Inleiding

56 7 7
                                    

'Bruce, wordt wakker.' 

'Kaylee, hé? Wat doe jij hier?'

Kaylee schudde haar hoofd 'geen vragen, kom mee.'

Bruce wreef door zijn ogen 'waarom? Kaylee het is midden in de nacht. Denk je dat ik gek ben?'

'Het is terug'

Wat is terug?' Bruce' ogen werden groot 'nee, toch niet.. Dat kan niet.'

Kaylee knikte 'wel, en het is sterker dan ooit.'

Op een eiland midden in de oceaan wonen 2 groepen mensen. Normaal is het er rustig, ze hebben hier van niemand last en kunnen hun gang gaan. De groepen worden gescheiden door een berg, om naar de andere groep te gaan is veel moed nodig. Het is een zware, barre tocht maar soms, soms dan wagen wat mensen de oversteek. Soms omdat het moet en soms omdat je het zelf wil.
Maar eens in de 1001 jaar. Als de zon, maan en de andere planeten zó staan dan gebeurt het. Vloedstormen, onweer, extreme hitte. Het lijkt of alles dan samen komt.

Hetzelfde moment. Dezelfde dag. Hetzelfde uur. Dezelfde minuten.

Kaylee woont bij de Zuidergroep, dat is South genoemd. Ze woont hier al haar hele leven en weet niet beter. Maar over de gevaren wordt nooit gesproken. Kaylee weet er niet van, net zomin als Bruce -haar buurjongen- die samen met zijn ouders, zijn jongere broertje in een huis vlakbij Kaylee woont.

Als Kaylee op een zolder van een oud huis een kist met een boek erin vindt. Geven verschillende geheimen zich prijs. Want waarom is de oudste leider van de Souths iemand uit de North?

En hoe zit het met die 8 personen, 4 uit de South en 4 uit de North. Die vroeger altijd samenkwamen, maar toen ineens al het contact met elkaar verbroken.

Hetzelfde moment. Dezelfde dag. Hetzelfde uur. Dezelfde minuten.

Veel geleerde op het eiland hebben vele jaren gewacht voordat ze de gebeurtenissen kunnen onderzoeken. Nu gebeurt het opnieuw, maar de jaren ertussen zijn niet meer 1001, maar 25. Iedereen op het eiland is in rep en roer, er zijn vragen. Waarom? Hoe?

En misschien het belangrijkste:

Niet opnieuw.











It's Back |NL| [tijdelijk gestopt]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu