Gott nytt år alla!
Som ett avslut på 2016 så bjuder jag på ett kapitel.Hoppas alla haft ett bra år och att 2017 blir bättre.
Hoppas ni gillar kapitlet och fortsätter läsa.
XOXO
//L
Om jag inte hade vetat bättre så skulle jag nästan kunna tro att Benjamin sitter och funderar ut en plan för hur han ska kunna döda Albin, den "sista" av de mäktiga. Fast å andra sidan, kanske förtjänar Albin det. Jag menar han dödade ändå en oskyldig tjej och vem vet vilka mer han har dödat. Kanske är det han som ska räknas som seriemördare. Men ändå, jag kan inte låta det hända. Oavsett om jag så måste visa mitt riktiga jag för att rädda honom så fine. Då gör jag det, allt för att inte vår sort ska dö ut. Även om jag vet att antagligen mina barn kommer ärva mina fördelar, beroende på vem jag gifter mig med så kommer ju någon att bli som jag, eller?
"Så denna lektionen kommer handla om att ni får fråga Albin vad ni vill och sen ska han svara så bra som möjligt."
Jag såg hur flera stycken räckte upp handen och såg helt ivriga ut. Konstiga folk...
Albin kollade sig omkring och pekade på någon random tjej i klassen.
Tjejen log glatt och sa sin fråga. "Vilka skepnader kan du byta till?"
Alla som finns pucko... Vissa människor, nej förlåt, vissa varelser är riktigt korkade. Det säger väl sig själv att en skepnadsbytare kan byta till alla skepnader som finns.
"Jag kan byta till exakt vad som helst." Albin log snett och tjejen nickade och viskade med sina kompisar.
Jag himlade med ögonen och kollade uttråkat på klockan. En timme kvar... En hel evighet tills lektionen är slut. Suck.
Klara räckte upp handen och såklart nickade Albin mot henne. "Kan du visa några av skepnaderna?" Hon log sött och jag himlade med ögonen.
"Visst kan jag det", sa Albin och flinade. Han skiftade skepnad till en snöleopard, snabbt därefter till en örn och sen till en häst innan han skiftade tillbaks till normal.
Alla i klassen, förutom jag och Benjamin, satt och gapade av chock. Fast vem vet, kanske är det en fantastisk syn att se eftersom få kan byta skepnad.
När klockans ringande ljud plötsligt lät i klassrummet ryckte alla till. Det var som att vi inte var beredda på att lektionen redan var slut.
"Okej hörni, glöm nu inte bort läxan till nästa vecka nu", sa Aron innan alla reste sig upp och försvann ut genom dörren.
Jag därimot tog längre tid på mig, jag visste att Aron ville prata om mitt betyg på senaste provet OCH så hade jag tänkt fråga vad tusan Albin gör här. Jag stod och packade ihop mina saker när Aron öppnade sin mun.
"Ashley jag vet att du har mycket att tänka på men kan du iallafall försöka få godkänt? Detta är tredje provet på raken nu som du kuggar på." Jag känner hans blick i nacken, även kan jag slå vad om att Albin har ett flin klistrat i hans ansikte.
"Jag vet.. Men jag vet inte hur jag ska klara det", sa jag och vände mig om.
"Kom till mig efter skolan, okej?" Aron kollade på mig.
Jag suckar och nickar sakta. Aron nickar kort och jag går ut ur klassrummet med Albin.
"Här." Han gav mig en lapp innan han försvann.
YOU ARE READING
En annan kropp (PAUSAD)
ParanormalEn flicka. Ett öde. En värld. Ni vet hur många säger att varje övernaturlig varelse har en som är mäktigare än dem andra. Jag kan berätta att det är sant. Åtminstone för 16-åriga Zoey. Hon som inte har en aning om hur hon kan vara som hon är. Henne...