Hoofdstuk 12

219 8 1
                                    

30 december, 1 dag voor Nieuwjaar. Rustig wordt ik wakker door het zonlicht dat mijn slaapkamer binnen schijnt. Mijn blik gaat als eerste naar mijn wekker om te kijken hoe laat het is. 11 uur. Een half uur om je klaar te maken is niet lang, maar gelukkig heb ik me niet verslapen. Ik ga rechtop zitten en sla mijn benen over de rand van mijn bed. Toch maar even opschieten. Het kledingsetje dat ik gisteravond heb klaar gelegd begin ik aan te trekken. Als ik na enkele minuten klaar ben loop ik naar beneden om mijn ontbijt klaar te maken. Ik pak een ontbijtkom uit een keukenkastje en het pak met cornflakes uit een andere. Net als ik een pak melk uit koelkast wil halen gaat mijn telefoon af. Mam. Met een zenuwachtig voorgevoel neem ik op. ''Hoi, hoe gaat het?'' klinkt ze blij. ''Goed.'' Vreemd dat ze nu opeens belt in plaats van sms't. ''Vermaak je je een beetje daar?'' ''Je wilt niet weten hoe vaak ik Home Alone heb gekeken'' lieg ik. Deze Kerst heb ik pas 1 of 2 keer Home Alone gekeken. Wat best vreemd is voor iemand met een verslaving voor die film. Met mijn telefoon geklemd tussen mijn oor en schouder ga ik verder met het maken van mijn ontbijt. ''Zo mag ik het horen.'' Oh, dus het is oké als je dochter alleen zit met Kerstmis en keer op keer dezelfde film kijkt? ''Is alles ook oké met jullie?'' probeer ik snel het onderwerp te veranderen. ''Het weer is fantastisch hier en we hebben al heel veel gedaan en gezien. Oh wacht even, je vader roept.'' Even is het stil als ik opeens weer haar stem hoor. ''Ik moet gaan, de bus is er.'' Snel mompel ik nog 'doei' als daarna de bekende pieptoon klinkt. Opgehangen. Samen met mijn ontbijt ga ik aan de keukentafel zitten en bekijk nog wat andere berichten die ik heb binnen gekregen.

20 minuten later klinkt het geluid van de bel door het huis. De lege ontbijtkom zet ik op het aanrecht en loop dan snel door naar de gang om de voordeur open te maken. ''Ready to get some firework?'' Een grijns verschijnt er op zijn gezicht. ''Altijd.'' Glimlachend pak ik mijn jas van de kapstok en mijn muts uit het mandje dat op het gangkastje staat. We lopen naar buiten en als ik de deur sluit begint Harry te praten: ''De vuurwerkwinkel ligt net buiten de stad dus we moeten met de auto gaan.'' ''Gaat je vader dan mee?'' Mijn sleutels stop ik in mijn tas en loop achter hem aan het pad af. ''Nee, ik heb hem zo ver gekregen dat ik alleen met de auto mocht gaan.'' Lachend haalt hij een bos met sleutels uit zijn jaszak en bungelt die voor mijn gezicht. ''Je hebt een rijbewijs?'' mompel ik een beetje verbaasd. ''Ja, ik ben 18'' zegt hij simpel. We stoppen bij een zwarte Opel Corsa. Harry klikt op één van de knopjes met gevolg dat de lampen beginnen te knipperen en de auto van het slot afgaat. Hij maakt de deur voor me open en gebaart dat ik kan gaan zitten. ''Na U.'' Een kleine giechel verlaat mijn mond. Zelf neemt hij plaats achter het stuur en start te auto. ''Hoelang duurt het?'' vraag ik als we de straat uit rijden. ''Zo'n 10 minuutjes.''

Harry stopt de auto als we op de parkeerplaats staan van de winkel 'Fire&Work'. ''Nu maar hopen dat het niet al te druk is'' zegt Harry als we uitstappen. Hij sluit de auto en we lopen naar binnen. Meteen zie ik een grote horde aan mannen en jongens bij de kassa staan. ''Oh'' klinkt het tegelijkertijd uit onze mond. ''Die zag ik niet aankomen'' klinkt het weer. We schieten in de lach. ''Hoeveel vuurwerk wil je kopen?'' vraag ik als we langs de dozen en schappen lopen. ''Ik heb 50 euro bij me, dus zoveel wordt het ook al niet'' antwoord hij. ''Misschien is dit iets?'' vraag ik even later. Ik houd een plastic pakje omhoog waar 10 pijlen in zitten met de kleurige letters 'Moon Light Rockers erop. Harry komt naar me toe gelopen en neemt het van me over. Hij laat het pakje een aantal keer door zijn handen glijden. ''Hoe duur is het?'' vraagt hij uiteindelijk. ''15 euro'' antwoord ik.''Kan er mee door.'' Hij legt het pakje in het mandje en loopt weer verder.

Uiteindelijk hebben we één pakje siervuurwerk, fluit/knal pijlen, 4 fakkels, confetti schieters voor Finn en een vuurwerkbril voor de veiligheid. ''Dat is dan 43 euro en 45 cent'' antwoord de man achter de kassa. Harry betaald met het briefje van 50 dat hij van zijn ouders had gekregen. Ondertussen heb ik alle spullen in een plastic tasje gedaan en lopen we weer naar buiten. ''Zullen we nog even langs de winkel rijden voor wat Kerstkransjes?'' vraagt Harry als we instappen. ''Daar kan ik helaas geen nee tegen zeggen'' lach ik als ik het tasje met vuurwerk op de achterbank zet.

Annoying Santa (A Dutch Harry Styles Fanfiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu