aron, Daisy och Matts. "Redo att åka?" frågade Aron mig och jag nickade sakta, han tog min väska och gick ut till bilen. "Ha så roligt nu" sa Daisy och kramade mig, när hon släppte taget så vinkade jag och gick ut och klev in i bilen. Efter ett bra tag svängde vi in på en grusväg, jag kan undra vad det var för skola egentligen eftersom det värkar som den ligger mitt ute i skogen och långt ifrån närmaste stad. Bara det inte är en skola för bråkstakar, för visst jag har blivit jagad och fångad av polisen några enstaka gånger varje månad men det är inte mitt fel att mina kompisar gör något och lämnar mig i sticket. Okej kanske jag har gjort några saker själv men oftast är det dem som gör så jag blir fast för att själva klara sig.
Efter ett bra tag på grusvägen kom vi fram till en hög mur med en grind, bakom grinden var det en stor grusplan fram till den stora byggnaden. Det såg ganska tråkigt och gammalt ut men vad vet jag. Aron stannade vi grinden och rullade ner fönsterrutan, en lucka öppnades och Aron la sin tumme på plattan. Det klickade till och grinden öppnade sig, Aron rullade upp igen och så körde vi in på området. Det var mycket större än vad man kunnat tro tidigare, det var stora gräsplaner till både vänster och höger som man inte såg slutet på även tror jag att det sträckte sig en bra bit bakom den höga skolbyggnaden. Aron parkerade bilen nedanför trappan och så klev han ut och öppnade bagaget och plockade ut min väska, jag öppnade bildörren sakta och klev ut. Detta ställe såg mystiskt ut men det var som att något i mig visste att detta skulle bli bra. "Kommer du?" frågade Aron som redan hade gått upp för dem fyra trappstegen "Eh ja" sa jag och gick efter honom, när vi kom in kom genast en lång kvinna fram med ett leende. "Du måste vara Zoey" sa hon och log vänligt "Ja det är jag" sa jag och log tillbaks "Välkommen hit till våran skola, jag är din rektor Hilda" sa Hilda och sträckte fram handen, jag skakade hennes hand och tittade sen på en grupp ungdomar som hade ställt sig en bit bort. "Aron visa Zoey till sitt rum" sa Hilda och gick iväg "Kom nu" sa Aron och började gå, jag gick efter och när jag passerade ungdomarna fick jag konstiga känslor av att inte vara nära dem. Vi gick genom den långa korridoren och efter ett tag kom vi fram till en trappa, vi gick upp för den och möttes av ännu en lång korridor. "Varför måste stället vara så stort?" klagade jag och Aron skrattade till "Du vänjer dig" sa han innan han stannade framför en dörr, på dörren stog det 22. "Här är ditt rum" sa Aron och öppnade dörren, när jag precis klivit innanför dörren fick jag en stor kram av en medellång tjej med blont hår. "Jag är så glad att du äntligen är här" sa tjejen glatt när hon slutat krama mig "Jag vet att vi kommer bli bra rumskompisar" sa hon och gick längre in i rummet, jag kollade på Aron och han höjde bara ögonbrynet och gick in i rummet och la min väska på den lediga sängen. "Jag blev så glad när jag skulle få ha dig som rumskompis och jag vet att många blev avis på mig" slutar hon aldrig prata eller? "Asså vi har hört så mycket om dig och det ska bli riktigt häftigt att ha dig här, liksom vem skulle vilja skada någon som e kompis med dig" sa hon och vände sig om mot mig "Oj juste jag har ju inte sagt vad jag heter så dum jag är, jag är Tyra" sa Tyra och räckte fram handen "Du vet tydligen redan vem jag är så" sa jag och skakade hennes hand "Jag ska lämna er ifred" sa Aron och gick ut, jag öppnade väskan och började packa upp sakerna. "Så varför började du här?" frågade Tyra som hade satt sig i sin säng "Jag vet faktiskt inte, mina föräldrar eh jag menar fosterföräldrar sa det bara nån timme innan jag skulle åka" sa jag och la in kläderna i garderoben "Aha bor du inte hos dina riktiga föräldrar?" "Nej polisen och socialen tyckte att jag inte fick bo kvar" sa jag och satte mig i min säng, jag tittade på Tyra och hon verkade vara en bra person. "Jaha, ja jag blev tvingad hit när mamma kom på min hemlighet" sa hon och mötte min blick, hemlighet? Jag trodde detta var en vanlig skola, Ohh därför ligger den mitt ute i ingenstans med höga murar runt om. Det är en skola för varulvar och vampyrer och andra mystiska varelser. "Hur länge har du varit här?" frågade jag efter ett litet tag "Två månader tror jag" sa Tyra "Okej men du ska vi gå ut och göra något?" frågade jag och Tyra sken upp "Ja det gör vi" sa hon glatt, vi reste oss upp och gick ut medan vi småpratade lite.

~Några timmar senare~
"Haha så du slog verkligen ner allihop?" frågade Tyra skrattandes "Ja allihop på bara några sekunder" sa jag och skrattade, vi hade gått runt hela området och det är sjukt stort. "Kom igen så går vi och äter" sa Tyra "Aa jag är ganska hungrig" sa jag och så gick vi mot matsalen, när vi kom in så blev jag chockad av alla elever som satt här inne. Jag kan nu förstå varför skolan är så stor. Jag och Tyra ställde oss i kön och tog en varsin bricka. "Usch det är fisk idag" sa Tyra och gjorde en grimas "Haha det är bara att äta" sa jag och skrattade. Tyra räckte ut tungan mot mig och tog lite mat, jag knuffade till henne innan jag tog lite fisk och potatis och följde efter Tyra till ett ledigt bord. Jag satte mig ner på ena sidan och Tyra satte sig jämte mig på bänken, det är en ganska gammal skola eftersom dem fortfarande har en bänk på ena sidan av bordet och en annan bänk på andra sidan. "Men när fick du reda på att du kan byta skepnad?" frågade Tyra plötsligt "Jag minns faktiskt inte kanske när jag var 10" sa jag och åt lite av fisken "Oj då har du vetat ganska länge" sa Tyra och jag nickade, jag hade faktiskt inte tänk på det viset.
"Kan vi sätta oss här?" frågade någon med mörk röst, jag kollade upp och såg att det var en snygg kille som hade frågat. "Visst" sa jag och log, killen och hans två kompisar satte sig ner och så började en livlig diskussion. "Asså kan ni sluta" sa jag och skrattade "Nepp" sa Benjamin och log kaxigt "Okej skyll dig själv" sa jag och tog lite mat i handen och kastade på honom, dem andra började skratta och Benjamin torkade väck kladdet innan han kastade en potatis på mig. "Taskigt" sa jag och kastade ännu mer mat på honom "Ska du säga" sa han och höjde på ögonbrynet, matkriget var igång mellan mig och Benjamin. Okej jag vet att vi beter oss som små barn men bara för vi e 16 så måste man inte bete sig som det. "Zoey och Benjamin kontoret nu!" sa Hilda strängt och vi slutade genast kasta mat på varandra, vi båda reste oss och gick mot Hildas kontor. När vi kom utanför matsalens dörrar brast vi ut i skratt. "Det var skoj även om vi hamnade i trubbel" sa Benjamin "Ja det var det" sa jag, när vi kom in på Hildas kontor satt hon i sin stol bakom skrivbordet och tittade strängt på oss. "Zoey jag vet att du är ny och kanske inte vet alla regler än men matkrig är inte tillåtet i denna skola" sa Hilda och tittade på mig "Men du Benjamin borde veta detta väldigt väl" sa hon med en strängare röst än mot mig, Benjamin nickade kort. "Nästa gång jag ser någon av er kasta mat igen för ni kvarsittning i en vecka men idag går ni iväg med en varning" sa Hilda och visade att vi skulle gå, vi gick snabbt ut från hennes kontor och fortsatte mot samlingsrummet. "Får man inte göra något roligt här eller" sa jag och suckade "Typ inte" sa Benjamin. Jag knuffade till Benjamin i sidan så han gick in i väggen, jag skrattade och sprang iväg när Benjamin försökte få tag på mig. Jag rusade in i samlingsrummet och gömde mig bakom soffan som Tyra, Erik och Niklas satt i. Dem kollade frågande på mig och sen på Benjamin som kom in i rummet. Han sprang och hoppade över Tyra och de och satte sig gränsle över mig och höll fast mina armar. "Släpp mig!" skrattade jag fram "Tyvärr" sa Benjamin, jag försökte komma loss men Benjamin hade ett fast grepp. "Jag varnar dig släpp mig nu" sa jag och skrattade "Nepp" sa Benjamin och skrattade.

Hej svejs!! :)
Jag fick en idé och började då skriva på en ny bok, jag vet inte riktigt vad den a ska handla om men det får vi väl se längre fram. Tror denna bok kommer bli en sån jag uppdaterar lite då och då.
Men hoppas ni gillade första kapitlet och fortsätter läsa :) rösta och kommentera gärna
Ses
//L

En annan kropp (PAUSAD)Where stories live. Discover now