(Om ni undrar varför samma kapitel kom ut igen så är det för att jag märkte att hela kapitlet inte kom med så därför avpublicerade jag det och sen publicera igen.)
Hur ska jag förklara det?
Jo, det är en bra fråga. För jag har exakt ingen aning om hur det kunde hända. Men jag måste ju komma på något för rektorn väntar otåligt på mig.
"Ashley om du inte förklarar dig själv så kommer du bli avstängd från skolan."
Och ja, jag låtsas fortfarande att jag är någon annan. Ja, jag har mina vänner kvar som håller min hemlighet säker och jag och William är faktiskt ganska lyckliga tillsammans.
Jag kollade på vår nya rektor och log fejkat. "Du vet att du inte kan stänga av mig för en såhär liten sak", sa jag kaxigt.
Rektorn spände käkarna och skakade smått på huvudet. "Försvinn från mitt kontor bara."
Jag flinade och reste mig upp, jag gick ut genom dörren och smällde igen den bakom mig. Mina vänner kom fram till mig och William la sin arm runt min midja.
"Så?" frågade Elin och Klara i mun på varann.
"Jo, jag är tyvärr avstängd från skolan i ett år", sa jag och suckade. Ja, jag vet att jag är elak mot dem. Men jag vill se om de går på det.
"Sluta ljug, plutt", sa William och flinade.
"Men sluta", sa jag och gjorde ledsen hundblick.
"Älskar dig också." Han kysste mig på kinden innan han gick iväg med Alvin och Pontus. De har inte samma lektion som jag, Elin och Klara. Men nästan.
Jag, Elin och Klara började gå mot historian. Usch, jag hatar verkligen historia över allt annat. Eller ja, förr var matte värre. Men vi har inte matte här så då är historia värst av alla ämnen vi har. Fast en sak som är bra med historia är att det är Aron som är läraren. Jag vet att alla tjejer bara längtar efter att få honom som sin egna lilla leksak. Men inte jag, jag gillar bara honom som kompis. Och juste, jag fick faktiskt reda på vad det var mellan honom och Ashley. Så nu förstår jag William.
Vi gick in i klassrummet och satte oss längst bak och när resten av klassen kom in glodde de flesta på mig. Jag bitchblickade alla som glodde på mig och de kollade snabbt bort. Hah, töntar.
Okej, jag har blivit mer kaxig och så. Men att ha låtsas vara någon annan i tre månader nu, har liksom gjort att jag mer eller mindre blivit den personen.
När Aron kom in blev alla knäpptysta och jag såg hur alla tjejer i klassen, inklusive Elin och Klara, sitta och glo drömmande på honom. Jag suckade och himlade med ögonen. Undra om de inte fattar att de inte har en chans, Aron är upptagen och har varit det ett bra tag. Hur jag vet det? Jo, det är faktiskt så att jag har känt Aron i några år nu och jag har även träffat hans tjej. Eller jag tror till och med att de är gifta nu. Men jag är inte säker.
"Jag har rättat era prov och ni ska få tillbaks dem idag. Efter det så kommer vi faktiskt få besök av en person, så det här kommer inte bli någon vanlig historia lektion." Aron höll i en tjock bunt av papper. Han började gå runt och delade ut proven.
YOU ARE READING
En annan kropp (PAUSAD)
ParanormalEn flicka. Ett öde. En värld. Ni vet hur många säger att varje övernaturlig varelse har en som är mäktigare än dem andra. Jag kan berätta att det är sant. Åtminstone för 16-åriga Zoey. Hon som inte har en aning om hur hon kan vara som hon är. Henne...